PDA

View Full Version : Elementen



Billekoek
8 september 2008, 20:40
Ik heb een vraag,
ik heb net een nieuwe gitaar gekocht (michael kelly - velvet 2 (jazzbak)) en iemand zei dat het een nog betere gitaar werd als ik er betere elementen op zet wat ik begrijp, maar zijn er speciale jazzelementen? en welke zijn hier dan het beste voor geschikt of komt de hele jazzsound van de gitaar zelf en maakt het niet veel uit wat voor een elementen ik er in de toekomst op ga zetten?

bastiaanvanbeek
10 september 2008, 19:51
Ik denk dat er al hele goeie elementen in die gitaar van jou zitten. maar je zou altijd nog andere elementen kunnen proberen die meer naar jou smaak zijn. ik weet wel dat Seymour Duncan hele goeie elementen maakt, ook voor jazz. maar ik denk dat het meer persoonlijke smaak is. probeer gewoon zo veel mogelijk uit. er zijn echt oneindig veel mogelijkheden en combinaties. waar je wel op moet letten is dat elk element voor een speciaal type geluid is gemaakt, sommige elementen komen beter tot zijn recht op hollowbodies, andere op gibsons, andere zijn speciaal voor hard rock, andere voor jazz. gewoon alles testen.

wietse
10 september 2008, 20:04
sommige elementen komen beter tot zijn recht op hollowbodies, andere op gibsons, andere zijn speciaal voor hard rock, andere voor jazz. gewoon alles testen.

handig, dan moet je gitaar al een kliksysteem hebben om elementen te verwisselen, want wil je weten wat een element voor je geluid doet moeten ze in minstens net zo'n gitaar zitten, een dimarzio superdistortion zal in een jazzbak weer heel anders klinken dan in een les paul en in een tele nog weer anders.

zolang ze je bevallen mooi laten zitten, trek je niet teveel aan van wat anderen zeggen, als jij ze goed vindt klinken en jouw geluid er mee uit kan halen, niks aan doen.
if it's not broken don't fix it, is mijn motto.

Billekoek
13 september 2008, 17:01
ik ben ook (nog) niet van plan om ze te verwisselen maar ik vond het wel interessant om te weten