PDA

View Full Version : Filmpje eerste optreden(Altstadt, Eindhoven)



Borus van den Brand
11 september 2008, 14:44
Hallo,

Hier 'n filmpje van een van onze nummers die we speelden bij ons eerste optreden. Helemaal strak is het niet dat weet ik, maar ik was toch benieuwd naar jullie mening. We zijn nu zo'n half jaar bezig als band.

http://www.youtube.com/watch?v=HuO-gIUHxFs

Alvast bedankt!

Gr. Borus

ps Ik ben gitarist met het rode shirt aan.

Bl44t44p
12 september 2008, 15:46
Best leuk, voor een eerste optreden niet slecht :) Soms loopt het qua timing een beetje langs elkaar heen, let daar nog even op. En probeer iets als een podiumact ofzo neer te zetten + interactie met het publiek. Maargoed, dat komt vanzelf wel naarmate je meer podiumervaring krijgt.

Komt jullie allemaal uit Helmond? Hoe ben je op de Next Generation Rock Show terechtgekomen?

Wat vond je trouwens van de Altstadt? Ben daar namelijk ongeveer elke zaterdag te vinden, op de irirtante regenboogalto's/emo's na wel een aardige tent :)

Borus van den Brand
12 september 2008, 16:17
Best leuk, voor een eerste optreden niet slecht :) Soms loopt het qua timing een beetje langs elkaar heen, let daar nog even op. En probeer iets als een podiumact ofzo neer te zetten + interactie met het publiek. Maargoed, dat komt vanzelf wel naarmate je meer podiumervaring krijgt.

Komt jullie allemaal uit Helmond? Hoe ben je op de Next Generation Rock Show terechtgekomen?

Wat vond je trouwens van de Altstadt? Ben daar namelijk ongeveer elke zaterdag te vinden, op de irirtante regenboogalto's/emo's na wel een aardige tent :)

Bedankt voor je reactie! Ik kan me er wel in vinden.... Vier van ons komen uit Helmond(nu drie, de zangeres is weg we zijn nu even zangerloos!), één uit Asten. Iemand die ons met de band helpt kent Hanneke, zij heeft deze show georganiseerd vandaar. Ik zelf kom eigenlijk nooit in Altstadt, met optreden was de eerste keer, was opzich wel aardig. Ik vond t iniedergeval 'n leuke plek om voor t eerst op te treden!

ExplorerNut
12 september 2008, 19:57
Persoonlijk vond ik het niet zo heel best. Je bent natuurlijk pas een paar maanden op weg. Het kan wel wat worden maar een paar dingen vielen me op, correct me if i'm wrong natuurlijk want ik ben niet de persoon om iemand zijn 'ding' af te branden. Ik zeg maa'r; je moet ergens beginnen en als ik het spul terughoor en -zie wat ik ooit opgenomen heb dan springen de tranen in je broek :o

- Gitaren niet helemaal zuiver of zuiver gespeeld, zenuwen?
- De solo vond ik niet echt heel best, te makkelijk en het klonk heel 'zielig'
- Drummer is vet goed, die houd wel van een beetje trappen. Met wat meer oefenen komt dat vanzelf goed.
- Het nummer op zich is wel leuk, ik zou de snelle stukken met een heeeele dikke distortion uit die speakers blazen. Ik vond het geheel nogal wat ongeinspireerd en werd niet echt aangezet tot een dansje :dance:

Borus van den Brand
12 september 2008, 21:21
Bedankt voor de reactie!
Ik was zelf inderdaad wat zenuwachtig, anderen ook wel eigenlijk, maar dat hoort er ook wel n beetje bij lijkt me... Zeker in t begin. Ook was de solo inderdaad niet denderend, hij had wat explosiever gemogen. Dit kan ik dan weer niet op mezelf betrekken(was de andere gitarist) maar toch. Ik zie zelf ook wel dat er dingen beter kunnen en moeten, daar zullen we aan blijven werken natuurlijk. Als we binnekort nog n keer optreden en er wordt gefilmd zal ik dat filmpje ook wel plaatsten om te kijken hoe we er dan voorstaan. :) Het snelle stuk stoor ik mezelf dan weer niet aan, wat harder zou inderdaad wel beter klinken. Ik meen dat we er bij t eerste 'snelle stuk' er effe naast zaten, maar het 'snelle stuk' op t laatst vind ik persoonlijk wel oke...

Bl44t44p
12 september 2008, 23:19
Bedankt voor je reactie! Ik kan me er wel in vinden.... Vier van ons komen uit Helmond(nu drie, de zangeres is weg we zijn nu even zangerloos!), één uit Asten. Iemand die ons met de band helpt kent Hanneke, zij heeft deze show georganiseerd vandaar. Ik zelf kom eigenlijk nooit in Altstadt, met optreden was de eerste keer, was opzich wel aardig. Ik vond t iniedergeval 'n leuke plek om voor t eerst op te treden!

Cool :) Het is sowieso echt heel goed om jezelf op deze manier terug te horen, kun je ontzettend veel van leren!

Welke bands speelden er verder?

pippydude
13 september 2008, 00:20
uiteraard speelden Roughhouse en No Spring er, maar goed, wij zijn kind aan huis bij de new generation rock show.. voor de duidelijkheid borus, ik was de lange blonde gitarist die jullie hielp met aansluiten en dergelijken.

Borus van den Brand
13 september 2008, 08:35
uiteraard speelden Roughhouse en No Spring er, maar goed, wij zijn kind aan huis bij de new generation rock show.. voor de duidelijkheid borus, ik was de lange blonde gitarist die jullie hielp met aansluiten en dergelijken.

Oke! Welke band speelde jij? No Spring?

pippydude
13 september 2008, 09:55
No Spring en Roughhouse. En ik was aan het werk he, ik moest alles goed laten verlopen die dag.

Jeroen_TRC
3 november 2008, 16:25
Ha koel, Karel als drummer! Die vent heeft ook echt TE veel bandjes!! :satisfie:
Klinkt lekker trouwens!

*Edit*

O dit topic was iets ouder dan ik dacht...