PDA

View Full Version : Mijn eerste solo



Dj_Tuning
9 september 2008, 19:28
Ik ben van het weekend aan de slag gegaan met mijn eerste solo. Gejat welliswaar, want ik ken nog niet genoeg theorie om er zelf 1 goed in elkaar te knutselen..

Klik hier voor een link naar youtube (http://nl.youtube.com/watch?v=87k1cgFPEyQ)

Ik ben benieuwd wat de deskundige ervan vinden, en waar ik vooral op moet gaan letten.. Dus, geef je mening! :hippie:

Erik70
9 september 2008, 19:48
beter goed gejat dan slecht gecomponeerd. Van meespelen met cd-s leer je gewoon veel. Je bent goed bezig !!!!!

Dj_Tuning
9 september 2008, 20:27
Thnx :)

De vingerzetting is niet helemaal lekker, sommige overgangen moet ik er echt uitpersen. Maar hoe ik die anders aan moet pakken daar kom ik niet uit.. Morgen heb ik weer gitaarles, en zal dan waarschijnlijk ook wel een aantal tips meekrijgen om het wat lekkerder te laten lopen :)

-=JEROEN=-
9 september 2008, 21:12
Helemaal niet slecht hoor. Nog een beetje stroef hier en daar, maar dat is een kwestie van ervaring. Ga eens lekker los spelen met wat zelf verzonnen pentatonische licks (vraag je leraar) over wat eenvoudige backing tracks en loops:

www.jamcenter.com

Dj_Tuning
9 september 2008, 21:24
Backingtracks zoals bijv. begeleiding van een drumcomputer?

Daar spelen we tijdens gitaarles ook regelmatig mee. Veel leuker dan met een metronoom. Zo'n ding is net de belastingdienst.. Ik heb er een hekel aan, maar kom er niet onderuit :D

Ik ken ook al de mineur, majeur en pentatonische ladders, en een aantal gave licks, maar krijg dat nog niet lekker aan elkaar gebreid. Maar ik ga er zeker aan werken.

Op dit moment zijn we bezig met twin-melodieën, en daar overheen improviseren (we zijn met 3 man, dus dat kunnen we gelijk in de praktijk brengen) Ook een mooie om verder in te oefenen..

tidalwave_sideburns
9 september 2008, 21:27
Helemaal voor beginnende gitaristen: train je handen zodat je sterke knuisten krijgt. Meer controle over je bends, stabieler, je krijgt er een mooiere klank uit.

Je kan het het best combineren met zo'n krachttrainings apparaat, knijpen dus, het liefst vinger per vinger, en dan twee van die tja, hoe noem je die krengen, van die kogels, die je in de bal van je hand moet laten circuleren.

Die solo van knocking on heavens door is een goede om te leren. Zitten heel veel goede truukjes om te leren in. Echt een solo die je steeds beter gaat spelen. MOet je een half jaartje later nog maar eens opnemen.


Succes ermee

Dj_Tuning
9 september 2008, 21:29
Thnx, dat ga ik zeker doen.. Dat vind ik zelf ook het leukste aan opnemen.. Na een poosje terug kijken en je eigen vorderingen zien.. Dat motiveerd echt.

Die ballen heb ik hier liggen, van die Chinese die je idd tussen je vingers door moet laten rollen, zonder dat ze bijgeluiden maken.. Ik vond het mooie sierdingen, maar nu heb ik er een doel voor gevonden :D

Dat ga ik zeker eens trainen :)