PDA

View Full Version : Blackheart Little Giant



blademan
9 september 2008, 11:34
Hoi,
ik heb sinds een tijdje de Blackheart Little Giant en het bijbehorende BH cabinet met een door Eminence ontworpen 12" speaker.
Op zich een prima setje, ook in de band al geprobeerd en gaat hard genoeg (5 watt!!!), maar ik vind die Eminence speaker niet echt super klinken. Welke speaker zou ik ervoor in de plaats kunnen zetten. Ik speel veelal classic rock en blues.

tabmaniac
9 september 2008, 23:48
gebruikt de zoekfunctie eens, als je dan nog vragen hebt, kun je ze alsnog stellen.
Over speakers is hier op het forum zat te vinden;)

nappie
15 september 2008, 11:01
Hey! ik heb hem ook, en ik ben zeer tevreden over de top!
Echter ik ben opzoek naar een kleine cabinet.

Nou kan ik dus ook die van blackheart kopen, maar ik weet niet hoe die speaker klinkt. Ik overweeg dus om voor een orange 1x12 te gaan met celestion vintage 30, maarja wel een stuk duurder.

Kan je beschrijven hoe de blackheart cabinet klinkt?

blademan
15 september 2008, 12:04
ik vind hem vrij schel klinken, best wel rauw, als je dat wat zegt, niet erg veel finesse.

SloeGin
26 september 2008, 15:19
Iemand die ervaring heeft met een 1x12" die goed bij de Blackheart LG klinkt, mag het hier altijd laten horen! ;) Kben er ook op zoek naar :D

the sure thing
26 september 2008, 15:29
Dikke midden speaker, vol wollige klanken: Celestion G12M
Agressieve, alles door de mix snijdende speaker: Celestion V30
Cleane met veel hoog klinkende speaker: een oude Celestion G12H

SloeGin
28 september 2008, 13:49
ik vind hem vrij schel klinken, best wel rauw, als je dat wat zegt, niet erg veel finesse.

Is de head gemod? Zo ja, wat is er aan veranderd?

blademan
28 september 2008, 14:26
Is de head gemod? Zo ja, wat is er aan veranderd?
afgezien van het voortrapbuisje (EH 12AX7) heb ik er niks aan veranderd.

Nico2
29 september 2008, 18:57
Heeft die little giant een beetje een lekkere scheur? Ik word over 2 weken 18 en overweeg deze voor mn verjaardag te vragen :)

Nino1110
29 september 2008, 20:58
Scheur heeft die niet, maar hij schijnt wel zwaar te oversturen op hoog volume.
Gebruik gewoon een pedaaltje, heb je veel meer aan dat de (meeste) ingebouwde distortions.

Nico2
29 september 2008, 21:48
Moet ik dan denken aan een booster? of meer aan een distortion pedaaltje?