PDA

View Full Version : Snaar gesprongen, wat nu?



Ravunaz
10 september 2008, 16:58
Vandaag had ik tijdens het stemmen mijn snaar te hard aangedraait en is hij vanboven aan het kopstuk losgesprongen uit de klem.
Ik wil het terug vastzetten, hoe moet ik dit doen?

G.G.
10 september 2008, 16:59
dat wordt dus een nieuwe gitaar kopen. Nu is ie dus stuk.

aaronstonebeat
10 september 2008, 17:05
Beetje meer info misschien?
Is het een gitaar met toplock of heeft de snaar uit het asje van de mechaniek losgelaten?

Goed snaren opzetten is niet moeilijk; is laatst nog een hele interessante topic over geopend: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=91773

Daan_B
10 september 2008, 17:09
Vandaag had ik tijdens het stemmen mijn snaar te hard aangedraait en is hij vanboven aan het kopstuk losgesprongen uit de klem.
Ik wil het terug vastzetten, hoe moet ik dit doen?

Als de snaar nog heel is: gewoon weer terug vast zetten, HEEEEL makkelijk staan vast wel filmpjes van op youtube.
Als de snaar stuk is: nieuwe halen, zelfde doen als hier boven.


En ehuuu, hoelang speel je eigenlijk :satisfie: ?

Ravunaz
10 september 2008, 17:24
Ik speel 3 maandjes
ik kom met mijn snaar juist niet aan de gaatjes in de klemmen.
Het uiteinde van de snaar is zo'n haakje dat in een gaatje van de klem word gestoken.
Wat nu?

vincent136
10 september 2008, 17:25
ik kom niet met mijn snaar juist niet aan de gaatjes in de klemmen.

Eh, leg dat nog eens uit in begrijpelijk Nederlands aub..

Iceman
10 september 2008, 17:30
Ik denk dat z'n snaar gewoon gebroken is en nu te kort is om terug te plaatsen.

barno
10 september 2008, 17:32
niet moeilijk doen, gewoon nieuw setje snaren kopen van bv 0.10 tot 0.46 Daddario. Dan even checken voor filmpjes over snaren opleggen.

for your info: er zijn gitaristen die elke week nieuwe snaren opleggen ... maar over het algemeen kan je ze als beginner gerust om de paar maanden vervangen.

snaren breken hoort er nu eenmaal bij :)

Ravunaz
10 september 2008, 17:33
Dus een snaar steekt nog vast in de brug en is onbeschadigt, maar de andere kant van de snaar aan de kop de gitaar is los, ik probeerde de snaar terug vast te zetten in de stemmechanieken, normaal heb je nog speling omdat je de snaar rond de klemmetjes kunt draaien, maar ik heb de gitaar nog in originele staat en die snaaruiteinde kan ik niet meer in de stemmechanieken (klem) steken.

davidof
10 september 2008, 17:35
Vandaag had ik tijdens het stemmen mijn snaar te hard aangedraait en is hij vanboven aan het kopstuk losgesprongen uit de klem.
Ik wil het terug vastzetten, hoe moet ik dit doen?

koop gewoon in de muziekwinkel de dikte van de snaar die gesprongen is(vind je op de verpakking) .. en koop mss ineens een paar setjes ;) (ernieball, d'addario, elixir, california...

Ravunaz
10 september 2008, 17:36
Ik heb nog wel snaren(goede staat) hier van een BC rich SOB, zou ik die op de Fender stratocaster kunne plaatsen?

Sinner1980
10 september 2008, 18:01
Oh jeetje, ga anders ff naar de winkel waar je die gitaar gekocht hebt en als je het lief vraagt kunnen ze het daar vast eens voordoen :noob:

pannekoek
10 september 2008, 18:05
Oh jeetje, ga anders ff naar de winkel waar je die gitaar gekocht hebt en als je het lief vraagt kunnen ze het daar vast eens voordoen :noob:


idd, gewoon naar de winkel gaan, nieuw setje snaren kopen, waarschijnlijk heb je ze nog nooit vervangen dus dat mag dan wel na 3 maanden erop spelen.

in de winkel zullen ze vast niet moeilijk doen om je te helpen

Tubescreamer
10 september 2008, 18:08
Precies, vergeet die gebroken snaar, daar heb je nu toch niks meer aan. Snaren opzetten is toch iets wat je ooit zal moeten leren! iig succes!

marter544
10 september 2008, 18:49
Tis net als poepen, als het moet dan moet et, moet je niet uit stellen...

Tubescreamer
11 september 2008, 10:36
Tis net als poepen, als het moet dan moet et, moet je niet uit stellen...
Dat zeg ik. :D Hee maar is 't nou al gelukt?