PDA

View Full Version : Ik wil een nieuwe amp kopen



Riverdale27
10 september 2008, 23:12
Ik zoek iets nieuws. Ik ben op zoek naar een versterker die goede clean bluesy tonen aankan. Fenders lijken mij hiertoe goed in staat. Ik speel op een Epiphone Les Paul Standard en Epiphone G400 (SG model). Deze gitaren zijn absoluut geen top maar ik ben er wel tevreden mee tot nu toe.

Mijn Marshall VS100 is het aan het laten afweten en dus ben ik op zoek naar iets nieuw, maximaal zo'n 800 euro. Het liefst zou ik een combo hebben zodat ik thuis kan spelen op de combo en in het repetitiekot kan spelen op mijne Marshall 1960A. Enkel een head wordt moeilijk voor thuis en die vind ge ook niet aan 800 eur gok ik.

Ik had de Fender Blues Junior en de Fender Hot Rod Deluxe in gedachten. Iemand ervaringen hiermee?

Andere voorstellen?

Squier4ever
10 september 2008, 23:14
hoi, je bent vrij nieuw hier zo te zien, dus misschien een tip om eerst even de zoekfunctie te raadplegen?

Riverdale27
10 september 2008, 23:19
en naar wat zoek ik dan het best?

goede blues versterker? :D

Squier4ever
10 september 2008, 23:22
je weet zelf toch wat je wilt........

Riverdale27
10 september 2008, 23:26
ik zoek ook tips voor nieuwe merken en modellen... ben vrij vertrouwd met Fender, Marshall, etc... maar de wat minder bekende merken ken ik vrijwel niks van :)

caliban
10 september 2008, 23:29
In koor met AART zeg ik: Epiphone Socal.

Riverdale27
10 september 2008, 23:38
Die had ik al gezien ja van die Epiphone SoCal... naar het schijnt zijn die niet zo goed...

Iemand ervaringen?

TimmU
11 september 2008, 00:03
meer dan uitstekend , die Socals.

bastiaanvanbeek
11 september 2008, 08:06
Ik zou is voor een Vox AC30 kijken. die kosten wel zon €100 boven je budget, maar dan heb je ook echt wat. het is een amp die vooral clean gewoon heel goed is, de rest kun je natuurlijk met pedaaltjes doen. ik heb zelf ook een AC30 en ik moet zeggen dat ik naast fender en vox geen merk ken in die prijsklasse die clean zo goed is.

BasHermus
11 september 2008, 09:45
Peavey Delta Blues of Classic 30 komen qua clean zeker in de buurt...

AART
13 september 2008, 11:58
In koor met AART zeg ik: Epiphone Socal.


:D

Socal de gekste!

Mitch
13 september 2008, 12:47
Ik zie niet in waarom de ene cheap ass amp slechter zou zijn dan de andere? Waarom vertrouw je een HotRod wel en een SoCal niet? Ik zou zeggen: ga vooral eens goed tweedehands kijken om je op de markt te oriënteren. De AC30CCH top bijvoorbeeld, die iemand al noemde, is tweedehands voor minder dan je budget te koop en als je dan nog heel effies doorspaart heb je een 1x12 cabje voor thuis erbij.

Anyway, een bluesy soundje, als je daar lichte drive mee bedoelt, dan moet je sowieso in iets dynamischer amps gaan kijken dan de genoemde Fenders. Die hebben een hard clean en een prut drive kanaal, maar geen lekkere crunch of clean met een randje.

dennis_rhcp
14 september 2008, 15:47
probeers eens de h&K statesman (aanraader) zo'n 700 euro