PDA

View Full Version : gibson custom case



pannekoek
10 september 2008, 22:07
hey gitaarnetters,

ik weet niet precies of dit hier hoorde maar het ging om eem elektrische gitaar dus ik heb het maar in dit forum geplaats.

waar kan je een gibson les paul custom case kopen? makkelijk en snel, niet dat ik helemaal hoef te importeren lastige belletjes hoef te plegen vreemde overmakingen, oplichtingen etc.

zijn ze uberhaupt wel te krijgen?

groeten, pannekoek

euroboy
10 september 2008, 22:09
Kan je ze niet bestellen gewoon in je gitaarshop in de buurt ?

pannekoek
10 september 2008, 22:10
Kan je ze niet bestellen gewoon in je gitaarshop in de buurt ?

gibson is bijna niet meer te bestellen meer in nederland, en ik twijfel of dit soort dingen ook gewoon te koop zijn?

iig niet bij de lokale gitaarwinkel

euroboy
10 september 2008, 22:12
Hier in de guitarshop zou je het kunnen krijgen... En waren de gibson LP customs in begin jaren 90 (had ik toch goed geraden he pannekoek!!) niet gewoon in roze bekleede cases met een bruine buitenkant?? Het was toen toch nog geen customshop of zit ik er volledig naast ?

pannekoek
10 september 2008, 22:14
Hier in de guitarshop zou je het kunnen krijgen... En waren de gibson LP customs in begin jaren 90 (had ik toch goed geraden he pannekoek!!) niet gewoon in roze bekleede cases met een bruine buitenkant?? Het was toen toch nog geen customshop of zit ik er volledig naast ?

ik zoek dus zoiets:

http://img3.musiciansfriend.com/dbase/pics/products/regular/7/3/2/463732.jpg

http://img3.musiciansfriend.com/dbase/pics/products/3/8/8/464388.jpg

euroboy
10 september 2008, 22:17
Ja dacht ik wel.... Maar zijn de customs van jou bouwjaar niet gewoon geleverd in een standard case ? als je me snapt ?? en pannekoek ik eet juist een pannekoek en ze zijn heerlijk net als je custom!! khoop er ook ooit 1 te hebben!! alsins gefeleiteerd hoeveel heb je nu betaaldt ?

pannekoek
10 september 2008, 22:20
Ja dacht ik wel.... Maar zijn de customs van jou bouwjaar niet gewoon geleverd in een standard case ? als je me snapt ?? en pannekoek ik eet juist een pannekoek en ze zijn heerlijk net als je custom!! khoop er ook ooit 1 te hebben!! alsins gefeleiteerd hoeveel heb je nu betaaldt ?


ik heb geen idee, ik heb er geen case bij gekregen, daarom zoek ik er juist 1, wat ik dacht is dat er zo een gibson custom (met zo een ster) case erbij hoort, iig wil ik die wel erbij kopen, heb er best 150-200 euro voor over

Agent_Smith
10 september 2008, 22:39
De Customs in '91 werden zover ik weet gewoon in de bruine (met prachtige rose binnenkant) geleverd. Zeer goede koffers! Ze komen alleen zelden nog voorbij. Ook super zijn de jaren 70+80 protectorcases. Die kun je van een flat af laten mieteren :D (nou ja, bij wijze dan)

Eko
10 september 2008, 23:15
In Putten zit een Gibsondealer. Geef hem eens een belletje zou ik zeggen.

pannekoek
10 september 2008, 23:16
In Putten zit een Gibsondealer. Geef hem eens een belletje zou ik zeggen.


heb je een site?

eazy G
10 september 2008, 23:16
Beetje zonde van t geld eigenlijk je betaald enkel voor de woorden gibson en custom op de koffer. Je kunt dan beter een TKL koffer kopen ofzo.
Volgens mij heeft TKL zelfs deze koffers geproduceerd voor Gibson,
dus dat zijn in feite grotendeels dezelfde koffers.
Als je dan toch een originele koffer wilt kun je beter meteen dezelfde koffer kopen als er ooit origineel bij zat...

Of je kijkt ff niet naar t uiterlijk en je koopt gewoon de stevigste koffer die er is ;)

pannekoek
10 september 2008, 23:20
Beetje zonde van t geld eigenlijk je betaald enkel voor de woorden gibson en custom op de koffer. Je kunt dan beter een TKL koffer kopen ofzo.
Volgens mij heeft TKL zelfs deze koffers geproduceerd voor Gibson,
dus dat zijn in feite grotendeels dezelfde koffers.
Als je dan toch een originele koffer wilt kun je beter meteen dezelfde koffer kopen als er ooit origineel bij zat...

