PDA

View Full Version : Vantage



bastiaanvanbeek
10 september 2008, 14:06
Ik heb een tijdje geleden een Vantage gekocht voor €50, omdat ik al een tijdje een gitaar zoek die bijna nergens te vinden is. nou blijkt dus via wat research dat die gitaren gewoon bagger zijn qua geluid. dus dacht ik: misschien kan ik er ook gewoon nieuwe elementen in zetten, en e.v.t. nieuwe stemmechanieken omdat hij vrij snel ontstemt.
nou heb ik dus twee vragen:

1. Kan ik er doormiddel van nieuwe elementen een goed geluid uit krijgen, want volgens mij is het hout WEL van goede qualiteit. of ligt het het echt alleen maar aan het hout of ie goed klinkt?

2. Kan ik er door nieuwe stemmechanieken voor zorgen dat ie minder snel ontstemt?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, ik heb al research gedaan, maar nog geen duidelijk antwoord gekregen, waar ik iets aan had.

alvast bedankt

EpiCenturiesAWAy
10 september 2008, 14:10
Kun je eens een foto posten ? Dan weten we over welk model het gaat..

En je hebt door middel van research ondervonden dat ze een bagger geluid geeft ? ondervind je dat niet door er zelf op te spelen ?

Heb er zelf eentje gehad, wel eentje van de beste serie van vantage, en dat was een supergitaar!

Arjan12
10 september 2008, 14:10
Het ontstemmen hoeft niet alleen door de stemmechanieken te komen, het kan ook aan de brug, topkam en vast nog wat zaken liggen.

Waarom kom je er eigenlijk achter dat 'ie bagger klinkt door het op internet te lezen, in plaats van door het zelf te horen?

Van Dattum
10 september 2008, 14:33
Vantage... 1 van de bekendere merken uit de jaren 80, net als Westone... Ik wilde destijds heel graag een X-88, maar ja, toen nog geen centjes hè.... Ik vond het erg mooie gitaren!

ACSlater
10 september 2008, 14:52
Het is toch logisch dat je als beginner niet meteen kunt horen of een gitaar goed klinkt of niet? Je hebt als je net begonnen bent met spelen totaal gen referenties met betrekking tot goed geluid. Ik weet dat ik jaloers was op de Vantage met Park versterker van een maat van me omdat mijn eigen gitaar nog veel minder was, terwijl ik dat geluid nu als één van de beroerdste sounds die maar je kunt hebben zie.

Als ik de goeie Vantage voor ogen heb (je zegt niet welk model) dan is het het niet waard om er geld in te steken. De body is van multiplex en er zit een gare tremolo op die voor het ontstemmen zorgt. Kijk in het topic voor beginnersgitaren of vraag iemand die wat langer speelt mee naar een winkel en zoek een gitaar uit die de moeite waard is.

wietse
10 september 2008, 15:03
wat voor vantage?

je hebt er namelijk heel veel verschillende, de latere koreanen zitten misbaksels tussen zelfs met MDF body's maar over het algemeen zijn zelfs die ook te pruimen vreemd genoeg, en heb je nog een japanse vantage die dingen zijn gewoon goed.
en wat voor versterker gebruik je ?

bastiaanvanbeek
10 september 2008, 16:45
Sorry, ik kan momenteel geen foto's maken. ik heb hier wel n site gevonden waar ie opstaat, alleen iets ander kleurtje. volgens mij de AV-315


www. matsumoku.org / models / vantage / avenger / avenger.html


(ik heb er spaties tussen gedaan, want hij deed raar als je m aanklikte)

wietse
10 september 2008, 17:00
Sorry, ik kan momenteel geen foto's maken. ik heb hier wel n site gevonden waar ie opstaat, alleen iets ander kleurtje. volgens mij de AV-315


www. matsumoku.org / models / vantage / avenger / avenger.html


(ik heb er spaties tussen gedaan, want hij deed raar als je m aanklikte)

blijft raar doen, doet nu niks, simpel zat omdat die site is beveiligd tegen deeplinken.
staat er op de neckplate van je gitaar made in japan?
staat dat er niet op dan is het een koreaan.

bastiaanvanbeek
10 september 2008, 19:39
hijs uit Japan, is dat goed of niet?

wietse
10 september 2008, 19:59
dat is erg goed, deze uncle mat gitaren waren over het algemeen van goede tot zeer goede kwaliteit.
en ze zijn erg collectable aan het worden dus langzaam in prijs aan het stijgen, de klank kan je niet aanstaan dat is iets persoonlijks maar ligt niet aan de gitaar, andere versterker doet wonderen.
heb je voor 50 euro echt een koopje aan, paar nieuwe tuners kan nooit kwaad maar als deze nog goed en zonder zware punten of veel speling werken is dat niet nodig imo.
mischien heb je er nu wel dikkere snaren op dan hij mee kwam en dan moet de topkam effe uitgevijld worden.

maar nu natuurlijk foto's!!!!

en geloof niet online revieuws die zeggen dat ze bagger klinken dat is bulshit, dit waren pracht van beginners gitaren in veel gevallen, en meestal begin je ook niet met een fatsoenlijke versterker.

Arjan12
10 september 2008, 20:09
Meestal zijn dat betere gitaren dan Koreanen of Chinezen. De belangrijkste vraag is: wat vind je er zelf van?

Noid
10 september 2008, 20:59
Bedoel je zo'n gitaar : matsumoku.org/models/vantage/avenger/avenger.html

Leuk model!
http://www.matsumoku.org/models/vantage/avenger/av1_2x2.jpg
(ge-edit: link toegevoegd, omdat ik niet zeker weet of het plaatje voor iedereen zichtbaar is)