PDA

View Full Version : nitro lak



m@rijn
8 september 2008, 22:53
Hallo,

Ik ben op zoek naar een gitaarstandaard voor mijn elektrische gitaar. Tot nu toe heb ik hem altijd in de zetel gelegd, maar aangezien ik volgend jaar op kot ga wil ik er ineens werk van maken om ook een steuntje voor deze gitaar te kopen zodat ik hem op kot ook niet in de zetel hoef te leggen :). Mijn oog viel hierop: http://www.thomann.de/be/millenium_gitarrenstaender.htm. Maar ik lees daar dat dat steuntje niet geschikt is voor gitaren met een Nitrolak laag.

Nu mijn vraag: wat in godsnaam is nitrolak?

Mr.Fingers
8 september 2008, 22:58
nitrolak = nitrocelluloselak = lak gebruikt op oude instrumenten (van voor 1968 (Fender)), en op dure top-of-the-line instrumenten (gibson, fender Custom-shop, rickenbacker,...). De weekmakers in de rubbers van die gitaarstandaard tastend de nitrolak aan, met verkleuring of loslaten tot gevolg

m@rijn
8 september 2008, 23:00
ah ok dankje. Ik hoef me dus geen zorgen te maken voor mijn gewone elektrische gitaar :).

bdankt voor de snelle reactie!

G.G.
8 september 2008, 23:10
ah ok dankje. Ik hoef me dus geen zorgen te maken voor mijn gewone elektrische gitaar :).

bdankt voor de snelle reactie!

Bij twijfel: beetje nagellakremover op een onzichtbare plek aanbrengen (onder slagplaat of in control cavity) Als de lak oplost is het nitro.