Of je kijkt ff niet naar t uiterlijk en je koopt gewoon de stevigste koffer die er is ;)
ik ben een aandachtsslet, merkgeiler, klote puber, ben trots op mijn les paul custom dus ik wil ''les paul custom'' op mijn koffer hebben staan :)

heb nog wel ene koffer van mn gibson studio en 1 van mn epiphone les paul maar ik wil ook graag nog een custom koffer erbij.

ik word nu vast helemaal doorgeflamed met opmerkingen maar het kan me niet zoveel schelen eigenlijk.

eazy G
10 september 2008, 23:34
ik ben een aandachtsslet, merkgeiler, klote puber, ben trots op mijn les paul custom dus ik wil ''les paul custom'' op mijn koffer hebben staan :)

heb nog wel ene koffer van mn gibson studio en 1 van mn epiphone les paul maar ik wil ook graag nog een custom koffer erbij.

ik word nu vast helemaal doorgeflamed met opmerkingen maar het kan me niet zoveel schelen eigenlijk.

oow het was niet mn bedoeling om opmerkingen bij anderen te ontfrutselen en hoop niet dat er zoveel opmerkingen over zullen komen.
Het is helemaal niet vreemd dat je een originele wilt. Als die niet zo duur was zou iedereen daarvoor kiezen denk ik.
Maar zon custom case zit origineel enkel bij gitaren die uit de custom shop van gibson komen. Een "gewone" Gibson les paul custom heet wel custom maar komt niet uit de custom shop.
Is dan een echte uit t zelfde jaar als je gitaar niet nog vetter als zon nieuwe customcase?

grayfink
10 september 2008, 23:38
http://www.thomann.de/nl/gibson_lpcase_original.htm

Hmm, niet op voorraad, even bellen/mailen, of anders een Nederlandse Gibsondealer, Max Guitars in Den Haag b.v.

edit: hier wel op voorraad: http://www.musicstore.de/de_DE/EUR/Gibson-Case-fuer-Les-Paul-Black/art-GIT0007470-000

pannekoek
10 september 2008, 23:41
Is dan een echte uit t zelfde jaar als je gitaar niet nog vetter als zon nieuwe customcase?


een echte die geleverd zou zijn bij mijn les paul als de case erbij was zou helemaal fijn zijn natuurlijk maar gewoon een mooie gibson hardshell case met: gibson custom erop helemaal nieuw vind ik goed.
:hippie:

pannekoek
10 september 2008, 23:42
http://www.thomann.de/nl/gibson_lpcase_original.htm

Hmm, niet op voorraad, even bellen/mailen, of anders een Nederlandse Gibsondealer, Max Guitars in Den Haag b.v.

edit: hier wel op voorraad: http://www.musicstore.de/de_DE/EUR/Gibson-Case-fuer-Les-Paul-Black/art-GIT0007470-000


zo een case heb ik al, de standaard ''gibson usa'' hardshell case

ik zoek een ''gibson custom'' hardshell case zoals ik op de voorpagina heb gepost :)

eazy G
10 september 2008, 23:49
een echte die geleverd zou zijn bij mijn les paul als de case erbij was zou helemaal fijn zijn natuurlijk maar gewoon een mooie gibson hardshell case met: gibson custom erop helemaal nieuw vind ik goed.
:hippie:

ok nou ja je hebt dus de zwarte customshop koffer en de bruine normale koffer. de bruine zat er waarschijnlijk bij jou gitaar origineel bij en de zwarte is volgens mij ong 50 euro duurder. Beide zijn gewoon te koop of te bestellen volgens mij.

eazy G
10 september 2008, 23:50
http://64.233.183.104/search?q=cache:JiFhDhutojwJ:www.peterverspuy.nl/cgi-bin/x/16539.html+gibson+gitaar+koffer&hl=nl&ct=clnk&cd=6&gl=nl

pannekoek
10 september 2008, 23:52
ok nou ja je hebt dus de zwarte customshop koffer en de bruine normale koffer. de bruine zat er waarschijnlijk bij jou gitaar origineel bij en de zwarte is volgens mij ong 50 euro duurder. Beide zijn gewoon te koop of te bestellen volgens mij.

dit is van een 1990:

http://www.antoniusrex.com/image/guitar_collection_20.jpg

die zoek ik dus, en die is gewoon te bestellen??? ik kan hem namelijk nergens vinden

