PDA

View Full Version : Versterker rond de prijsklasse +/-1000 euro wat is allemaal mogelijk?



Realeigo
9 september 2008, 17:32
Inleiding: Ik wil een extra setje naast mijn vertrouwde frankenplex.
Het budget ligt nabij de 1000 euro voor zon versterker.

Ik heb al een hele batterij van deze middenklassers getest.
- Jcm 800, Vintage Modern, Dsl, Tsl, JVM, 5150/6505, Mesa Boogie Nomad, M/B F-50, Koch Twintone, Vox Ac15/30/50/100.
Dit zijn ongeveer de versterkers die ik in friesland of in de buurt kon testen.

Ik stel de volgende eisen aan de versterker:
- Hardrockscheur MOET erin zitten. Dus zeg maar Medium Gain.
- Funk, Fusion, Indie, Britpop zijn pré.
- Clean met een randje moet goed klinken, niet steriel.
- FX loop.
- Goede interactie met volumeknop.
- Moet een Head zijn.
- Tweedehands/nieuw maakt niet uit.

Dan maar ff door het rijtje bovengenoemde amps:
5150 is te eenzijdig.
Beide mesa boogies hebben een gapend gat van niet mooie klanken tussen clean en medium gain zitten.
De twintone is wel leuk, vooral cleans zijn goed maar de scheur is niet echt geweldig vind ik.
Dan ff door het rijtje marshalls:
JVM: Doet het goed maar net boven het budget.
DSL/TSL: Aardig maar niet echt geweldige cleans
Vintage modern: Prima ding dit is mijn hoofdkandidaat op het moment.
JCM 800: Gelijk aan de Vintage modern, maar moet wel eentje met een loop zijn.

Dan dus de uiteindelijke vraag:

Suggesties voor amps die ik zou moeten testen?
Engl, Peavey, Fender, Orange, Hughes & Kettner, ? ? ?

Jimwoud
9 september 2008, 18:30
Engl Blackmore, H&K trilogy en Triamp. Deze zou ik zeker proberen, en tweedehands tussen de 750-900 te krijgen.

BasHermus
10 september 2008, 09:04
Hoeveel vermogen moet hij hebben?

Als je 15 a 20 Watt voldoende vindt zijn de Laney Lionheart en de Matamp Kingstreet ook interessante opties.

Zeker die Matamp is erg lekker.
Mooi clean tot lekkere classic scheur, en alles er tussenin ontzettend responsive.

ben vanhoof
10 september 2008, 09:41
Koop je de jvm in de UK zit hij net binnen je budget (€975). Lees het topic over goedkope marshalls maar eens: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=109259

happynjitram
10 september 2008, 11:45
Ga voor een 2dehands blackmore! precies wat je nodig hebt!

Realeigo
10 september 2008, 22:58
Mooi, dat word dus zsm een blackmore testen.

Iemand nog die me een orange kan aanraden? Want die lijken me ook interresant.

TimmU
10 september 2008, 23:03
zo'n rocker 50 ofzo , weet niet hoe ze precies heetten. Had een te gekke recensie in de Gitarist van een paar maanden geleden.

caliban
10 september 2008, 23:06
zo'n rocker 50 ofzo , weet niet hoe ze precies heetten. Had een te gekke recensie in de Gitarist van een paar maanden geleden.
Zitten die niet redelijk boven de 1000 euro? Persoonlijk vind ik orange altijd tegenvallen als ik erover speel. (Vooral in verhouding tot het prijskaartje wat er aan hangt.)

pannekoek
10 september 2008, 23:09
zo'n rocker 50 ofzo , weet niet hoe ze precies heetten. Had een te gekke recensie in de Gitarist van een paar maanden geleden.


of anders een orange ad30htc

kost zo een 1000-1100 nieuw en klinkt echt goed, ik durf niet te zeggen of er een fx loop inzit

als jij de jvm zijn werk goed vind doen raad ik aan om heel even door te sparen en een jvm nemen!

