PDA

View Full Version : Classic Vibe gekocht



(>',')>
11 september 2008, 20:01
Na het vele afstruinen van marktplaats/gitaarmarkt/speurders toch maar besloten om is bij een gitaarboer wat stratjes te testen.

Ik heb 3 stratocaster getest die in mijn budget vielen namelijk een Fender strat MIM, Blade Texas Classic en een Squier Classic Vibe 60's strat. De Fender en de Blade speelde opzich heerlijk maar het geluid en de hals op de Squier waren net wat lekkerder en voor die prijs!

De looks vind ik zelf ook prachtig. Ik wil nog steeds een john mayer signature strat maar m'n portemonnee is het er niet mee eens.. Maar deze lijkt er toch redelijk op (op de trussrod ingang en 'vintage' knoppen na).

http://img126.imageshack.us/img126/8956/imag0003hc7.jpg

http://img152.imageshack.us/img152/6677/imag0004ww9.jpg

http://img152.imageshack.us/img152/278/imag0005rw6.jpg

barno
11 september 2008, 20:02
helemaal goed, mooie gitaar

hezz
11 september 2008, 20:06
Gefeliciteerd man! Mooie strat, die Classic Vibe's lijken wel enorm goede gitaren te zijn van Squier!

(>',')>
11 september 2008, 20:09
Ik wil alleen nog de tone knop van het middelste element aan mijn brug verbinden want hij klinkt nu een beetje plat daar naar mijn mening. Ik heb dit nog nooit gedaan maar ik kan goed solderen dus dat zal wel niet zo'n groot probleem zijn. Is het mogelijk om de snaren eraf te halen en ze daarna er weer op te zetten? Of is dit vrij irritant doordat de snaren dan bovenin gekruld zijn?

G.G.
11 september 2008, 20:21
Wat een waanzinnig mooie plank. Gefeliciteerd ermee.

G.G.
11 september 2008, 20:22
Is het mogelijk om de snaren eraf te halen en ze daarna er weer op te zetten? Of is dit vrij irritant doordat de snaren dan bovenin gekruld zijn?

Ja hoor, flink wat spanning eraf halen, capo op de eerste postitie en ff je hals losschroeven en uit de weg leggen. Dan kan de slagplaat er zo vanaf.

EDIT: wat bedoel je met plat? Weet niet of een tonepot daar wat aan gaat veranderen, die haalt alleen wat hoog weg.

macwilliams
11 september 2008, 20:24
Nog een gitaar op een tuintafel begint een gewoonte te worden :)
Dat tuingereedschap maakt het helemaal af :D

crapton
11 september 2008, 22:31
Weet je dat is nou toeval!!!!! Mijn gitaar lijkt best veel op die van jou!! Ik zou zeggen dezelfde vorm zo op het zicht. En de kleur van de slagplaat is hetzelfde, dat was eigenlijk de reden om m te kopen, voor de rest heb ik er de ballen verstand van. Er zitten ook drie van die elementen op maar dan zwart dus die zullen wel iets anders klinken dan die van jouw. De hals is niet gelast maar geschroefd aan de achterkant, ik hoop maar dat dat sterk genoeg is het ontwerp lijkt me niet zo degelijk eigenlijk. Misschien een Chinees design...


En ik heb ook zo'n tuintafel... en een Opel Kadett

Hendriks
11 september 2008, 22:35
Absoluut mooi , ben benieuwd naar de andere modellen uit de serie.
Heb ze hier in het noorden nog niet zien hangen , maar ja met paard en wagen gaat het ook niet zo snel.

blindfaith85
11 september 2008, 23:06
Gaaf ding, heb er ook 1 in de planning!! eiegnlijk de hele serie in de planning!

SGbanez
11 september 2008, 23:31
Dude, mooi! Doet aan SRV denken ook...

Die nieuwe modellen van Squier lijken me een gouden zet.

Luke-wannabe
12 september 2008, 00:08
Die Classic vibes zijn de bom! Na een versterker hoop ik een Tele te kunnen showen hier!