PDA

View Full Version : 800 piekies, genoeg voor versterker+gitaar?



Horus
2 maart 2003, 21:09
Ik speel al zins mijn 8ste gitaar (ben nu 18) en heb vandaag mijn Epiphone Les Paul Standard ebony verkocht voor 330 euro (nie slecht, toch?). Heb ook nog een fender mex strat dus ben nog niet helemaal gitaarloos. Ik speel momenteel door een kleine 15 watt marshall amp, best ok ding, maar wel erg low-budget. Nu heb ik dus wat meer geld, 800 euro om precies te zijn. Wil eigenlijk wel een LP terug, maar dan 1tje waar ik Seymour Duncans in ga zetten. Maar ook een nieuwe amp. Moet ik doen? Heb laatst een oude Musicman 112 uitgeprobeert, lekker hoor, maar wel beetje klein. Zat zelf aan een 210 sixty-five of 210 sixty-five te denken. Ow, laatste: ik zoek dus een LP, maar GEEN zwarte of witte, iets moois met sunburst ofzo (die honeyburst ga ik echt van droolen maar geloof niet er een LP Custom met die kleur is, van epiphone dan he.

Wat moet ik doen? Alles in een nieuwe gitaar steken, of alles in een nieuwe versterker? Of toch splitsen? En wat zal ik dan gaan kopen?

Neals
2 maart 2003, 21:27
epi standard sunburst a 550 euro + 2e hands een marshall JCM800 combo ofzow???

hoofd
2 maart 2003, 21:35
Ik zou meer investeren in een goede versterker (leuke 2dehands buizenbak zoeken) en als je geld over hebt kan je wat andere elementjes in je strat zetten, of vast beginnen met sparen voor een andere gitaar.

Ic3gl0vE
2 maart 2003, 21:51
als je al zolang speelt zou ik die 800 voor een versterker uitgeven en dan sparen voor een goede gitaar.

andy
2 maart 2003, 21:52
wat voor muziek maak je, of wil je maken??
Hoe hard speelt je band? Is misschien handig voor het advies.

Horus
3 maart 2003, 19:02
Mijn band speelt momenteel op 0db aangezien ik er geen heb :smile:

Ik denk nu ineens toch maar dat ik een nieuwe basversterker ga kopen. Ik mis mijn Epi eigenlijk totaal niet, mijn strat is toch veel lekkerder. En aangezien ik basgitaar steeks leuker aan het vinden ben en bassisten ook veel meer gezocht zijn dan gitaristen is het misschien slimmer om alles in een goede bass amp te steken.

Zat zelf te denken aan een Trace Elliot 715 (150watt met 1x15inch speaker), isdawat?

koen_V
3 maart 2003, 19:09
Ik zou voor een 4x10 versterkerv gaan, niet voor een 1x15.
Als je een 4x10 hebt, dan kom je geluid veel beter op korte afstand tot zijn recht.
Maar ga met deze vraag verder in het bassistenforum.
Daar kunnen je ze veel beter helpen!

Horus
4 maart 2003, 11:41
goed idee :wink: doek

Ic3gl0vE
4 maart 2003, 14:21
oeh.. een bassist in twente, jij gaat gewild worden! :smile:

dieks
4 maart 2003, 14:59
Op 2003-03-04 14:21, schreef Ic3gl0vE:
oeh.. een bassist in twente, jij gaat gewild worden! :smile:


Niks van gemerkt toen ik daar nog basde

Horus
4 maart 2003, 17:26
ist zo? :smile: misschien wel ja maar heb niet meer zo'n zin in punkbandjes die in muffe garages zonder zanger oefenen :wink: