PDA

View Full Version : aansluitingen apparatuur



torgal
12 september 2008, 11:06
Hoi allemaal,

Ik heb hier een probleempje met het aansluiten van mijn apparatuur en ik hoop dat iemand me hier kan helpen.
Ik sluit al meer dan 10 jaar mijn gitaar gewoon op een versterker aan en speel gewoon.
Nu heb ik een betere versterker en ik heb totaal geen idee hoe ik mijn gewenst resultaat moet bereiken.
Ik voel eigenlijk een beetje schaamte, dan koop je deftige apparatuur, maar weet je gewoon niet hoe je dit de volle 100% kunt gebruiken...

Ik leg even uit:
Ik heb een marshall JVM410-C en een line6 Pod XT Pro.
Nu sluit ik de uitgang van de line6 gewoon aan op de gitaaringang van de versterker, welke ik dan op clean sound zet. Werkt perfect natuurlijk maar er moet meer uit te halen zijn...

Mijn computer staat voor mij, mijn versterkers staan in een rek achter mij. Wanneer ik backingtracks afspeel, of guitar-pro files, dan komt dit geluid van voor, terwijl mijn gitaargeluid van achter mij komt. Dit vind ik niet echt bevorderlijk.
Kan ik het gleuid van de computer, via de line-out naar mijn line6 of marshall sturen, zonder dat het resultaat vervormd is?
Heb ik hiervoor een geluidskaart nodig waar ik mijn gitaar kan inpluggen en mijn computergeluid, en vanwaar ik met één enkele kabel naar de line6 of versterker vertrek, of is er een andere mogelijkheid?

Dan hebben we ook omgekeerd: ik kan van de line6 met een usb-kabel naar de pc om op te nemen, maar kan ik dit vanaf de versterker ook, of vanaf de line6 met een andere kabel?

Ik geraak niet wijs uit al die connecties overal en ik weet totaal niet welke kabels ik hiervoor nodig heb. Ik kan me moeilijk een hoop kabels gaan kopen, alles uitproberen en tot de conclusie komen dat de helft van mijn kabels onbruikbaar zijn.

Kan iemand me hier een duidelijk licht in geven?
Ik geef even de connecties mee van mijn beide apparaten...

Marshall JVM 410C
http://users.telenet.be/jimmy.peeters/gitaar/JVM410C%20Rearpanel.JPG

Line 6 Pod XT Pro
http://users.telenet.be/jimmy.peeters/gitaar/line6%20pod%20xt%20Pro%20Back.JPG

TimmU
12 september 2008, 11:47
De emulated line out van je JVM kun je gebruiken.

Dat doe je alsvolgt :

Gitaar- > Line6-> FX-loop marshall
Emulated line out (XLR ) -> of naar mengpaneel ( xlr-xlr) ,en dan naar je pc
-> of via XLR-Jack kabel je Geluidskaart in.

vincent136
12 september 2008, 12:26
Nog veel beter is gewoon je podxt pro via de usb kabel aan te sluiten op je pc, gearbox downloaden en klaar.

dus in stappen:

op de pc naar www.line6.com gaan, daar het programma gearbox downloaden en installeren.

daarna je pod aansluiten dmv een usb kabel op je pc,
gearbox aanzetten, gitaar aansluiten en klaar ben je.

Dat moet werken lijkt me.

torgal
14 september 2008, 21:52
ok, bedankt jongens.
Ik gan binnenkort een paar XLR-jack, XLR-XLR kabels halen en eens uitproberen.