PDA

View Full Version : Cube doorlussen



j3lt3
10 september 2008, 22:12
goedenavond gitaarnetters,

Ik zit hier met 2 versterkers, namelijk een Roland cube30 en een goedkoop Sammick geval met een mooie speaker d'ronder, die mijn vader destijds met zijn vader in een kastje heeft staan timmeren.. Maar dat even terzijde..

Nu heb ik altijd 2 snoeren lopen vanaf m'n pedaaltjes naar de 2 versterkers, allebei in een eigen input.. Nu vindt ik dit een beetje onpraktisch, en mis ik de mogelijkheid om de Cube-effectjes ook over de Sammick te laten klinken...

Nou zit er op de sammick een handige mogelijkheid om 'm op een 2e speaker aan te sluiten, maar ik wil het dus liever andersom, om zo ook de effecten van de Cube te kunnen gebruiken over beiden. Maarrr de cube heeft niet zo'n uitgang, wel een recording/phones-out, maar op het moment dat je daar wat inplugt, mute hij z'n eigen speaker.

Nu was ik dus benieuwd of iemand enig idee had hoe je dat mute-systeem bij de recording/phones-out van de cube kan omzeilen of slopen, zodat ik 'm kan doorlussen naar de Sammick. Of misschien zelfs een beter idee, waardoor ik niet aan m'n geliefde Cube hoef te sleutelen.

caliban
10 september 2008, 22:58
Je wilt de recording out in de input van de samick steken? Dat gaat vrees ik niet erg goed klinken, vermits je het signaal twee keer door een preamp stuurt.

j3lt3
10 september 2008, 23:25
Ik heb de samick al een keer aangesloten op recording/phones-out van de Cube, en dat klonk precies zoals het zou moeten klinken, maar nu is het probleem dat de cube dan z'n eigen speaker mutel.

caliban
10 september 2008, 23:28
Ik heb de samick al een keer aangesloten op recording/phones-out van de Cube, en dat klonk precies zoals het zou moeten klinken, maar nu is het probleem dat de cube dan z'n eigen speaker mutel.
Je zou ze alletwee tegelijk willen laten klinken. Dan moet je de schakelaar in de output waarschijnlijk sabotteren, lijkt me niet zo een heel goed idee.

Wiellem
11 september 2008, 10:04
De Cube 60 heeft een speaker out, ik daht dat alle cubes dat hadden

iWishmaster
11 september 2008, 11:00
Dat hebben niet alle Cube's (mijn Micro Cube ook niet). De plug van die headphones output heeft een ingebouwde schakelaar met een verbreekcontact -> Zodra je er een plug indoet verbreekt het contact naar de speaker.

Je kunt dus die schakelaar kortsluiten met een extra draadje, of een nieuwe plug inbouwen die niet eens een schakelaar heeft. In beide gevallen moet je wel wat aan je ampje sleutelen, andere oplossing zou ik niet weten.

j3lt3
11 september 2008, 17:34
De Cube 60 heeft een speaker out, ik daht dat alle cubes dat hadden

Die inderdaad wel, maar de 30 watt en micro niet jammer genoeg.


Dat hebben niet alle Cube's (mijn Micro Cube ook niet). De plug van die headphones output heeft een ingebouwde schakelaar met een verbreekcontact -> Zodra je er een plug indoet verbreekt het contact naar de speaker.

Je kunt dus die schakelaar kortsluiten met een extra draadje, of een nieuwe plug inbouwen die niet eens een schakelaar heeft. In beide gevallen moet je wel wat aan je ampje sleutelen, andere oplossing zou ik niet weten.

Ik laat het sleutelen wel aan m'n leraar over..
Een draadje loshalen zou nog wel te doen zijn..
Maar er zelf eentje vastsolderen, of een hele nieuwe plug!
Nee.. voor natuurkunde en techniek stond ik nooit zo goed op school..

Maar in ieder geval bedankt. :chicken: