PDA

View Full Version : overdrive in combinatie met studiotone



ar250artist
12 september 2008, 09:52
Hoi,
Ik gebruik nu een Digitech Bad Monkey als overdrive bij mijn Koch Studiotone. Dat bevalt op zicht best goed, de Monkey is zeker geen verkeerd pedaal. Ik ben alleen bang dat hij aan het overlijden is; hij veroorzaakt nu een zeer hinderlijke brom in de ketting. Dus maar op zoek naar iets kwalitatief beters. Wie gebruikt er wat in combinatie met de Studiotone en wat zijn jullie ervaringen? Ik ben benieuwd.

Nitefly7
12 september 2008, 11:15
Hoi,
Ik gebruik nu een Digitech Bad Monkey als overdrive bij mijn Koch Studiotone. Dat bevalt op zicht best goed, de Monkey is zeker geen verkeerd pedaal. Ik ben alleen bang dat hij aan het overlijden is; hij veroorzaakt nu een zeer hinderlijke brom in de ketting. Dus maar op zoek naar iets kwalitatief beters. Wie gebruikt er wat in combinatie met de Studiotone en wat zijn jullie ervaringen? Ik ben benieuwd.

Studiotone heeft (IMHO) al 2 fijne scheurkanalen, die met een lichte boost (dus niet gaan lopen valsspelen en je gain wagenwijd open draaien!) al heel lekker klinkt.. Kanaal 2 vind ik persoonlijk erg prettig t.a.v. andere drive pedalen..


Zelf heb ik een hele trits pedalen al getest met Studiotone, hier wat ervaringen:

MI Audio Tube Zone: ge-wel-dig pedaal, alles van TS-achtig (zonder mid hump) tot 'Mesa scheur', altijd gitaarkarakter intact houdend. (nu op board)

Fulltone OCD: ander karakter dan MI (minder heavy in te stellen), maar erg dynamisch en heel goed 2ehands te krijgen; niet kapot te krijgen (helaas verkocht, maar ik ga een nieuwe/zelfbouw halen)

Bad Monkey: gewoon een nieuwe kopen :P

Menatone Red Snapper: niet lang geprobeerd/geleend, maar wel erg lekkere drive

Fulltone Fulldrive2: Lekker TS-achtig, met extra boost. Waarschuwing: voor thuis eigenlijk echt veeel te hard.. Live is het een heerlijk pedaal !

Misschien niet zo voor de hand liggend, maar een Z.Vex SHO (of SHO-kloon), kan erg veel betekenen voor de klank van je Koch: tot de helft heb je een fijne boost die wat meer 'sparkle' toevoegt aan je geluid, het geluid klinkt iets directer en helderder (wat een lelijk woord toch..)..
Maar op 3/4 van de regelweg (3 uur op 'n klok) knalt het ding ook een lekker randje gain erbij...

...
Niet getest met 'n Studiotone, maar ook mogelijke kandidaten:

Crowther Hot Cake (lastig te vinden in Nederland, maar ze zijn er wel en klinken tof)
MI Audio Blues Deluxe/Blueboy
Fulltone GT-500
Ouwe Trouwe Boss SD-1 of Ibanez TS-9