PDA

View Full Version : esp h-302??? of een paul reed smith??



punkydude
2 maart 2003, 18:43
Hallo, kwil een nieuwe gitaar kopen maar ik weet nie echt wat gekozen! En voor het moment heb ik 2favoeriten de ESP H-302
http://www.espguitars.com/html/h302.html

en ook een Paul Reed Smith costum 22??
http://www.prsguitars.com/showcase/current/sp_cu22.htm


Please help me with my choice!!!!
Bedankt hé!!

Casey
2 maart 2003, 19:03
De ESP kost hier rond de 700 € en die PRS tweedehands rond de 3000 € , hoe moet je die twee nou vergelijken ?
Waar speel je nu op want ik heb het gevoel dat jij je gitaarkeuze laat afhangen van mooie quilted plaatjes op internet .

punkydude
2 maart 2003, 19:21
wow!!! kost die PRS écht zo veel??? shit k da word dan maar de esp zeker?? of weten jullie iets beter?? Nu speel ik op een mex strat, maar ik zou liever een gitaar met humbuckers hebben!!

Ic3gl0vE
2 maart 2003, 19:25
zet een kirk hammett setje in je mex strat
dan heb je 2 EMG 81's

punkydude
2 maart 2003, 20:11
ik wil dat wel doen, maar dan moet ik weer beginnen frezen en zo hé. Dus liever niet, maar ik zal het toch eens vragen aan bruno van de guitarshop. Heeft er anders iemand nog voorstellen????

sash
2 maart 2003, 20:14
Wat is je budget en muziekstijl?

punkydude
2 maart 2003, 20:15
2500€ en speel punk, met metalrifs

hoofd
2 maart 2003, 20:16
Hotrails of andere hums in single-coil vorm, geen gefrees, geen nieuwe gitaar, gewoon hoppa in de strat solderen.

Anders Destium
2 maart 2003, 20:17
Die ESP heeft een maple-veneer (flinterdun), de PRS een 10-top, da's een verschil tussen dag en nacht. De top op de PRS is al 2x zo duur als die complete ESP!

Stap gewoon eens een zaak binnen en kijk wat ze hebben, vaak zijn onbekende merken ook de moeite waard.

Een Peavey Wolfgang lijkt me voor jou ook leuk, 500 euro, mooie top en scheurt uitstekend :smile:

sash
2 maart 2003, 20:18
Op 2003-03-02 20:15, schreef punkydude:
2500€ en speel punk, met metalrifs


2500 euro?!?! DAMN.

Anyways, voor dat geld zou ik gewoon een gitaar laten maken. http://www.zwiergitaarbouw.nl

Neals
2 maart 2003, 20:21
Ik heb ook een soortgelijke vraag...


Kan ik beter een squier strat kopen of ene gibson SG?

sash
2 maart 2003, 20:24
:smile:

punkydude
2 maart 2003, 20:33
Die peavey vind ik maar nix hoor. anders had ik gedacht aan een Gibson SG, maar die hals is te smal.

Ic3gl0vE
2 maart 2003, 20:34
ESP viper dan

punkydude
2 maart 2003, 20:35
had ik ook al aangedacht
weet jij ergens een liggen??

Anders Destium
2 maart 2003, 20:48
Voor 2500 euro....

een Jackson SL2H Soloist met blue snakeskin bestellen :smile:

Neals
2 maart 2003, 20:49
Die vipers zijn wel heel cool, en op het eerste oog toch wel geiler dan de gibson SG... Maar vind de SG lekkerder klinken.

Horus
2 maart 2003, 20:59
niet te vergelijken natuurlijk...

en kopen die squier :wink:

Neals
2 maart 2003, 21:31
idd...

tis een droom van een gitaar... maar dan wel een tom delonge signature.... want ik ben een groot fan van de man. Moet natuurlijk wel op een zelfde gitaar spelen

jorrit
2 maart 2003, 21:36
haha das wel humor! welke moet ik kiezen!!

Soulflyhigh
2 maart 2003, 21:52
Wat zal ik eens nemen een Rolls Roye of een Fiat Punto? :wink:

Neals
2 maart 2003, 22:53
wat kost overigens een viper...

Droffie
3 maart 2003, 10:50
Voor E.2500,- koop een een Gibson Les Paul Standard, nieuw uit de koffer. Speel er op in een gitaarwinkel en je zal ontdekken dat dat de enige juiste keuze is.
Heb je 't geld, besteedt het aan een goede gitaar.

Succes
D.

Droffie
3 maart 2003, 10:54
Oh ja,
Laat je niet aanlullen dat snelle rifs op Jacksons of Ibanezen gespeelt moeten worden.
Tone is naar mijn mening belangrijker. Ga voor een goed klinkende gitaar. Laat je oren beslissen.

Texter
3 maart 2003, 11:37
Op 2003-03-02 20:21, schreef Neals:
Ik heb ook een soortgelijke vraag...


Kan ik beter een squier strat kopen of ene gibson SG?

Hehehe.

