PDA

View Full Version : Carvin 7 snaar



robinprins
9 september 2008, 20:23
Ik ben sinds kort op zoek naar een mooie 7 snaar.

Onder andere terecht gekomen bij Mayones en Bo-El die me toch beide net iets te duur zijn.


Nu zag ik vandaag een Carvin dc727c op Gitaarmarkt staan. Ook een erg mooi ding (vind alleen de finish niet zo mooi).
Het blijkt dat deze gitaren custom worden gemaakt in San Diego.
Ze hebben enkele gitaren op voorraad maar je kunt ze dus ook laten maken in de lak die je zelf wilt volgens mij.

Iemand een idee hoe duur dit ongeveer gaat worden en of dit goeie gitaren zijn?

Andere aanraders wat betreft 7 snaren misschien?

nevyn292
9 september 2008, 20:29
Ibanez, schecter.....

robinprins
9 september 2008, 20:31
Ibanez, schecter.....

ken ik natuurlijk ook wel, maar ben daar niet zo erg van overtuigd.

Ibanez prestige is wel mooi opzich, maarja zo'n custom made gitaar lijkt me natuurlijk veel vetter. Moet alleen wel een beetje te betalen blijven.

pueblo
9 september 2008, 20:34
er staat een schecter op 2dehands:
http://www.2dehands.be/schecter-c7-hellraiser-bch-50462776.html?qq=schecter
mss iets voor u

robinprins
9 september 2008, 20:37
er staat een schecter op 2dehands:
http://www.2dehands.be/schecter-c7-hellraiser-bch-50462776.html?qq=schecter
mss iets voor u

bedankt voor de tip, maar EMG's zijn niet helemaal mijn ding, en zoek een gitaar met floyd rose.

Toch maar eens informeren naar Carvin denk ik.

Anders zal het wel een Ibanez worden, of doorsparen voor een Bo-El

Sinner1980
9 september 2008, 21:54
Hey man,

Ik ben sind vorige week een trots eigenaar van een Schecter(wel 6 snarig maar goed) en deze hebben niet perse EMG's (die van mij wel en man wat klinkt dat vet, geweldig) dus als dat niet je ding is heb je ze bijv ook met Seymour Duncans enz.
Moet zeggen dat ik de prijs/kwaliteit verhouding geweldig vind en dat ik ze absoluut lekkerder vind spelen dan een Ibanez (al zijn ze niet verkeerd, begrijp me goed). Bij Thomann hebben ze leuke Schecters te koop, ik zou s gaan kijken en jezelf eventueel overtuigen want man wat zijn ze bruut :satisfie:

robinprins
9 september 2008, 22:01
Hey man,

Ik ben sind vorige week een trots eigenaar van een Schecter(wel 6 snarig maar goed) en deze hebben niet perse EMG's (die van mij wel en man wat klinkt dat vet, geweldig) dus als dat niet je ding is heb je ze bijv ook met Seymour Duncans enz.
Moet zeggen dat ik de prijs/kwaliteit verhouding geweldig vind en dat ik ze absoluut lekkerder vind spelen dan een Ibanez (al zijn ze niet verkeerd, begrijp me goed). Bij Thomann hebben ze leuke Schecters te koop, ik zou s gaan kijken en jezelf eventueel overtuigen want man wat zijn ze bruut :satisfie:


oke bedankt voor je info.

Ik heb nu een Ltd 6 snaar met EMG's maar die dingen zijn me veel te gevoelig voor feedback. Zit er dus over te denken een gitaar met Dimarzio's of Deymour Duncans aan te schaffen.
Schecter is idd ook een optie, maar daar heb ik wat slechte verhalen over gehoord. Met name over de Hellraiser met 707's.

Maar misschien wel het uitchecken waard idd.

Lenweë Míriel
10 september 2008, 00:41
Zelf trotse eigenaar van een carvin 6 snaar.
Hij is dan wel uit ongeveer 92, en ik weet niet hoe de huidige kwaliteit is.
Maar het is wel een veelzijdige en lekker spelende scheurmonster.
Alleen zit je volgens mij wel met het probleem dat je ze via een nederlandse dealer moet bestellen. (ik weet niet precies welke maar er staat me ites bij dat het sowieso geen carvin.nl was want dat was een oplichters zaak, maar via carvin.com wordt je wel verwezen naar de juiste als het goed is).
maar dit is dan ook redelijk aan de prijs.
Goedkoper zou het zijn als je het via iemand uit de vs doet.

Maar het zijn wel lekkere gitaren voor erg weinig geld.

Kaboemba
10 september 2008, 10:40
Heb ook een carvin semi acc 6 snaar en moet zeggen dat het fantastisch ding is.
Carvin.nl schijnt inderdaad niet de nl importeur te zijn, geen idee wat carvin.nl wel voor bedrijf is.

