PDA

View Full Version : Rocktron Patchmate Loop 8



future2future
10 september 2008, 09:36
Iemand deze al gezien?

http://www.rocktron.com/site/products/controllers/patchmate_loop8/imagezoom.jpg

Staat te koop voor ong 330-350 dollar, dat is geen slechte prijs. Al iets bekend over beschikbaarheid in europa?

erwin_ve
10 september 2008, 09:54
Het is te hopen dat het een beter ontwerp is dan de oude Patchmate. Dat vond ik echt een tonesucker.
Edit; zie op site dat ze 8 gebufferde en 8 passive loops hebben. De oude had alleen maar passieve. Nu hopen dat ze goede buffer gebruiken.

paulbekkers
10 september 2008, 10:16
Als ik de handleiding goed lees, begrijp ik dat het ding alleen reageert op program changes. Dat vind ik dan weer jammer. Een flink gemis...

interessander
10 september 2008, 10:26
http://www.rocktron.com/site/products/controllers/patchmate_loop8/imagezoom.jpg

Goede photoshoppers bij Rocktron, check de reflectie van de backplate......

Maar leuk ding verder natuurlijk!

El Bastardo
10 september 2008, 10:53
Als ik de handleiding goed lees, begrijp ik dat het ding alleen reageert op program changes. Dat vind ik dan weer jammer. Een flink gemis...

volgens de site:



Recall presets using MIDI program changes. Control any loop in real time using MIDI Continuous Controllers.

paulbekkers
10 september 2008, 11:27
volgens de site:

Dan is de handleiding nog onvolledig, want daarin wordt het niet beschreven.
Kan ook wel kloppen, want ik zie een verdacht groot aantal witte pagina's. (of er is iets misgegaan met het downloaden).

Heeft iemand trouwens al ergens dat ding te koop zien staan? Op de een of andere website?

SimonS
10 september 2008, 11:27
http://www.rocktron.com/site/products/controllers/patchmate_loop8/imagezoom.jpg

Goede photoshoppers bij Rocktron, check de reflectie van de backplate......

Maar leuk ding verder natuurlijk!
hahaha sterk gezien! prachtig!

Chiel
10 september 2008, 11:48
Ben erg benieuwd inderdaad. Heb hem via de states besteld (220 euro is geen geld!). Wil hem ter vervanging van mijn GCX die wat kuren begint te vertonen. Zal mijn bevindingen t.z.t. wel posten.

future2future
10 september 2008, 11:57
Ben erg benieuwd inderdaad. Heb hem via de states besteld (220 euro is geen geld!). Wil hem ter vervanging van mijn GCX die wat kuren begint te vertonen. Zal mijn bevindingen t.z.t. wel posten.

Waar heb je hem besteld? hoe lang duurt het voordat je hem krijgt, of was het een pre-order?

future2future
10 september 2008, 11:58
Het is te hopen dat het een beter ontwerp is dan de oude Patchmate. Dat vond ik echt een tonesucker.
Edit; zie op site dat ze 8 gebufferde en 8 passive loops hebben. De oude had alleen maar passieve. Nu hopen dat ze goede buffer gebruiken.

Wel grappig dat iedereen het er altijd over heeft dat de oude patchmate zo veel tone suckt maar dat iedereen de sound van leendert te gek vind, die jaren een patchmate gebruikt/gebruikte

erwin_ve
10 september 2008, 12:34
Wel grappig dat iedereen het er altijd over heeft dat de oude patchmate zo veel tone suckt maar dat iedereen de sound van leendert te gek vind, die jaren een patchmate gebruikt/gebruikte
Misschien gebruikt hij een goede buffer er voor. Of gebruikt hij hem alleen als schakeleiland. Ik heb hem gehad en hij tonesuckt echt. Ik vond het verschil/ speelgevoel te storend. Dat is ook de reden dat ik hem verkocht heb.

erwin_ve
10 september 2008, 12:36
zwevende post, kick

paulbekkers
10 september 2008, 13:25
Ben erg benieuwd inderdaad. Heb hem via de states besteld (220 euro is geen geld!). Wil hem ter vervanging van mijn GCX die wat kuren begint te vertonen. Zal mijn bevindingen t.z.t. wel posten.

Ik zie hem bij sweetwater idd ook nog niet staan.

Ben ook heel benieuwd naar je bevindingen.

Chiel
10 september 2008, 13:39
Waar heb je hem besteld? hoe lang duurt het voordat je hem krijgt, of was het een pre-order?

Macdaddy Music (www.macdaddymusicstore.com). Die heeft ze gewoon op voorraad. Duurt meestal 7 á 10 dagen.

paulbekkers
10 september 2008, 13:59
Macdaddy Music (http://www.macdaddymusicstore.com). Die heeft ze gewoon op voorraad. Duurt meestal 7 á 10 dagen.

THNX.

Toch is die RJM RG-16 Looper Switcher altijd nog baas boven baas.
Ik vind het van die Patchmate zó jammer dat je loops moet opofferen aan de switching.

Chiel
10 september 2008, 14:04
Die is natuurlijk wel meteen ook een stuk duurder. Bovendien heb ik maar 2 loops nodig en 3 switch channels. Dan is de GCX of de besproken Patchmate een goede kandidaat.

paulbekkers
10 september 2008, 14:32
Die is natuurlijk wel meteen ook een stuk duurder. Bovendien heb ik maar 2 loops nodig en 3 switch channels. Dan is de GCX of de besproken Patchmate een goede kandidaat.

Klopt, als ik een rack ermee zou maken, zou ik ook maar 3 of 4 loops nodig hebben en 3 switch channels. Maar dan is het tóch jammer dat je verder geen flexibiliteit hebt. Je hebt niks meer over.

Overigens is de prijs van die RJM ook niet heeeel hoog. Slechts 555,-. Maar goed, voor die prijs kun je én een Patchmate én een midi-controller aanschaffen.

Sj03rd
10 september 2008, 15:37
Ik heb uit de states zo'n RJM voor 370 euro gekocht. Dus dat valt ook wel weer mee. Blijft een topding!

future2future
10 september 2008, 15:39
Ik heb uit de states zo'n RJM voor 370 euro gekocht. Dus dat valt ook wel weer mee. Blijft een topding!
Zo! Heb je hem daar gekocht en meegenomen of besteld via i'net?

paulbekkers
10 september 2008, 20:46
Yup, ik ben ook zeer benieuwd waar die vandaan komt....

Sj03rd
11 september 2008, 19:49
ebay.com (waarom moet ik dit aanvullen tot 10 tekens? :D)

paulbekkers
11 september 2008, 20:41
hmm, ook slim gebruikt gemaakt van een lage dollar een tijdje geleden?
Ik vind hem ook op ebay, maar minimaal 380,-.

Sj03rd
12 september 2008, 08:28
ja is alweer tijdje geleden. Even blijven zoeken, ik had wel mazzel, geen invoer, lage verzendkosten enz...