Texter
3 maart 2003, 11:42
Les Pauls zijn punk en SGs hardcore om met stereotypen te gooien. PRSen zijn nu-metal en ESPs ESPs...euh...lama. Ik heb zelf persoonlijk weinig affiniteit met mooie topjes. Een PRS van voor medio jaren 90 (van voor de massaproductie) is wel erg goed.

Electrical Storm
3 maart 2003, 12:25
Ik vind ESP's een beetje heavy metal en PRS post-grunge en nu-metal...

McCloud
3 maart 2003, 12:38
Wat een gelul dat een PRS nu-metal is. Ik heb zelf een PRS Custom24 en speel absoluut geen nu-metal. Het is gewoon een hele gave rock-gitaar. Het is één van de meest veelzijdige gitaren die ik ooit heb gezien. Op het neck element (Vintage Bass) heeft ie een geweldig mooi warm geluid. Het brug element (HSF, Hot Fat and Screaming) kan ontzettend scheuren. De 'tussenin' standen (posities 6 en 8 van de switch) geven een soort van single-coil (stratocaster, telecaster) geluid. Ik kan met die standen zelfs funken op een PRS.

Dus dat een PRS een nu-metal gitaar is is bullshit. Dat opeens al die nu-metal ventjes een PRS moeten hebben, daar kan PRS natuurlijk niets aan doen.

Electrical Storm
3 maart 2003, 12:48
Nee dat is waar, maar daarom associeer ik denk ik wel de gitaar bij dat soort bands (ook post-grunge bands gebruiken vaak PRS). Maar als ik het zo hoor lijkt het me echt een geweldige supergitaar!!

Anders Destium
3 maart 2003, 13:04
Op 2003-03-03 10:54, schreef Droffie:
Oh ja,
Laat je niet aanlullen dat snelle rifs op Jacksons of Ibanezen gespeelt moeten worden.
Tone is naar mijn mening belangrijker. Ga voor een goed klinkende gitaar. Laat je oren beslissen.



Wat je impliciet zegt is dat Ibanezzen en Jacksons van E2500 niet goed klinken, heb je OOIT op 1 gespeeld? De klank is misschien net niet die van de gitaar der gitaren Gibson LP, maar wat betreft value for money winnen ze ALLEBEI!
Je geeft al aan dat les pauls minder lekker spelen (is een kwestie van smaak trouwens hoor), en als die andere gitaren dan ook nog eens even goed klinken lijkt de enige juiste keuze opeens niet meer zo voor de hand liggend....

Gibsons zijn (net als PRSen) te duur voor wat ze bieden. Hoe lekkerder een gitaar speelt hoe prettiger het is om snel te spelen. Niet iedere Nederlander is een calvinist en houdt van zelfkastijding wat dat betreft.

Neals
3 maart 2003, 15:03
Gibsons zijn veel te duur voor wat je krijgt... geheel mee eens.

Droffie
3 maart 2003, 16:44
Het zijn de cliches die de gitaristen zelf creeren.
Gitaren worden ons zelf in hokjes geduwd. Stereotypen. Het enige wat ik die jongen wil duidelijk maken dat met zo'n budget zo breed mogelijk moet zoeken.
Zelf vind ik Ibanez of Jacksons niet kwaliteit en tone hebben die een LP of PRS produceert. Wat is dat nou voor een vraag of ze ooit gehoord heb...Je kan geen optreden zien zonder dat die gitaren voorbij komen. Ik vind ze niet klinken.

oldgtarz.com
3 maart 2003, 19:13
Je moet misschien een PRS tremonti SE gaan proberen, die dingen zijn te gek, ik denk ook veel beter dan de ESP (vooral later wat makkelijker te verkopen). En je hebt toch een PRS!
Gtrz Ray

Texter
3 maart 2003, 19:17
Goh ik vraag me af waarom ik ben begonnen met een Gibson en daarna 6 Ibanezzen heb gekocht. Misschien ben ik wel doof. Shit. Morgen ga ik naar de dokter.

Ibanez RuleZ
3 maart 2003, 20:39
hmm, hier hetzelfde verhaal:

Ik had ook al een gibson LP, die ik OOK al weg gedaan heb voor een Ibanez, jawel, een Ibanez. Ok wel een goede (JPM), maar alle ibanezzen van 5xx en up zijn gewoon monsers. Goede elementen in gooien, en je hebt een prachtplank!

Harrald

hoofd
3 maart 2003, 20:58
Ik heb echt helemaal niks met Ibanezzen, vind ze te glad (ook de RG series ja) en te dun (de halsjes). Het speelt wel snel enzo, maar het voelt niet lekker aan. En de toon van een Ibanez vind ik op de een of andere manier gewoon gevoelloos.

Dan een LP, met de dikke hals, heerlijk. Wat je ook speelt, het klinkt lekker en het heeft gevoel! Ik zou zo 5 dure Ibanezzen inruilen voor een Gibson LP standard (de LP zou ik trouwens weer inruilen voor een Tele, ben nou eenmaal een tele liefhebber :smile:).

Kortom, alles is persoonlijk, die jongen moet gewoon een paar winkels induiken en alles in zijn prijsklasse proberen en testen.