Gitaren zijn over het algemeen heel goed afgewerkt met schitterende materialen tegen een redelijke prijs, goedkoop zou ik het niet noemen.

almarvk
10 september 2008, 10:49
Diegene die Carvin.nl voert is een geluidsbedrijfje in Sint Annaparochie (boven Leeuwarden). En daar zijn nogal wat verhalen over te vinden op het forum. In 'Gestolen' stond er een keer wat over dacht ik.

robinprins
10 september 2008, 11:41
klopt, carvin.nl is idd een oplichterszaakje volgens mij. Die site bestaat ook niet meer geloof ik.

De Nederlandse dealer is Mafico.
De gitaren worden idd handgemaakt op aanvraag. Je kunt dus zelf de specs en finish bepalen.

Heb net een offerte aangevraagd, ben benieuwd hoe duur dat gaat worden.

pupanus1
10 september 2008, 12:16
hmm die op gitaarmarkt is zeker wel vet, ebony fretboard zonder inlays... kwijl...
en stiekem wil ik nog een 7 snaar.

MUST RESIST THE GASSSSS :sneaky:

robinprins
10 september 2008, 13:28
hmm die op gitaarmarkt is zeker wel vet, ebony fretboard zonder inlays... kwijl...
en stiekem wil ik nog een 7 snaar.

MUST RESIST THE GASSSSS :sneaky:


heh, ja ik vind hem ook supermooi, alleen die lak is me echt te opzichig. Zo fel gekleurd is me té.

Mocht het dan een Carvin worden lijkt me zo'n naturel lak heel mooi op een alder body.

http://www.carvinguitars.com/isa/images/full/dc727c-tungoilalder-92127.jpg

britewire
10 september 2008, 13:36
Heb geen goeie dingen over Carvin gehoord als ik eerlijk ben. De service moet verschikkelijk zijn en de afwerking van de modellen ook niet hoogstaand.

De Pickups moet je zoiezo vervangen want die zijn geen hol waard.

Kijk de reviews eens op Harmonycentral.com, daar staan de reviews op en ze komen allemaal wel overeen met de bovenstaande minpunten..

~rob~

Lenweë Míriel
10 september 2008, 15:06
Heb geen goeie dingen over Carvin gehoord als ik eerlijk ben. De service moet verschikkelijk zijn en de afwerking van de modellen ook niet hoogstaand.

De Pickups moet je zoiezo vervangen want die zijn geen hol waard.

Kijk de reviews eens op Harmonycentral.com, daar staan de reviews op en ze komen allemaal wel overeen met de bovenstaande minpunten..

~rob~

Heb je er zelf en of ooit op 1 gespeeld?
Zo niet moet je gewoon je bakkes houden en dat harmonycentral in je reet douwen en zelf proberen.
sorry hoor maar dit slaat toch nergens op, als of wat er op harmonycentral staat allemaal de absolute waarheid is.:angry:

Ik vind de pickups persoonlijk erg goed, oke er zullen er ook zijn die het niks vinden, kwestie van smaak.

En qua afwerking, ik vind hem goed en mensen dier op mijn gitaar gespeeld hebben vonden hem ook goed afgewerkt. Dit zegt natuurlijk niet dat er ook wel eens een slechte tussen zit.
Maar in ieder geval neem niet alles wat op harmonycentral staat aan als absolute waarheid.

britewire
10 september 2008, 15:19
Er staan testen op over de output van de pickups :s

minoin
10 september 2008, 17:34
Ik zou eens kijken naar een Agile Interceptor Pro:
http://www.sevenstring.org/forum/hosted/10347d0d966a71c7.jpg
http://www.rondomusic.com/photos/electric/interceptorpro25blackflame5.jpg

Ze doen ook aan customshop, dus ik zou de gasten van www.rondomusic.com eens mailen als ik jou was.
Ow, en meer dan 1000 euri gaat het geheel denk ik niet kosten :)

robinprins
10 september 2008, 18:45
weet iemand hoe het zit met de producten die carvin.nl verkocht?

Ik zit er toch aan te denken die Carvin van gitaarmarkt te proberen en evt. te kopen.

Deze gitaar is blijven liggen nadat de dealer failliet gegaan is. Nieuwe dealer is Mafico.

Daardoor is hij zo goedkoop te krijgen. Custom zijn ze tegen de 2000 euro volgens de eigenaar.

Kan ik dit volgens jullie geloven, of zou deze gitaar een imitatie Carvin kunnen zijn van bijv. Carvin.nl ?