Agent_Smith
10 september 2008, 23:56
http://64.233.183.104/search?q=cache:JiFhDhutojwJ:www.peterverspuy.nl/cgi-bin/x/16539.html+gibson+gitaar+koffer&hl=nl&ct=clnk&cd=6&gl=nl

JA! Dat is m!
Heb ik hier ook staan. Uit 1991 :D. Zat m'n '91 Standard in die inmiddels heel long gone is. Maar is ook sindsdien de beschermer van mijn '73 Deluxe :)

pannekoek
10 september 2008, 23:59
http://64.233.183.104/search?q=cache:JiFhDhutojwJ:www.peterverspuy.nl/cgi-bin/x/16539.html+gibson+gitaar+koffer&hl=nl&ct=clnk&cd=6&gl=nl


ja dat is hem :D prachtige koffer, past precies bij m'n gitaar, die ga ik over een weekje maar ns halen!

hardstikke bedankt!!!

Nocki
11 september 2008, 10:31
Goh. grappig topic. ik herinner me opeens dat ik nog een gibson koffer over heb. Toen ik mijn custom kocht zat er ook een koffer bij maar omdat ik al jaren de zelfde koffer gebruik staat deze als stofvanger te fungeren. misschien een goed idee om die eens op marktplaats te zetten!
Bedankt voor het idee!

Luke-wannabe
11 september 2008, 11:33
ja dat is hem :D prachtige koffer, past precies bij m'n gitaar, die ga ik over een weekje maar ns halen!

hardstikke bedankt!!!
Maar dar staat geen gibson custom op toch?

britewire
11 september 2008, 12:05
Heb je al eens geinformeerd bij musicstore in Keulen?

macwilliams
11 september 2008, 13:18
Of je besteld zon koffer bij muso. Krijg je er een gratis gibson bij :)

minoin
11 september 2008, 13:26
Mooi topic inderdaad! Heb dezelfde (alleen Nighthawk-vorm) case bij mijn Gibson Nighthawk Landmark gekregen en hij is zeer goed! Heel sterk en temperatuurvast! Alleen hij mag wel wat wegen :chicken:

guitarguru
11 september 2008, 16:10
Maar dar staat geen gibson custom op toch?

Ik begrijp er ook geen reet meer van :mad:
Je wilde toch een koffer met Custom er op? Die zitten bij de Custom shoppers van tegenwoordig en ook bij de nieuwe LP Custom, want die komt nu ook uit de Custom Shop. Heb er een begin dit jaar een gehad nml. en weer gauw weggedaan, maar da's een ander verhaal :sneaky:

Zie er hier net een op Ebay.....

Custom Case (http://cgi.ebay.com/Gibson-Custom-Shop-Les-Paul-Case-New-Mint_W0QQitemZ220277999300QQcmdZViewItem?hash=item 220277999300&_trkparms=72%3A1163|39%3A1|66%3A2|65%3A12|240%3A13 18&_trksid=p3286.c0.m14)

Jellyfish00
11 september 2008, 16:15
Je moet je wel bedenken dat je dan een koffer hebt waar megagroot "Gibson USA" op staat, en waar je mooie dure Gibson in zit. Natuurlijk een makkelijke prooi voor dieven, goed mee uitkijken dus.

Gitaar4LifeDude
11 september 2008, 17:30
Je moet je wel bedenken dat je dan een koffer hebt waar megagroot "Gibson USA" op staat, en waar je mooie dure Gibson in zit. Natuurlijk een makkelijke prooi voor dieven, goed mee uitkijken dus.

precies mijn gedachte! ik zou eerder een stevige merkloze case kopen dan eentje waar "gibson customshop" op staat. Ze zetten er geen gibson naast...

pannekoek
11 september 2008, 17:47
Maar dar staat geen gibson custom op toch?

oh, ik zie het :) het was al laat :satisfie:

ik importeer liever niet in canada, mijn ouders laten dat niet toe >< die willen dat als ik iets haal dat gewoon uit een winkel komt hier in nl, heel misschien thomann, musicstore o.i.d

kalmah
11 september 2008, 17:53
Die bij Peter Verspuy staat toch nog geen Custom op?

macwilliams
11 september 2008, 18:53
Je moet je wel bedenken dat je dan een koffer hebt waar megagroot "Gibson USA" op staat, en waar je mooie dure Gibson in zit. Natuurlijk een makkelijke prooi voor dieven, goed mee uitkijken dus.

Daarom ligt die van mij in een kartonnen richwood doos onder een paar oude bloempotten in de schuur...