Neals
3 maart 2003, 21:44
/me begint ook al een ibanerd te worden....

Al weer een aantal weken op zoek naar een opvolger voor zijn RG270 belande ik ook in diverse gitaarwinkels...

Tele: Snelle liefde, maar toch niet helemaal mijn stijl. Strat ook.
SG: Speelt leuk, niet echt veelzijdig, en een hartaanval bij het lezen van het prijskaartje.
Les Paul: Kwijlen van het uiterlijk, maar vind het niet echt lekker spelen...
Ibanez S1xxx: De ergonomie van de strat, veelzijdigheid van een LP, en de fijne bespeelbaarheid van mijn ibanez en dat voor een nog christelijk prijsje.

Droffie
3 maart 2003, 22:51
Nou nou nou. Ben ik even op een aantal lange Ibanez tenen gaan staan.
Het gaat hier om meningen. Ik probeer die jongen die deze tread begon gewoon wat advies te geven. Iets anders te vertellen dan wat de meesten hier standaard doen. Per definitie Ibanez de hemel inprijzen en PRS en LP afdoen als te weinig kwaliteit voor te veel geld. Ik vind dat pure onzin en ik denk met mij nog meer...

wimmeltje
16 maart 2003, 20:10
Nou, Ik heb twee les Pauls een Standaard en een Custom. Nu heb ik een maandje geleden de mark Tremonti PRS gekocht. Was erg veel geld, maar erg mooie gitaar. En waarschijnlijk ga ik volgende week de tremonti SE halen, ook al zal dit wat meer voor de heb zijn. Een PRS klinkt ook super zowel clean als met een overdrive.

Ik vind het altijd gezichtsbedrog als ik het zo mag zeggen. Chad kroeger (Nickelback) speelt op PRS gitaren en MESA versterkers.
Mark Tremonti (Creed) speelt op PRS gitaren en MESA versterkers. Deze gasten worden gesponserd door de fabrieken. Die krijgen gewoon allemaal gitaren en versterkers en wij zitten ook vaak te kwijlen naar die spullen. Tegenwoordig wordt Dan Donegan van Disturbed ook gesponserd door PRS. Hij speelt nu ook op PRS single cutaway gitaren.

Maar als ik daar weer aan de andere kant Santana zet. Die ook op PRS gitaren speelt zou ik niet meteen zeggen dat PRS nu-metal gitaren zouden zijn. Als ik een gitaar ga kopen( kijk eerder naar PRS en Gibson dan naar andere) zou ik toch zoveel mogelijk gitaren proberen. Zorg dat weet welke sound je zoekt en wat je wilt. een tipje is als het niet tever weg is. beyers music bij Essen. http://www.beyersmusic.de

Hier hebben volgens mij alle soorten en merken gitaren. En zijn erg vriendelijk vriendelijk en je mag alle gitaren proberen.
Suc6 ermee !!!

[BtB]Nemesis
18 maart 2003, 13:54
Nu-metal zuigt, vooral disturbed :smile:

TuuP
18 maart 2003, 14:40
Ik heb er niet zo veel verstand van, maar voor 2500 euro moet je toch wel een gitaar kunnen laten bouwen?!?! Dan ben je van het gezeik af; iedereen heeft toch de perfecte gitaar in z'n kop? Ikke wel iig.

Plop
18 maart 2003, 22:10
PRS laten bouwen voor 2500?? Tzijn wel veel centjes.....
PRS Custom 22 is beter!!!
http://www.prsguitars.com/showcase/current/sp_cu22.htm
MZZLS

Soulflyhigh
18 maart 2003, 22:19
LADA Of Mercedes?

King_Nothing
19 maart 2003, 09:49
Op 2003-03-03 11:42, schreef Texter:
Les Pauls zijn punk en SGs hardcore om met stereotypen te gooien. PRSen zijn nu-metal en ESPs ESPs...euh...lama. Ik heb zelf persoonlijk weinig affiniteit met mooie topjes. Een PRS van voor medio jaren 90 (van voor de massaproductie) is wel erg goed.


ik hoop dat je met hardcore niet die stamprommel bedoelt, want het is ook een amerikaanse vorm van punk!

Anders Destium
19 maart 2003, 10:38
Op 2003-03-03 22:51, schreef Droffie:
Nou nou nou. Ben ik even op een aantal lange Ibanez tenen gaan staan.
Het gaat hier om meningen. Ik probeer die jongen die deze tread begon gewoon wat advies te geven. Iets anders te vertellen dan wat de meesten hier standaard doen. Per definitie Ibanez de hemel inprijzen en PRS en LP afdoen als te weinig kwaliteit voor te veel geld. Ik vind dat pure onzin en ik denk met mij nog meer...


Ben je nou zowel doof als blind? Je vergelijkt eerst appels met peren en gaat daarna ook nog gelijk halen...
Tuurlijk klinkt een Gibson van 3000 ballen mooi, stel je voor dat dat niet zo was. Een Ibanez van DATZELFDE geld zal minstens even goed klinken, don't you forget it!