PDA

View Full Version : Wijzigingen London City Comet



Kiré
9 september 2008, 11:55
Sinds een tijdje ben ik de trotse eigenaar van een LC Comet in de kleur Butterscotch blonde. Ben er ontzettend blij mee en hij klinkt naar mijn mening supermooi, alleen ben ik tot de ontdekking gekomen dat hij in ieder geval qua uiterlijk anders is dan de 'ouwe' LC Comets. Ik heb een linkje bijgevoegd (weet niet hoe ik plaatjes moet toevoegen) waarin het verschil tussen een nieuwe en een oude goed te zien is. De verschillen die mij opvallen zijn:

De schroefjes naast de hals pickup, de pickup is dus bevestigd aan de slagplaat ipv de body. (nu hebben de fender standaard tele's dat tegenwoordig ook dus weet niet of dat heel erg is)

De afstand van de brug t.o.v. de slagplaat is iets groter dan bij de oude, iemand enig idee of dat gevolgen heeft voor de sound zegmaar?

Heeft iemand ervaring met zowel de oude als de nieuwe Comet en is er verschil qua sound? Dat is eigenlijk 't belangrijkste. Ik zou het namelijk erg klote vinden als ik een 'mindere' Comet in huis zou hebben gehaald. Het kan natuurlijk ook een betere zijn en hij kan ook net zo goed zijn... Het is een gemoedsrust kwestie eigenlijk :P Linkje hieronder, kijk en vergelijk:

http://www.souman.nl/index.php?id=10&pageFrom=75&product_id=823

Puerco
9 september 2008, 12:28
Weet niet precies wat je bedoelt maar volgens mij zit je 21 en 22 frets halzen met elkaar te vergelijken.
Bij een 22 frets hals zit het laatste stukje fretboard op een soort overhang die over je pickguard heenhangt. Daardoor zou die ruimte hals-pickup kleiner lijken. Of bedoelde je dat niet??

Squier4ever
9 september 2008, 13:21
zijn volgens mij vooral optische veranderingen, zal voor het geluid weinig tot niets uitmaken. vette gitaren overigens, die comets. heb zelf een ouwe.

Kiré
9 september 2008, 21:18
Weet niet precies wat je bedoelt maar volgens mij zit je 21 en 22 frets halzen met elkaar te vergelijken.
Bij een 22 frets hals zit het laatste stukje fretboard op een soort overhang die over je pickguard heenhangt. Daardoor zou die ruimte hals-pickup kleiner lijken. Of bedoelde je dat niet??

Nee ik bedoelde de afstand van de brug t.o.v. de slagplaat zegmaar.
Als je kijkt naar de foto, dan zie je in t midden een 'newstyle' Comet en en rechts een oude, zonder schroefjes bij de hals pickup e.d.

Puerco
9 september 2008, 22:29
Nee ik bedoelde de afstand van de brug t.o.v. de slagplaat zegmaar.
Als je kijkt naar de foto, dan zie je in t midden een 'newstyle' Comet en en rechts een oude, zonder schroefjes bij de hals pickup e.d.
Oh bedoel je dat. Het lijkt wel of die middelste een te kleine slagplaat heeft maar is moeilijk te zeggen zo van deze foto. Verder zou ik het niet weten helaas.

Kiré
10 september 2008, 11:09
Het lijkt wel of die middelste een te kleine slagplaat heeft maar is moeilijk te zeggen zo van deze foto.

Volgens mij zou je daar best wel eens gelijk in kunnen hebben :)
Het is volgens mij inderdaad de slagplaat die kleiner is. Zal wel met copyright gebeuren te maken hebben lijkt me.

Kiré
11 september 2008, 16:25
Ik had een mail gestuurd naar JIC van ongeveer gelijke strekking als
waarme ik het topic gestart was, en ik heb zojuist een reactie mogen ontvangen. Ik denk: even mededelen.

Beste Erik,

Gefeliciteerd met deze aankoop. Allereerst kan ik je vertellen dat de kleine veranderingen geen afbreuk doen aan klank of sustain van deze gitaar.

-De twee schroeven aan de naast het halselement geven nu de mogelijkheid om het element naar eigen smaak in hoogte af te stellen.

-De slagplaat kan wel eens iets afwijken. (Dit doet verder niets met het geluid van de gitaar).

Wat verder nog een zeer positieve verandering is t.o.v. oudere modellen:

De lak die we vanaf nu gebruiken is beter van kwaliteit en is ook nog eens milieuvriendelijker. (Ook wij denken mee aan het milieu)

Ik wens je veel plezier met deze aanschaf.

Met vriendelijke groet,



Pepijn van Herk
Sales manager

Al met al: niks om me druk over te hoeven maken. :jam:

zjanke
11 september 2008, 18:08
Had je verwacht dat ze zouden zeggen:

We gebruiken voortaan waaibomenhout wat nergens naar klinkt en dikke lak om te verbergen dat het hout slechter is. Maar ja, het levert ons meer geld op dus vette pech voor jou.

Maar als je tevreden bent met je LC comet (net als ik overigens) dan is het toch prima?

Nocki
11 september 2008, 19:36
hihi... wat een geweldig topic. Het maakt in de toekomst niet uit. Beide comets gaan over 10 jaar rond de 3000,- kosten. Helaas zijn er dan zoveel van dat de prijs weer gaat dalen vanwege het aanbod...

Gearjunkie
11 september 2008, 19:47
hihi... wat een geweldig topic. Het maakt in de toekomst niet uit. Beide comets gaan over 10 jaar rond de 3000,- kosten. Helaas zijn er dan zoveel van dat de prijs weer gaat dalen vanwege het aanbod...
Mits in originele... doos... met alle doos candy erbij natuurlijk...

Kiré
11 september 2008, 21:53
We gebruiken voortaan waaibomenhout wat nergens naar klinkt en dikke lak om te verbergen dat het hout slechter is. Maar ja, het levert ons meer geld op dus vette pech voor jou.



haha, nee ze gaan natuurlijk alleen maar positieve dingen zeggen over hun product, logisch :P
maargoed, ik heb ff zitten kloten met t hals element, best handig die schroefjes ;)

crapton
11 september 2008, 21:57
Het is algemeen bekend dat een oudere gitaar beterder klinkt dan een nieuwe. Dus ik zou je aanraden je nieuwe Comet niet meer aan te raken tot hij oud geworden is, of inruilen in de winkel en vragen naar een oude Comet. De eerste optie is de beste want dat kost namelijk geen geld.