PDA

View Full Version : advies gevraagd voor 3e gitaar



robertt
9 september 2008, 17:07
Beste gitaar liefhebbers,

Momenteel ben ik in het bezit van twee gitaren (eigenlijk 4, maar ik gebruik er maar twee): een fender 62" Reissue strat en een semi akoestische tangelwood. Qua versterker speel ik op een 2x12 silver jubilee.

Verder speel ik momenteel in een coverbandje die over het algemeen funk en rock speelt.

Nu ben ik op zoek naar een gitaar om mijn collectie en klankkleur mee uit te breiden (dus wss één met humbuckers). Budget om en nabij de 1000 ukkels.

Hebben jullie misschien goede ideeen voor zo'n gitaar?

Alvast bedankt

Luke-wannabe
9 september 2008, 17:13
Tsjah.. Een Les Paul is nooit weg, misschien wat standaard.. Telecaster is een heel veelzijdige gitaar. Es 335 achtige ook, ook een aanradertje. Erg fijn middengebied hebben die met name.

barno
9 september 2008, 17:23
Ik zou ook gaan voor een Gibson ES 335 of 135. een goeie strat en een goeie ES: all you need. Tenzij je graag hard rockt, tja dan lijkt me een LP ook een optie

iWishmaster
9 september 2008, 17:26
Mmm, een rockgitaar met humbuckers van rond de 1000 euro?

Kun je iets specifieker zijn? Wat vind je mooi? Wil je iets aparts, of juist lekker standaard en gangbaar?

Luke-wannabe
9 september 2008, 17:30
Ik zou ook gaan voor een Gibson ES 335 of 135. een goeie strat en een goeie ES: all you need. Tenzij je graag hard rockt, tja dan lijkt me een LP ook een optie
Yeah! ES335 is all you need! :cooler: Hoewel een LP ook erg lekker is.

Mr.Fingers
9 september 2008, 17:39
een 335 is hier aangewezen! Er staat een mooie rode gibson 335 op marktplaats voor 1200€


Of doe eens tegendraads, en koop een Fender Telecaster Thinline '72 of Telecaster Deluxe '72 :D

robertt
9 september 2008, 17:52
Mmm, een rockgitaar met humbuckers van rond de 1000 euro?

Kun je iets specifieker zijn? Wat vind je mooi? Wil je iets aparts, of juist lekker standaard en gangbaar?


Specifieker...Tsja, wat zal ik zeggen.
Ik ben gewoon opzoek naar een gitaar die gewoon een ander geluid heeft dan mijn strat, zodat wat meer verschillende klankkleuren kan krijgen.
Reden van mijn zoektocht heeft eigenlijk voornamelijk te maken met de diverse muzieksmaken binnen onze band. Deze verschilt namelijk echt onwijs: rock, ska, punk, funk, blues, pop. Nu merk ik gewoon dat als we bepaalde nummers spelen (voornamelijk richting de rock) dat het geluid nou niet echt "je van het" is (teminste niet zoals het hoort te zijn).
Vandaar dus de reden dat ik zat te denken aan een humbucker gitaar.

Ja, en wat ik mooi vind... Eerlijk gezegd doet een les Paul persoonlijk niet zoveel met me. De ES modellen daarentegen wel. Ook vind ik van Gibson de firebird ook wel een mooie gitaar. Van Fender vind ik de strat, de tele en de jazzmaster mooie gitaren.

Is dit wat specifieker? :hippie:

Mr.Fingers
9 september 2008, 17:57
Jazzmaster heb ik, es335 heb ik gehad, en als ik moet kiezen tussen die twee, is het de es335. De jazzmaster blijft een enkelspoelsgitaar, met Fender-karakter. Het klinkt een beetje als een zware stratocaster

grayfink
9 september 2008, 18:21
Nou een ES of Firebird dus, hup naar een winkel waar ze beide hebben.:)

blademan
9 september 2008, 18:28
[QUOTE=robertt]. Ook vind ik van Gibson de firebird ook wel een mooie gitaar. QUOTE]

Als je de Firebird mooi vindt moet je echt eens bij Fret-King naar de Esprit 5 (blue label) gaan kijken. Ik heb er sinds kort een en is een geweldige gitaar. Twee humbuckers , waanzinnig geluid (zie topic elders hier).
En de prijs is het beste nieuws, rechtstreeks vanuit Engeland voor 660 euro.
Great value for money!

euroboy
9 september 2008, 19:08
een 335 is hier aangewezen! Er staat een mooie rode gibson 335 op marktplaats voor 1200€


Of doe eens tegendraads, en koop een Fender Telecaster Thinline '72 of Telecaster Deluxe '72 :D


Ja dat zijn echt heel heel erg fijne gitaren!! Heel erg goed en er komt vind ik wel een goede rocksound uit... Tis natuurlijk wel geen LP.

pannekoek
9 september 2008, 19:41
Mmm, een rockgitaar met humbuckers van rond de 1000 euro?

Kun je iets specifieker zijn? Wat vind je mooi? Wil je iets aparts, of juist lekker standaard en gangbaar?


gibson les paul studio for sure

Orpheo
9 september 2008, 19:47
es'je kopen he, lijkt me ideaal.

FruscianteFan
9 september 2008, 20:34
gibson les paul studio for sure

ehm,

Ja, en wat ik mooi vind... Eerlijk gezegd doet een les Paul persoonlijk niet zoveel met me. De ES modellen daarentegen wel. Ook vind ik van Gibson de firebird ook wel een mooie gitaar. Van Fender vind ik de strat, de tele en de jazzmaster mooie gitaren.

Ik snap dat je blij bent met je nieuwe les paul, maar ik geloof niet dat de TS er erg gebaat bij is ;)

Mr.Fingers
9 september 2008, 20:45
Offset & humbuckers, misschien de "Fender jaguar HH"?

http://img3.musiciansfriend.com/dbase/pics/products/1/1/7/229117.jpg
(made in japan)

http://img3.musiciansfriend.com/dbase/pics/products/6/2/9/557629.jpg
(made in Mexico "classic player)

Les Strat
9 september 2008, 21:50
Ik had een telecaster gedaan heerlijke gitaar voor de backup.
maar de keuze zul je toch zelf moetten maken.

macwilliams
9 september 2008, 21:59
Offset & humbuckers, misschien de "Fender jaguar HH"?

http://img3.musiciansfriend.com/dbase/pics/products/1/1/7/229117.jpg
(made in japan)

http://img3.musiciansfriend.com/dbase/pics/products/6/2/9/557629.jpg
(made in Mexico "classic player)

Die jap is bijzonder mooi. Als ik geen lp had gewild dan wrsch deze.

tomcat
10 september 2008, 11:49
Durf verder kijken dan weer Gibson of Fender..
Voor 1000 euro vind je misschien wel een tweedehands Gibson LP (waarschijnlijk dan geen topmodel) maar...
Voor die prijs heb je een Godin (met seymour duncan PU's) waarvan je dan ook nog eens de akoestisch en synth-output kan gebruiken.
Moet zeker niet onderdoen voor Gibson en andere zgn. topmerken.

Ik weet uit ervaring dat je dit in een covergroep zeker kan gebruiken.