Carvin.nl zou uit Sint Annaparochie komen. vlakbij Leeuwarden. En deze verkoper komt uit Leeuwarden. dus ja, waarschijnlijk toeval maar je weet het nooit.

almarvk
10 september 2008, 19:40
Correct. Ik zag toevallig vandaag het busje nog bij de supermarkt staan :)

Maar goed; er zijn niet zulke goede verhalen van deze zaak bekend. Er moet ergens op het forum een topic over staan.

edit: linkje (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=104751&highlight=carvin)

Kaboemba
11 september 2008, 09:12
Heb geen goeie dingen over Carvin gehoord als ik eerlijk ben. De service moet verschikkelijk zijn en de afwerking van de modellen ook niet hoogstaand.

De Pickups moet je zoiezo vervangen want die zijn geen hol waard.

Kijk de reviews eens op Harmonycentral.com, daar staan de reviews op en ze komen allemaal wel overeen met de bovenstaande minpunten..

~rob~

Dan heb je dat waarschijnlijk van mensen die blind en doof zijn, de afwerking is juist top en het piezo systeem wat in mijn gitaar zit is al niet minder.
De service zal in europa mogelijk wat lastig zijn, angezien ze niet veel dealers hebben, maar volgens mij kan je daar prima me terecht bij de verkoper.

Overigens, service ? welke service zou ik in godsnaam nodig moeten hebben ?

Kaïn
11 september 2008, 10:35
Laat Bo~el niet links liggen! Ook een goede prijs kwaliteit verhouding, en net even iets anders dan de rest van het aanbod.

britewire
11 september 2008, 10:59
Dan heb je dat waarschijnlijk van mensen die blind en doof zijn, de afwerking is juist top en het piezo systeem wat in mijn gitaar zit is al niet minder.
De service zal in europa mogelijk wat lastig zijn, angezien ze niet veel dealers hebben, maar volgens mij kan je daar prima me terecht bij de verkoper.

Overigens, service ? welke service zou ik in godsnaam nodig moeten hebben ?

Je hoeft mijn woord ook niet aan te nemen, helemaal niet zelfs. Het is gewoon wat ik gehoord heb van mensen op fora en de tests op harmony central. Meestal zijn de mensen welke hun eigen gitaar reviewen op HC erg positief en overdrijven de cijfers. Maar als ik toch zie en ook op de fora lees dat de problemen vaak overeenkomen, trek ik snel de conclusie dat ik die hoeveelheid geld niet in de weegschaal ga leggen.

Het ziet er allemaal top uit van carvin, AAA tops etc. Maar als je perse een carvin wilt en je de reviews leest.. Zou ik er 1 zonder carvin pickups bestellen en de finish zelf doen of laten doen door een andere partij.

Over de bouw van de Carvins heb ik nog niets negatiefs gelezen btw.

britewire
11 september 2008, 11:00
Laat Bo~el niet links liggen! Ook een goede prijs kwaliteit verhouding, en net even iets anders dan de rest van het aanbod.

Ja Marcel Coenen promoot dat merk nu heb ik begrepen. Denk dat ik binnenkort even ga kijken of ik em kan testen ergens.

~rob~

Kaïn
11 september 2008, 11:01
Je hoeft mijn woord ook niet aan te nemen, helemaal niet zelfs. Het is gewoon wat ik gehoord heb van mensen op fora en de tests op harmony central. Meestal zijn de mensen welke hun eigen gitaar reviewen op HC erg positief en overdrijven de cijfers. Maar als ik toch zie en ook op de fora lees dat de problemen vaak overeenkomen, trek ik snel de conclusie dat ik die hoeveelheid geld niet in de weegschaal ga leggen.

Het ziet er allemaal top uit van carvin, AAA tops etc. Maar als je perse een carvin wilt en je de reviews leest.. Zou ik er 1 zonder carvin pickups bestellen en de finish zelf doen of laten doen door een andere partij.

Over de bouw van de Carvins heb ik nog niets negatiefs gelezen btw.
Een review, zeker op HC zegt ontzettend weinig. Het enige wat eigenlijk telt is hoe jij de gitaar vindt, en niet wat de rest van de wereld er van denkt.

Kaïn
11 september 2008, 11:02
Ja Marcel Coenen promoot dat merk nu heb ik begrepen. Denk dat ik binnenkort even ga kijken of ik em kan testen ergens.

~rob~
Bij we-music in eindhoven hebben ze er altijd een liggen. Natuurlijk ook bij de winkel van Huub zelf in Zutphen.

britewire
11 september 2008, 11:03
Het is zo moeilijk om ze te testen in nederlands voordat je ze koopt. Er zijn weinig dealers, en online bestellen is de meest belopen weg voor het bemachtigen van een Carvin.