bagheera
10 september 2008, 23:11
2de hands koch multitione II , die heb ik ook gekocht en daar ben ik heel tevreden van multitone zegt het zelf he everything go's

- 100 W
- drie kanalen
- clean ook met drive ( daar heb je dus dat " kantje " )
- dan ook nog een footswich die ook de extra boost aanzetten voor het betere
solo werk
- reverb
- je kan hem op kamer volume gebruiken als ook op podium volume ( duh)
dat zijn dus heel goed afregelbare knopjes :satisfie:
- en nog veel veel meer

caliban
10 september 2008, 23:12
als jij de jvm zijn werk goed vind doen raad ik aan om heel even door te sparen en een jvm nemen!
Dacht wel dat je iets over de JVM ging gezegd hebben ;), maar ik moet je gelijk geven. Geweldige versterker, maar naar mijn mening meer op de high gainers georiënteerd.

Realeigo
11 september 2008, 08:27
Die JVM zit zeker in mijn verlanglijstje, maar de Vintage modern en jcm800 kunnen hetzelfde truukje als de JVM, die ik nodig heb, maar dan net iets beter.

iWishmaster
11 september 2008, 08:44
Die JVM zit zeker in mijn verlanglijstje, maar de Vintage modern en jcm800 kunnen hetzelfde truukje als de JVM, die ik nodig heb, maar dan net iets beter.
www.soundslive.co.uk

Is hier ook ergens een thread over: de pond-euro koers is erg gunstig op het moment. Marshall JVM 410H voor net geen 1000 euro incl. verzendkosten. Ik vind de JVM een leuke amp, maar 'net niet' helemaal mijn ding, maar voor die prijs zit ik toch te overwegen 'em te kopen. Tweedehands gaatie voor bijna hetzelfde als je t na een jaartje niks meer vind.

Realeigo
11 september 2008, 15:53
www.soundslive.co.uk

Is hier ook ergens een thread over: de pond-euro koers is erg gunstig op het moment. Marshall JVM 410H voor net geen 1000 euro incl. verzendkosten. Ik vind de JVM een leuke amp, maar 'net niet' helemaal mijn ding, maar voor die prijs zit ik toch te overwegen 'em te kopen. Tweedehands gaatie voor bijna hetzelfde als je t na een jaartje niks meer vind.


Hé ik weet toevallig wel hoe de zoekfunctie werkt!

Edit: Ik ga morgen ff naar groningen om Orange's, Engl's, Fenders en de 5150 III te testen.

Realeigo
12 september 2008, 19:28
Vandaag wezen testen!!
Dit heb ik getest:
- EVH 5150 III
- Koch Powertone
- Orange AD30
- Hiwatt Higain 50
- Engl Powerball
- Engl Ritchie Blackmore


Kort Commentaar:
EVH 5150 III
Deze jongen viel in alle opzichten behoorlijk tegen. Het clean is misschien iets beter dan zijn voorganger maar nog steeds niet goed. Van de overdrive had ik meer verwacht maar ik vond het eigenlijk helemaal niks!

Koch Powertone
Deze heeft een net en veelzijdig clean kanaal, maar de overdrive kanalen vond ik niks.

Orange AD30
3 woorden: Schelle Klote Versterker.

Hiwatt Higain 50
Deze was zeer goed. Had een nette clean met randje en ook een zeer marshall achtige overdrive maar dan toch net iets anders.
Voor wat hij kost kan ik hem je zeker aanraden.

Engl Ritchie Blackmore / Powerball
Dit is - by far - de beste amp die ik ooit ben tegengekomen!! ( de blackmore)
De overdrive die eruit komt is echt mindblowing goed!
En clean doet hij het ook zeker niet slecht!
De powerball heeft dan weer een iets slechte clean en -imo- kanaal 3 en 4 zijn overbodig voor mij. Dus gaat het de Blackmore worden!