PDA

View Full Version : Ibanez Rgr-08ltd



zenabi
12 september 2008, 14:46
is dit een goede gitaar ? speel nu op een sa260,bevalt me prima
wil er een gitaar bij hebben , deze ibanez gezien 1 volume knop 1 element
vindt hem geweldig mooi om te zien
speel vooral metal
http://www.ultimate-guitar.com/reviews/electric_guitars/ibanez/rgr08ltd/index.html

Malle Eppie
12 september 2008, 14:54
Ja, ik vind hem mooi. Maar da's persoonlijk. Als je toch voornamelijk metal speelt is dit gewoon een super scheurbak. Gewoon 1 element (en wat voor één! SD Blackouts staan erg goed aangeschreven, sommige vinden ze beter dan EMG's!), volumeknop en kill-switch.

Ademt metal, met een hoofdletter 'M'.

Zit er zelf aan te denken om mijn RG ook zo te gaan modificeren.

interessander
12 september 2008, 14:56
Kwam hem laatst tegen in een winkel en ik was wel onder de indruk, zeker voor deze prijs. Ik heb zelf ook een RG gemod naar enkele humbucker dus deze ligt me wel.

Bram+
12 september 2008, 15:12
Er zijn weinig dingen die 'mis' zouden kunnen zijn met deze gitaar, zelfs een erg vette pickup, iets dat je niet op alle Ibanezzen uit deze prijsklasse tegenkomt. Allemaal lekker no nonsense en als dat is wat je zoekt dan ben je klaar met deze gitaar.

Die 3pc wizard II-halzen uit het RG 'middensegment' zijn redelijk comfortabel en vanuit de SA is het denk ik ook geen gigantische 'overstap', afgezien van de hogere frets op de RG. Ik vind het overigens juist comfortabeler spelen.

Het is desalniettemin niet een totaal andere gitaar vergeleken met je SA. Ok, betere pickup, iets fijnere hals (met twee fretjes meer) en misschien ziet het er beter uit, maar hij's niet veelzijdiger, alhoewel er zat gitaristen zijn die geen halspup of tremolo nodig hebben. Als jij er ook zo'n eentje bent, dan is het een goede koop.

zenabi
12 september 2008, 15:35
okee ga morgen maar ff naar de stad ,moet hem dan toch wel proberen

jorrit
13 september 2008, 09:56
leuke gitaar, ik was laats bij de feedback in apeldoorn en zag daar een groen transparante godin met 1 humbucker (emg 89 ofzo) in de brug.. zag er tegek uit en speelde erg lekker... mss ook leuk om te proberen