PDA

View Full Version : Versterker verkopen...



gitaarhaantje
8 september 2008, 18:45
Hai Gitaarforummers,

Ik zit met een dilemma( hebben gitaristen vaker als het op apparatuur aan komt ;)..

Heb nu een marshall jcm 900 2X12 en wil wel een keer wat anders, mede doordat het bandje waar ik nu in zit meer pop/rock speelt.

Nu heb ik bij een gitaarzaak een koch KC-50(tweedehands) met los cabinet gezien. Ik heb er even op gespeeld en is was verkocht.
Het is alleen zo dat dit setje 900 euro kost en ik krijg 400 euro voor mijn jcm900 weer..

Graag hoor ik jullie mening hierover.. is die koch duur en is de prijs voor mijn oude versterker redelijk of..???

Groeten Laurens

Jimwoud
8 september 2008, 19:17
800 zou een beter prijs zijn voor zo'n set. Ik heb mijn KC 50 top net verkocht. Echt een hele mooie versterker, alleen niet voor metal. Maar de clean en crunch zijn heel erg mooi, zeker op hoger volume. lead kanaal heeft wat koch eigenschappen, maar dat kan echt je ding zijn. Nogmaals, heel mooi ding.

De inruil prijs voor je marshall is wel redelijk. Probeer het met 350-400 bijleggen te proberen.

JohnLord
8 september 2008, 21:07
Met je Marshall op marktplaats zou de Koch iets goedkoper kunnen en kun je denk ik ook iets meer voor je JCM 900 krijgen.

gitaarhaantje
9 september 2008, 10:02
Met je Marshall op marktplaats zou de Koch iets goedkoper kunnen en kun je denk ik ook iets meer voor je JCM 900 krijgen.


Het probleem waar ik aan dacht was dat ik mn versterker niet kwijt zou raken.. Ik heb em nu op marktplaats staan maar niemand heeft nog serieus geboden, vandaar dat ik em wou inruilen...

Heeft er nog iemand meer reacties/suggesties???

Groeten Laurens

almarvk
9 september 2008, 10:04
Tjah; of snel een nieuwe versterker, maar meer geld kwijt zijn, of lang wachten in de hoop er meer geld uit te halen maar er niet zeker zijn dat je direct de gewilde versterker kan kopen.

Dat is toch echt jouw dilemma... ;)

WillemdaGuide
9 september 2008, 10:25
Ik zou gewoon wat geduld hebben met marktplaats (snap dat dat moeilijk is wanneer de nieuwe amp op je staat te wachten in de winkel) mijn ervaring is dat het met marktplaats allemaal wat langer duurt tegenwoordig maar denk toch dat je zo'n JCM redelijk kwijt moet kunnen.

ColourofFire
9 september 2008, 10:38
Die marshall zou ik sowieso op marktplaats zetten, en niet aan die winkel verkopen. Je moet er echt wel meer dan 400 voor kunnen krijgen. Zeker voor een 2x12.

almarvk
9 september 2008, 10:46
Mwah, niet super veel meer.

pol
9 september 2008, 13:29
marshall combo's zijn nooit echt populair geweest.
de jcm800 combo's gaan zelfs voor minder weg dan de headversies.

zou die 400 nemen voor die marshall, veel meer ga je er toch niet voor krijgen, zeker niet als je er snel vanaf wil zijn.

qua verkopen is de markt ook behoorlijk zwak tegenwoordig.

gitaarhaantje
11 september 2008, 11:05
800 zou een beter prijs zijn voor zo'n set. Ik heb mijn KC 50 top net verkocht. Echt een hele mooie versterker, alleen niet voor metal. Maar de clean en crunch zijn heel erg mooi, zeker op hoger volume. lead kanaal heeft wat koch eigenschappen, maar dat kan echt je ding zijn. Nogmaals, heel mooi ding.

De inruil prijs voor je marshall is wel redelijk. Probeer het met 350-400 bijleggen te proberen.


Ik ben gisteren naar die gitaarzaak geweest om toch nog eens te onderhandelen over die versterker..
Helaas wou de verkoper mij 400 euro geven voor mijn versterker en niet 50 euro meer.. reden:
- footswitch niet de originele ( reverb niet schakelbaar)
- gain potmeter kraakt.. volgens hem een nieuwe potmeter nodig.
Gisteravond meteen versterker uit elkaar gehaald en de potmeter is gewoon goed..

