PDA

View Full Version : Soms heb je mazzel...



PeterX
9 september 2008, 20:49
...en ben je de eerste die een advertentie ziet.

Zondag zat ik rustig te browsen op marktplaats toen ik een advertentie tegenkwam die ik niet kon laten zitten;

Een 'zelfbouw' telecaster voor 120 euro en de foto's waren zo veelbelovend dat ik zonder verdere specs de gok wel durfde te wagen en een uur in de auto ben gestapt om m op te halen.

http://members.lycos.nl/garfield323f/telecaster.jpg

Het bleek dus een telecaster met een solid alder body met een, naar ik denk, fotoflame finish en een bodybinding.
Het zelfmaak gedeelte zit m denk ik in de neck (gelakt maple/rosewood toets), die verder geweldig speelt, maar waar je ziet dat de ronde vormen van de kop van ander een ander stuk maple zijn als de rest van de nek.
De verkoper had m ooit gekocht van iemand, die m weer van de originele bouwer gekocht had, dus die wist eigenlijk niets te vertellen...
Verder dr zat een steje schaller straplocks op :)

Vh weekend schroef ik m open om te zien wat voor elementen er in zit, maar gezien de wereld van verschil in output en definitie met de richwood tele die hier staat denk ik dat het geen rommel is...

Kortom, ik ben erg blij, vooralsnog ziet die er niet alleen goed uit maar klinkt die nog ook (vrijdag gaat die mee naar repetitie).

Dj_Tuning
9 september 2008, 20:52
Das nog eens met de neus in de boter vallen :D

pueblo
9 september 2008, 21:03
leuke gitaar, alleen jammer dat er niets op de headstock staat, is wat leeg zo

Lenweë Míriel
10 september 2008, 01:44
Tja voor merkgeile mensen is dit natuurlijk niks, want dan had er gewoon fender op moeten staan.

Maar als jij voor 120 pleuro een mooie en erg fijn spelende en klinkend gitaar weet te krijgen van goede kwaliteit dan doe je het toch zeker niet verkeerd.
veel plezier er mee :blast:

vulvasonic
10 september 2008, 02:02
MAZZELPLASSER!!!! :D

waarom heb IK dat nou nooit?

Mafia66
10 september 2008, 03:17
waarom heb IK dat nou nooit?
Hij durfde een gok te wagen wat bijna niemand doet, ik zelf zou het ook nooit durven.

Kaboemba
10 september 2008, 11:37
Hij durfde een gok te wagen wat bijna niemand doet, ik zelf zou het ook nooit durven.

Ik zou er geen uur meer voor rijden, en snap de hele ophef al helemaal niet.
Tis een leuke gitaar en hij speelt (voor de TS) fijn. Verder helemaal niks bijzonders, okee hij was niet duur maar om nu te zeggen een super aankoop ?

M Kactus
10 september 2008, 12:06
Ik zou er geen uur meer voor rijden, en snap de hele ophef al helemaal niet.
Tis een leuke gitaar en hij speelt (voor de TS) fijn. Verder helemaal niks bijzonders, okee hij was niet duur maar om nu te zeggen een super aankoop ?

Als hij heel leuk speelt, is het voor 120€ toch een superaankoop. er geven zat mensen het tienvoud uit aan -in essentie- een vergelijkbare gitaar, als hij goed in elkaar zit. Dat is het grote voordeel aan die zelfgebouwde dingetjes, en tegelijk het nadeel (áls ze goed in elkaar zitten).
Maar als er een goed setje elementen inzit, en er zitten schaller straplocks op, heb je je gitaar gratis erbij. Mazzelpik, dus :)

Kaboemba
10 september 2008, 14:28
Tuurlijk is het voor hem een goede aankoop, hij heeft het gevoel dat hij er flink op vooruit gaat dus prima.
Maar kwa aankoop is het niet zo bijzonder, leuke gitaar voor een laag bedrag niet meer en niet minder.

Maar ik snap dat ij het super vindt, heb hetzelfde met een LP die ik kocht.
Mijn idee is dat het een erg goede gitaar is voor het geld en heb het idee dat hij zeker niet onder doet voor andere lp's.
Als ik hem echter verkoop mag ik blij zijn als ik hetzelfde bedrag krijg dat ik betaald heb.