PDA

View Full Version : Wat doet dit pedaal op de DSL100?



Highway49
8 september 2008, 20:51
Voor zover ik begrepen heb van iedereen hier, kun je met de DSL100 top alleen maar switchen tussen de 2 kanalen, en reverb aan en uit zetten. Dit was voor velen dan ook een groot nadeel van deze top, dat je niet via footswitch binnen 1 kanaal tussen Lead en Crunch kunt switchen.

Nu kwam ik deze tegen op internet:

http://elderly.com/images/accessories/ELA/PED802.jpg

Er staat bij dat ie op de DSL 100 aangesloten kan worden. Wat doet de knop od1/od2 dan? Toch Lead en Crunch, of ben ik te optimistisch? ;) Hoor het graag!

Jim Haagmans
8 september 2008, 20:53
Ja dat schakelt ie gewoon hoor.

BartL
8 september 2008, 20:54
De tops doen dat ook? Nice...ik dacht alleen de DSL401 combo namelijk.

budje
8 september 2008, 20:55
voor zover ik weet zijn dit soort pedaaltjes gewoon 2 aan/uit schakelaartjes naast elkaar. Dus ook al staat er bij de ene "witte of bonte was" en bij de andere "knippen of scheren" dan doet ie nog steeds hetzelfde als diegene die je al hebt (bij mijn laney is dat kanaalwisselen bij de ene en reverb aan of uit bij de andere)

dml
8 september 2008, 20:57
Ik kan me niet voorstellen dat deze footswitch de schakelopties op je amp opeens verandert. Dus ik ben bang dat je nog steeds alleen kan schakelen tussen de twee kanalen en de reverb aan/uit. Laat je niet misleiden door teksten op een footswitch en de overeenkomende aansluiting.

caliban
8 september 2008, 20:57
Het blijft schakelen tussen clean en lead met de eerste en reverb aan/uit met de tweede. Was anders nog wel leuk geweest: een mesa/boogie footswitch aan je marshall amp hangen, en instant boogie tone.

Highway49
8 september 2008, 20:59
voor zover ik weet zijn dit soort pedaaltjes gewoon 2 aan/uit schakelaartjes naast elkaar. Dus ook al staat er bij de ene "witte of bonte was" en bij de andere "knippen of scheren" dan doet ie nog steeds hetzelfde als diegene die je al hebt (bij mijn laney is dat kanaalwisselen bij de ene en reverb aan of uit bij de andere)

Nou ik twijfel omdat ik tot nu toe óveral gelezen heb dat je tussen lead en crunch niet kunt switchen met je voetjes. Deze kreeg ik er standaard bij:

http://www.woodbrass.com/images/woodbrass/PEDL001.JPG

Die kan ik in mn "channel footswitch" gooien, en kan er nog 1 kopen om in m'n "reverb footswitch" te gooien. (eigenlijk vind ik dat ze dat bést in 1 pedaal hadden mogen doen, beetje afzetterij maar das mijn mening)

Daarom denk ik niet dat mijn eerder genoemde afbeelding de reverb erbij zou bedienen, aangezien de top daar een aparte aansluiting voor heeft (ervan uitgaande dat het pedaal met 2 knoppies in de channel switch ingang zit), of zie ik dat verkeerd?

caliban
8 september 2008, 21:02
Kan goed zijn dat op die dubbele pedaal enkel de eerste knop gaat werken.

Highway49
8 september 2008, 21:03
Kan goed zijn dat op die dubbele pedaal enkel de eerste knop gaat werken.

Daar zat ik ook al aan te denken, leuk alternatief dus als je eigen stuk is en deze 2e hands toevallig langskomt

caliban
8 september 2008, 21:06
Daar zat ik ook al aan te denken, leuk alternatief dus als je eigen stuk is en deze 2e hands toevallig langskomt
Je moet ook geen footswitch van marshall gebruiken. Laatst heb ik me er zo twee gekocht: http://www.thomann.de/be/lead_foot_fs2.htm
Werkt ook op de meeste amps.

JohnLord
8 september 2008, 21:10
Probleem zijn de twee verschillende jack-aansluitingen op de amp. Dus de soldeerbout ter hand nemen en twee snoertjes (samengebonden) aan het pendaal maken, voor beide functies een.