Daarnaast kon er niks van de prijs van die koch versterker af..:S
Dat brengt mij meteen bij de volgende vraag. Ik heb een aantal eisen voor mn nieuwe versterker:

- 3 kanaals
- vergelijkbare toon met die van koch.( helder clean, goed drive kanaal)
- veelzijdig
- budget zo'n 800
- combo of 2 1x12 inch

Heeft er iemand ideeen.. zelf zat ik ook naar een mesa te kijken of komt dit niet overeen met bovenstaande eisen?

Hopelijk kan iemand me verder helpen...?!

Groeten Laurens

iWishmaster
11 september 2008, 11:14
Verkopers zijn vaak wat huiverig voor inruil. Je eigen amp op marktplaats verkopen levert meer op en dan valt er waarschijnlijk ineens wel wat korting op die Koch te regelen. Dat is iig mijn ervaring.

Ik weet niet of je een 3 kanaals mesa zult vinden in die prijsklasse, niet nieuw denk ik. Kijk eens naar Mesa Studio .22(+) of Mesa Express 5.25. Sowieso zou ik 'em ook tweedehands kopen, verruimt je budget weer een beetje.

caliban
11 september 2008, 16:24
Pech voor de winkel, kijk voor een tweedehandse amp op het internet. En verkoop je JCM900 gewoon online.
Bugera is misschien wat voor je, zeer goedkoop en best wel veelzijdig denk ik.
http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/NLG/ViewParametricSearch-SimpleOfferSearch?dynamicNavigation=false
De 6260 is een 5150 clone dus de clean daarvan kan tegenvallen, maar de 333 is een XXX clone dacht ik en die heeft een zeer fatsoenlijk cleankanaal.

Liquid_Metal
11 september 2008, 16:54
Verkopers zijn vaak wat huiverig voor inruil. Je eigen amp op marktplaats verkopen levert meer op en dan valt er waarschijnlijk ineens wel wat korting op die Koch te regelen. Dat is iig mijn ervaring.

Yep, net als met auto's. De winkel wil er zelf ook aan verdienen maar kan niet veel boven de tweedehandsprijs van het net gaan zitten. Dus zullen ze jou als verkoper minder moeten geven willen ze iets verdienen.
Dat van die korting is met auto's ook het zelfde en daar zelfs regel. Als je een nieuwe auto koopt krijg je altijd korting, maar als je inruilt niet. Zelf verkopen levert meestal dus meer op.
Ik verkoop nooit aan winkels. Het is meer een laatste redmiddel: als niemand je spul wil hebben :P.

pol
12 september 2008, 09:43
het is een jcm900 combo, die dingen zijn nu ook niet bepaald populair.
Ik vind dat bod van die winkel zeer redelijk. jcm800 combo's gaan al amper voor 500-600 weg.

gitaarhaantje
12 september 2008, 11:19
Hey allemaal,

Ondertussen ben ik enigszins bekomen van de domper bij de gitaarzaak haha..
maar ik zit nog even met een vraagje..:

Heb op marktplaats een mooie koch twintone II gezien. Nu zit er alleen een enkele speaker in.
Voor mijn gevoel zorgt een 2X12 speaker voor een beetje meer druk maar zou het ook met alleen 1X12 kunnen in een bandje?

Ik denk zelf namelijk dat je bij hardere muziekgenres het sneller merkt als je niet wat meer druk hebt maar zou dit ook erg zijn bij pop/rock muziek?

Graag jullie mening! Ik zit er namelijk over te denken om gewoon eerst een 1X12 te kopen en dan vervolgens in de toekomst , als het niet bevalt, er alsnog een 1X12 bij te kopen... De reden om dat niet meteen te doen is voornamelijk het budget:S...

gitaarhaantje
12 september 2008, 13:54
Kan iemand mij misschien ook vertellen hoe die koch twintone qua kanalen werkt..

