PDA

View Full Version : Line6 DL-4 weigert dienst!



that90sshow
10 september 2008, 20:55
Hallo,

Ik heb al enkele jaren een perfect werkende DL-4 en sinds enkele maanden een nieuwe Line6 adaptor. Tijdens een kleine jamsessie begon het pedaal gisteren plots een eigen leven te leiden, was ik al mijn instellingen kwijt en tot slot viel alles uit. Het signaal komt wel nog door, maar ik krijg geen effect meer en de ledjes branden niet. Kabels zijn goed, batterijen zitten er niet in en de adaptor zou toch goed moeten zijn. Ik heb geen andere Line6-pedalen, dus ik kan de adaptor niet testen. Heb 'm wel even in een boss-pedaal gestopt en deze kreeg stroom.

Wie weet raad?

Alvast bedankt!

Mitch
10 september 2008, 21:52
Volgens mij is het dan tijd 'm te resetten. Het is een bekend fenomeen dat de DL4 na enige tijd kuren kan gaan vertonen en/of dat de switches verrot gaan. Er is een work-around voor: chip eruit halen en weer terug stoppen, dan reset -ie zichzelf. Ik denk wel dat het ergens on-line beschreven staat, ik heb het in ieder geval wel eens op Harmony Central gelezen op het Effects forum. Doe daar eens een search zou ik zeggen. Of misschien weet iemand hier nog hoe het precies werkt.

that90sshow
11 september 2008, 14:14
Ok, valt te proberen. Hoe maak ik die chip precies los?

Edit:

Pedaal werkt weer! Heb de chip er niet volledig uitgehaald, even opgetild en terug gestopt. Vind het echt bizar...en jammer genoeg heb ik wat vertrouwen verloren in de DL-4...

Bedankt Mitch!