PDA

View Full Version : Wat problemen Fender Stratocaster Boss Me-50 Hot rod Deluxe



Paulusstrat
11 september 2008, 21:25
Hallo beste gitaristen

Ik merk dat de clean channel van de hot rod deluxe (modderig/te weinig dat hoge van een strat) klinkt in combinatie met me stratocaster. Ik heb me volume nooit boven de 1.5 en ik heb me treble op 8 bass op 3 en mid ongeveer in het midden. en presence op 8. nu vroeg ik me af of dit normaal is op laag volume en wat hier oplossingen voor zijn en waar het aan kan liggen?( dit is nog zonder me ts-9 en proco rat en boss me-50 multieffect)

Nu als ik deze volgorde heb met effecten: Hot rod deluxe->ts-9->pro co rat2->me-50->strat heb ik nog steeds een dat onduidelijk (achtige modderige/te weinig hoog treble geluid) vanuit me hot rod deluxe.

Maar nu komt het interresante als ik zeg maar deze volgorde doe: Hot Rod Deluxe->boss me-50->ts-9->pro co rat 2->strat klinkt het wel zeg maar meer trebblie/clean achtig. maar dit hoort het ook zonder de me-50 te doen neem ik aan. en ik wel een natuurlijke clean niet via een me-50.

Ik heb een Fender Stratocaster uit 1978 met evans pickups(zien eruit als lace sensors) en een Fender Hot Rod Deluxe made in the U.S.A.

Waar kan dit aanliggen aan de Strat of Versterker?
Gaat de Clean channel beter klinken op hardere volumes?

Ik hoop op antwoorden:)
nog een prettige avond

VR
Paulusstrat

Gearjunkie
11 september 2008, 22:08
Tja, lastige vraag omdat veel wat je noemt subjectief is.
Ik weet niet of jouw versterker een fx-loop heeft, anders zou je de me50 daarin kunnen zetten.
Experimenteer (maar misschien heb je dat al gewoon gedaan...) vooral met de tussenstanden van de switch. Tot slot komt het karakter van een versterker/gitaar en effecten pas echt tot uiting bij wat meer volume...

Ga anders een spelen over een andere versterker, dan vind je misschien meer jouw ding.

Paulusstrat
12 september 2008, 17:51
ok heb vandaag me gitaar rechtstreeks in me hot rod gedaan zonder alle effecten en het klonk gewoon zoals het klinken moet clean. echt raar kan dit misschien er aan liggen dat me pro co rat die op batterijen werkt?