PDA

View Full Version : guild js1 bas



lenno
8 september 2008, 22:22
Hoi!
Ik heb een Guild js1 basgitaar. Volgens mij is hij uit 1972 en ik ben eigenlijk erg benieuwd of iemand iets meer weet over deze gitaar. Is het bekend hoeveel er van geproduceerd zijn en hoeveel nog in omloop bijvoorbeeld? En hoeveel hij eventueel op zou brengen...Niet dat ik overigens geinteresseerd ben in verkopen, maar het is toch leuk om te weten wat ik heb!

Ik ben benieuwd,

Lennard

Bernardduur
9 september 2008, 10:46
probeer het anders op basgitaarforum.nl; daar zitten een hoop vintage basgitaarfreaks :)

Valentijn
9 september 2008, 12:32
ik zou wel wat fotos willen zien... :)

Den Berre
14 september 2008, 12:24
Een echte Guild Js bas??
als je hem ooit wil verkopen om welke reden dan ook.... :cooler:
kijk eens op vintageguitars.org.uk,
daar staat bijna alle info op.

Oude guild heeft wel niet de prijsklasse van de grote merken,
Bv voor een starfire 2 is de adviesprijs 1700 dollar, (vintage guitar guide) enz...

Om de prijs een beetje te kunnen vaststellen kan je best het bouwjaar checken, adhv het serienummer, en kijken welke pickups er in zitten,
Als het Hagstrom bisonic's zijn, die zijn heel erg gewild (check Darkstars!!!!!).

en foto's!!! Naar mijn mening ongeveer de mooiste shortscale's die er ooit gemaakt zijn!

lenno
22 september 2008, 11:43
oh, trouwens een typefoutje, ik heb geen JS I, maar een JS II... en het zijn geen hagstrom bisonic pickups die er op zitten, helaas. het zijn de vanaf 1971 aangebrachte humbuckers van Guild zelf.
ik zal later nog een foto toevoegen.

lennard