PDA

View Full Version : buizeneindversterker in combo vorm?



pol2711
12 september 2008, 10:02
heren, dames ook,

Speel via de GT-10 op een switchblade 50 w combo en ben daar hartstikke tevreden over, zeker na al mijn line6 avonturen (vetta, POD XTL, POD X3L).
Die GT-10 voldoet boven verwachting, zo zeer zelfs dat ik speel met de gedachte om de SB te verkopen en te vervangen door een eindbuizenbak in combovorm. Tis natuurlijk nu een beetje dubbelop plus dat die SB best zwaar is en twee x per week oefenen en dat ding van zolder naar beneden en weer terug....afijn u begrijpt dat best wel als medegitarist.
Nu ben ik op zoek naar iets lichter en handzamer. wil abs geen solid state eindbak maar een buizeneindbak. Atomic valt af daar de 18W te weinig si en de 50W weer te zwaar in gewicht is. Dan hou ik gewoon die SB.
Nu bestaat er ook een Boogie Satellite buizeneindbak in Combovorm. Ik heb op MP al een vraagadvertentie gezet: heeft iemand zo'n ding en wil die 'm kwijt.
Nu mijn vraag aan jullie: bestaat er nog een dergelijk iets?
Ik speel hfdz britrock. Maw abs geen metal, midscoopachtige dingen of Fenderish bluesachtige zaken. Gewoon pure rock zoals AC/DC, Led Zep etc.

Die SB voldoet precies goed maar misschien is er iets in dezelfde vorm maar dan als eindversterker, lichter en handzamer. Een andere combo via de return in is geen optie, zo gebruik ik de SB ook

Dank alvast!

dml
12 september 2008, 10:21
Die satelite-combo's (met buizen) worden volgens mij niet meer gemaakt. Koch heeft ze ook gehad in de vorm van de KV50-S.
Voor een transistor-satelite kun je bij Tech21 terecht, welke overigens best goed klinkt!! En soms kom je 2e hands nog wel eens een Yamaha DS-80 tegen, de satelite van de DG80 modeling amp. Maar da's dus ook transistor.

Erik70
12 september 2008, 12:31
Ik dacht dat Vox er ook eentje had, een of ander Bryan May model.

TimmU
12 september 2008, 12:45
allereerst heb ik me nogal door je post heen moeten ploeteren.

Is een goeie 19"eindtrap met een 2x12 kassie niet wat voor je ?

Jimwoud
12 september 2008, 13:02
@Pol2711: U got PM

pol2711
12 september 2008, 13:45
@ Jim: dank, ga er achter aan
@Timmu: :satisfie: was het zo'n hakketakkerige post?
ik heb een mesa 19"" buizenpower 50W plus 2 x 1 12"" box gehad. Dijk van een geluid maar 2x per week van en naar zolder? Neuh...da doe ik niet meer. die dijk haal ik nu ook uit de switchblade
Anyway, dank voor je reactie

crapton
12 september 2008, 22:21
Off-Topic FYI

Heb nu mijn X3L via de 4 kabel methode aangesloten op mijn H&K Statesman Q84 ipv mijn stereo combo. Wereld van verschil, alsof er een gordijn van die X3L afviel. Lag dus aan mijn combo/speakers. Dat is dus opgelost.

In elk geval erg makkelijk in gebruik zo, clean naar crunch (is Statesman natural) naar hi-gain zonder problemen, veel meer flexibiliteit dan de Statesman alleen. Heb niet het gevoel veel te missen in dynamiek of sound.

Ben nog aan het tweaken en gebruik ook regelmatig een mix van H&K tube pre-amp en X3L amp models. Balans kan je via de loop functie instellen. As maandag de lakmoesproef op hoger volume.

Desnoods kan ik zelfs tijdens een set de X3L eruit joppen en gewoon direct inpluggen puur tube dus maximum flexibiliteit.