Heb de handleiding erbij gehad maar snap er nog niet veel van....
Is het zo dat kanaal2 en 3 gedeelde toonregeling hebben? zo ja hoe kan het dan dat kanaal 2 crunch is en kanaal 3 overdrive?

Groeten Laurens

caliban
12 september 2008, 13:57
Van die kanalen weet ik niks, maar zoals je zelf al zei, denk ik dat je in een pop/rock band niet per se een 2*12 of 4*12 gaat nodig hebben. Vooral voor metal vind ik veel druk noodzakelijk.

gitaarhaantje
15 september 2008, 19:19
zow het heeft even geduurd maar dan heb je ook wat...
Heb mn jcm 900 kunnen verkopen en......................... heb een koch twintone weer!!!!!! hell yeah!!

Maar dan nu even een vraagje:

Hoe zit dat met die effectsloop.. Het zit namelijk zo ik wil graag mn line 6 podxt in de effectloop hangen zodat ik kan beschikken over een delaytje voor solo's maar op een 1 of andere manier krijg ik het niet voor elkaar.. heb het schema van de koch en van de line 6 allebei al doorgenomen.. denk dat ik gewoon wat over het hoofd zie dus een beetje hulp zou erg handig zijn....

Groeten Laurens

gitaarhaantje
15 september 2008, 22:48
niemand..........?

caliban
15 september 2008, 22:54
Zit er een fx-loop level op je amp? Als die dicht staat, komt er niks door.

gitaarhaantje
15 september 2008, 23:12
die zit erop maar die heb ik volledig open gedraaid. Zonder iets aangesloten te hebben is het namelijk een reverb.. en met is het dus een fx-knop...

Heeft er niemand deze versterker dan?

Jimwoud
16 september 2008, 10:53
die zit erop maar die heb ik volledig open gedraaid. Zonder iets aangesloten te hebben is het namelijk een reverb.. en met is het dus een fx-knop...

Heeft er niemand deze versterker dan?
Mak eens een foto, hoe je het nu hebt aangesloten, en heb je helemaal geen signaal, of heb je geen delay?

Henri H
16 september 2008, 11:12
Je kunt de FX loop waarschijnlijk aan/uit schakelen met je voetpedaal of een schakelaar op de Amp zelf.
Maar ik neem aan dat je hier al naar hebt gekeken?

gitaarhaantje
16 september 2008, 12:13
Ik zal even zeggen hoe ik het heb aangesloten:

Alleen het gedeelte van de FX loop:

To FX-in > Right output podxt > Left output podxt > From fx-out.

Daarbij heb ik het volume van de FX mix volledig openstaan. Ook maakt het niet uit of ik parallel of serieel gebruik.( Weet trouwens niet wat het verschil is..)

Ik heb verschillende dingen geprobeerd en bij serieel heb ik helemaal geen signaal en bij parallel geen delay.

Ook heb ik de left en right output een keertje omgewisseld...

Mr.Bluesbreaker
16 september 2008, 12:24
Je beschrijving is mij niet helemaal helder, maar dat komt omdat ik het gebruik van de POD niet ken. Ik zou zeggen:

-Send van de effectsloop verbinden met de input van je POD.
-Return van de effectsloop verbinden met de (mono) output van je POD.

Gitaar direct inpluggen en in de loop kun je dan je POD gebruiken. Speakersimulatie, als het er op zit, denk ik uit.

Henri H
16 september 2008, 12:44
Ja, zo te lezen gebruik je de stereo outputs van je POD.
Je moet de input en de mono-output van je POD met de FX-loop van je Koch verbinden.
Je gitaar plug je gewoon in de input van je Koch.

gitaarhaantje
16 september 2008, 13:54
Eindelijk voor elkaar.. Er stond in het boekje van line 6 dat ik beide outputs moest gebruiken maar dat klopt sowieso niet. Dus toen heb ik de mono output en de input geprobeerd maar toen werkte die nog niet... Bleek dat het bypass volume heel laag stond.. Dus ik had em al die tijd wel goed aangesloten :S

maar goed ik ben er reuze blij mee..
Allen hartelijk dank voor de feedback!!!
En nu maar veel spelen :D

Groeten Laurens

caliban
16 september 2008, 16:29
Goed dat het is opgelost, veel plezier ermee!