Dus misschien moet je wel uitgaan van de ervaringen van anderen.

Kaboemba
11 september 2008, 11:06
Je hoeft mijn woord ook niet aan te nemen, helemaal niet zelfs. Het is gewoon wat ik gehoord heb van mensen op fora en de tests op harmony central. Meestal zijn de mensen welke hun eigen gitaar reviewen op HC erg positief en overdrijven de cijfers. Maar als ik toch zie en ook op de fora lees dat de problemen vaak overeenkomen, trek ik snel de conclusie dat ik die hoeveelheid geld niet in de weegschaal ga leggen.

Het ziet er allemaal top uit van carvin, AAA tops etc. Maar als je perse een carvin wilt en je de reviews leest.. Zou ik er 1 zonder carvin pickups bestellen en de finish zelf doen of laten doen door een andere partij.

Over de bouw van de Carvins heb ik nog niets negatiefs gelezen btw.


Ik neem je woorden inderdaad niet aan, ik heb zoals je kan lezen zelf een carvin. Daarnaast heb ik nog wat andere (top) gitaren en ik kna dus een prima vergelijk maken. Afwerking, constructie, gebruikte materialen en electronika zijn allemaal top (op mijn carvin).
Heb daarnaast een carvin quad preamp gehad, ook een erg goed ding en zeer robuust. De pickups van de andere carvins kan ik niks over zeggen.

Btw niet iedereen zoekt die met hoge output.

Kaboemba
11 september 2008, 11:09
Ja Marcel Coenen promoot dat merk nu heb ik begrepen. Denk dat ik binnenkort even ga kijken of ik em kan testen ergens.

~rob~

Dat kan uiteraard bij Huub zelf, erg aardige kerel en super service.
Overigens vind ik de bo-el gitaren erg leuk, het is weer is wat anders.
Heb er meerdere geprobeerd bij huub.
Moet wel zeggen dat ik de afwerking niet altijd helemaal top vond, maar als je e.a. aan te merken heb weet ik zeker dat men dat voor aflevering voor je bijwerken.

britewire
11 september 2008, 11:10
Ik probeer Carvin hier ook echt niet de grond in te boren, ik wou alleen maar zeggen dat ik er ook over nagedacht had en ze niet gekocht had vanwege de negatieve berichten op de fora en omdat de mogelijkheid er bijna niet bestaat om ze zelf te testen voordat men ze koopt.

almarvk
11 september 2008, 11:14
Carvin.nl is weer overgedragen aan Mafico op 28 augustus 2008.

robinprins
11 september 2008, 14:14
Laat Bo~el niet links liggen! Ook een goede prijs kwaliteit verhouding, en net even iets anders dan de rest van het aanbod.

jep,

ik ga morgen de Bo-El MC7 testen.
Zaterdag naar die knakker van de Carvin.

Ik verwacht aangezien het enorme prijsverschil en ongeveer dezelfde kwaliteit dat ik wel voor de Carvin ga.

Maargoed, we zullen wel zien welke van de 2 ik beter vind.

robinprins
13 september 2008, 20:19
vanmiddag opgehaald voor 900 euro.

holy shit wat een fijn ding.

Supermooie tekening. Quilted maple.

En speelt ook echt enorm fijn.

Gister eerst even Bo-El geprobeerd. Ook heel goed, maar door de lage output van de elementen niet zo geschikt voor metal.

Die Carvin elementen klinken echt super.


I'm a happy man :)

Fatal Fairytale
13 september 2008, 20:24
juist die lage output zorgt er imo voor dat je een basisklank krijgt waar je heel veel mee kan, van rustige muziek tot lompe metal.
Die veelzijdigheid is juist het grote voordeel van Bo~El.
Lagere output kan je op ontzettend veel manieren compenseren met je versterker of je effecten.

maar iig congrats met je nieuwe aankoop, Carvin maakt erg mooi spul!!

robinprins
13 september 2008, 20:36
juist die lage output zorgt er imo voor dat je een basisklank krijgt waar je heel veel mee kan, van rustige muziek tot lompe metal.
Die veelzijdigheid is juist het grote voordeel van Bo~El.
Lagere output kan je op ontzettend veel manieren compenseren met je versterker of je effecten.

maar iig congrats met je nieuwe aankoop, Carvin maakt erg mooi spul!!


hmm oke,

nja ik heb hem bij Huub vergeleken met mn LTD met EMG's.

En ik vond de Ltd gewoon veel beter klinken met distortion, het metalriffen.

De Bo-El is wel enorm veelzijdig. Echt heel veel mogelijkheden.

Maarja, de Carvin was toch wat meer voor mij. En voor dat geld helemaal fijn. Scheelt ook weer 500 euro :)