PDA

View Full Version : plopperdeplop!



Joolz
9 september 2008, 18:38
vraagje:

mijn statesman quad el84 plopt nogal bij het schakelen tussen
de kanalen en de twang knop.
De verkoper zegt dat ze dit zo'n beetje allemaal doen en het aan de voorversterkerbuizen kan liggen. deze moeten dan dus vervangen worden.
geadviseerd worden groovetubes ( ecc83 )
iemand verder nog ideëen? of is dit allemaal klets en is er wat anders aan de hand??

ben benieuwd naar jullie reacties!

Mr.Bluesbreaker
9 september 2008, 21:41
Als het nieuwe voorversterkerbuizen zijn, lijkt me dat wel onwaarschijnlijk.
Mocht je de amp nieuw hebben gekocht, dan neem ik aan dat dat onder garantie valt. Groove Tubes adviseren is lekker makkelijk voor een winkelier, de duurste productiebuis in de gemiddelde gitaarshop en met een van 6 euro (JJ/EH) zou het ook moeten lukken, mocht het daar al in zitten. Je kunt het allicht proberen.

Bij mijn Hook Captain had ik ook geplop / plopperdeplop! BOEM! bij het schakelen. Bleek een lekkende condensator op het leadkanaal te zijn, die vervangen en het was weg.

Deed de versterker het in het begin ook al of was het na aankoop?

TimmU
9 september 2008, 23:27
nieuwe preampbuizen kunnen soms ook niet oké zijn na een paar uur draaien.

Joolz
10 september 2008, 08:43
Als het nieuwe voorversterkerbuizen zijn, lijkt me dat wel onwaarschijnlijk.
Mocht je de amp nieuw hebben gekocht, dan neem ik aan dat dat onder garantie valt. Groove Tubes adviseren is lekker makkelijk voor een winkelier, de duurste productiebuis in de gemiddelde gitaarshop en met een van 6 euro (JJ/EH) zou het ook moeten lukken, mocht het daar al in zitten. Je kunt het allicht proberen.

Bij mijn Hook Captain had ik ook geplop / plopperdeplop! BOEM! bij het schakelen. Bleek een lekkende condensator op het leadkanaal te zijn, die vervangen en het was weg.

Deed de versterker het in het begin ook al of was het na aankoop?

De versterker heeft dit van het begin af gedaan. trouwens, alle versterkers uit deze serie deden het, heb ik in de winkel ook gehoord maar daar viel het wel een stuk minder op....

Het was overigens de importeur ( Wils ) zelf die de groovetubes adviseerde...

Joolz
10 september 2008, 08:45
nieuwe preampbuizen kunnen soms ook niet oké zijn na een paar uur draaien.

mmm, zou best kunnen, ik hoor in andere fora dan ook niets over deze ploppen. Op harmony central hoor ik niets dan goeds....

Mr.Bluesbreaker
10 september 2008, 08:56
Nou, vervang er een of meerdere en kijk wat het doet!
Als alle types het hadden lijkt het me nogmaals dus sterk dat het in de voorversterkerbuizen zit. Aangezien ze vast niet allemaal ok zijn.
Maar ik zou sowieso geen amp kopen die fabrieksaf/in de winkel al problemen heeft?

Joolz
10 september 2008, 15:36
Nou, vervang er een of meerdere en kijk wat het doet!
Als alle types het hadden lijkt het me nogmaals dus sterk dat het in de voorversterkerbuizen zit. Aangezien ze vast niet allemaal ok zijn.
Maar ik zou sowieso geen amp kopen die fabrieksaf/in de winkel al problemen heeft?


Ja, klopt, dat zou ik normaal ook nooit doen
maar werdt verlieft op het geluid.... :satisfie:
ik wacht de offerte van de verkoper nog even af.
laat het tzt wel even weten.
Als het idd aan de buizen ligt ga ik ze ook niet betalen

tnx!
Joolz

Joolz
12 september 2008, 10:37
Zijn er toevallig meer mensen die last hebben van een plopgeluid tijdens het wisselen van de kanalen?

Nemen jullie dit voor lief of heb je er wat mee gedaan, en zo ja wat dan?
Ik ben ERG benieuwd.

Joolz
12 september 2008, 10:40
Nou, vervang er een of meerdere en kijk wat het doet!
Als alle types het hadden lijkt het me nogmaals dus sterk dat het in de voorversterkerbuizen zit. Aangezien ze vast niet allemaal ok zijn.
Maar ik zou sowieso geen amp kopen die fabrieksaf/in de winkel al problemen heeft?

Ik heb trouwens nog contact gehad met de verkopende partij. Ze hebben in de winkel de voorversterkerbuizen vervangen, dit heeft als resultaat niets veranderd. Het enige wat zou kunnen is een voorversterkerbuis met een lagere spanning. Zou ook betekenen dat ik minder gain zou krijgen, wat op zich niet zo erg zou zijn...meer dan gain genoeg voor mij.
zou dat een oplossing zijn?

ben benieuwd wat je er van vindt.

gr,
Joolz

the sure thing
12 september 2008, 11:07
Het ploppen van kanalen schakelen kan volgens mij NIET aan de voorversterkerbuizen liggen..... Ik vind het een vreemd verhaal!

Mr.Bluesbreaker
12 september 2008, 11:33
Dat zou niks moeten uitmaken, een ECC83 , 82 of 81.
Heb je hem nou nieuw gekocht of particulier 2e hands?
Als hij nieuw is moet je je gewoon beroepen op garantie.

kalmah
12 september 2008, 18:39
Doet m'n Fame buizentop ook. Alleen de 1e keer maar, heel maf. Daarna niet meer..

Joolz
13 september 2008, 20:33
Ik heb de amp inmiddels bij de repetitie getest, daar is de plop eigenlijk niet meer te horen, alleen op "slaapkamer" niveau heb ik er "last" van.
dus laten we het hier maar bij.
Ik heb nog wat verder gezocht, het blijkt aan het spanningsniveau te liggen.
Als ik schakel naar het overdrive kanaal hoor je dat omdat de spanning op de 2e buis een stuk hoger ligt. Dit wordt dus min of meer versterkt en dat is te horen. de versterker lijdt er niets mee.

Het geluid van deze amp is echt super!!! vette tone sprankelend helder met een klein smerig randje op hogere volumes. :rockon: :dance: