PDA

View Full Version : Nieuwe Amp Dag!! Laboga Mr Hector



Noctiis
11 september 2008, 21:39
Vandaag ontvangen, een Laboga Mr Hector Special Edition Snakeskin :satisfie: Een goede deal voor een special edition uitvoering, hurray!

Ik speel met name metal, en had een Engl Fireball maar gezien ik daar de gain nooit voorbij 3 had, en wat meer afwisseling in sounds zocht, toch maar op zoektocht gegaan. Samen met band/forum genoot Arcane een paar maanden geleden in Keulen bij toeval een Fame Rockforce VII getest waar we heel erg over te spreken waren (zie topic: Een dagje Musicstore).
Deze amp is dus gebaseerd/gemaakt door de Laboga Mr Hector. Na wat samples en leeswerk leek dit me de ideale amp, en tot nu toe heb ik eindelijk mijn sound gevonden! :D

100/50 watt schakelbaar, 2 master volumes, Tube stand/Diode stand.
Met name de Tube/Diode keuze is heel erg leuk, met Tube heb je een heerlijke vintage scheur, met Diode een superstrakke en gearticuleerde Rectifier achtige sound.

Zoals Jeff Waters van Annihilator het mooi zei: Een combinatie tussen de bottom-end van een Mesa en de korrel van een JCM800 of 5150. Op beide standen ook een heerlijke clean! Kortom, totally happy :)

A.s. zondag in de oefenruimte, ik ben benieuwd hoe hij dan klinkt!

Hier alvast een afbeelding (dit is echt mijn amp, stond op de Frankfurt MusicMesse):
http://i44.photobucket.com/albums/f8/Vorstadtkind/P1060469.jpg

Jimwoud
11 september 2008, 21:45
Vet ding hoor, I like snakeskin!!!

Noctiis
11 september 2008, 21:51
Thanks :) Ik twijfelde eerst nog, maar nu in het echt is het best classy. Je krijgt direct zin om southern rock te spelen, hehehe

rickert
11 september 2008, 21:57
Past mooi bij m'n cabinet:D

pol
11 september 2008, 22:28
Ik heb em gehad en was er niet zo onder de indruk van, toonregeling vond ik ook erg beperkt (geen presence of depth regelaar), en erg dynamisch vond ik de distortion nu ook niet.

kirk19
11 september 2008, 22:32
+1 pol, ik vond het ook maar een flauwe amp. En het valt me toch weer op dat die laboga's er zo cheap uitzien, ik kan het echt niet helpen.

Noctiis
11 september 2008, 22:37
tsja smaken verschillen i guess. ik vind laboga 10 x dynamischer dan de Fireball en ben er dan ook erg blij mee :)

pannekoek
11 september 2008, 22:51
zozo! lijkt me een hele toffe amp :hippie:

pol
12 september 2008, 20:31
tsja smaken verschillen i guess. ik vind laboga 10 x dynamischer dan de Fireball en ben er dan ook erg blij mee :)

dat zegt meer over die fireball alle. Engl's waar ik tot nu toe op gespeeld heb vond ik wel vrij compressed klinken.

dat extreme laag van een rectifier heeft die niet, en hij klinkt ook wat braafjes, wat ik ook deed met die knoppen, de laboga bleef nogal smooth (niet dat dat een slechte eigenschap is)

hij heeft dan wel weer geen boost pedaal nodig om er snelle riffjes op te spelen, bij de recto is dat al wat moeilijker...

overall geen slechte versterker natuurlijk, gewoon mijn ding niet.

en jeff waters vond ik stukken beter klinken toen hij nog op marshalls + een fender voor de clean speelde.

Noctiis
12 september 2008, 23:05
Wat ik de afgelopen jaren vooral heb geleerd, is dat het ook heel erg aan je speelstijl ligt, een rectifier vind ik veels te modderig voor hoe ik speel. Laboga blijft gearticuleerder bij hoge noten en accoorden. Mijn favoriete bands hebben ook een vrij brave tone vergeleken met de loudness-wars amerikaanse metalcore bands waar ik helemaal niks mee heb. Dat verschilt enorm per persoon en stijl, maar goed ook want anders zou elke band hetzelfde klinken.

Vandaag maar heel even kunnen spelen maar Laboga is nu al een stuk veelzijdiger dan de Fireball. Misschien iets minder brutal maar dat offer ik graag op gezien de gain van de Fireball nooit voorbij standje 4 kwam, haha.

Ik moet overigens zeggen dat de bouwkwaliteit prima is trouwens, ik had toch even in mn achterhoofd, Polen, tsja, is dat wel degelijk spul? Maar alles zit superdegelijk in elkaar, footswitch er gratis bij (bij Engl gelijk 70 euro kwijt, voor een slechtere switch!), T-shirt erbij, leuk mailcontact met David Laboga zelf :)

En dus een hele mooie prijs weten te scoren, daar heb je nieuw net een Fireball + Footswitch voor.

pol
13 september 2008, 13:58
Ik dacht vroeger ook dat rectifiers modderige bakken waren, maar nu ik zelf een triple recto heb kan ik wel zeggen dat dit vooral aan de instellingen ligt, hou de bas wat lager en overdrijf niet met de gain en er valt wel een strak en gedefinieerd geluid uit te halen.

Neem Nevermore bv, Death Heart in a dead world is met een dual recto opgenomen, en alle details komen daar perfect in door. Stond wel een maxon OD808 voor om het laag wat strakker te maken, maar dat heb je op de meeste andere versterkers ook nodig als je zo laag gaat stemmen.

Gojira nam vroeger ook op met recto's, gitaren klinken spatzuiver.

Laboga is wel gemakkelijker in te stellen, dat dan weer wel.

caliban
13 september 2008, 14:14
Nevermore heeft inderdaad een supervette sound, maar zonder boost zou het toch helemaal iets anders zijn.

Balthazar
22 september 2008, 11:36
ik heb het altijd een fijne amp gevonden! beetje mix tussen 5150 en dual rectifier. mja heb m niet meer nodig want de band is uit elkaar dus als iemand nog interesse heeft hoor ik het wel..