PDA

View Full Version : Fretloze Hohner



sash
2 maart 2003, 18:38
Heren bassisten,

M'n pa heeft een fretloze Hohner die ie wil verkopen. Weten jullie ongeveer wat die waard zou zijn? Het is een 4 snarig P-Bass model met jazzbass element bij de brug en zo'n gesplit P-Bass element erachter. Op de headstock en neckplate staat Hohner Arbor Series. Het serienummer is: E711626

Ook heeft ie een P-Bass kopie te koop. Op de headstock staat alleen 'elvis'.

Weten jullie toevallig wat deze waard zouden zijn?

Hier 2 fotootjes:
http://members.rott.chello.nl/lcdeknoop/bas.JPG
http://members.rott.chello.nl/lcdeknoop/hohner.JPG

sash
3 maart 2003, 16:50
Helemaal niemand die wat van Hohners afweet dan?

emielow
3 maart 2003, 17:48
wa moej voor die fretless hebben? leuk ding

sash
3 maart 2003, 18:08
Dat is het punt juist, weet niet wat ie waard is :smile:

Manusdr
3 maart 2003, 18:37
Ik heb hier on Rotjeknor-zuid bij good4you een hohner bas zien staan die in errug goede staat was, voorzien van actieve electronica. De prijs? 540 Euro.
Dus de hohner die jij hebt kun je beter houden ipv verkopen, tenzij je natuurlijk echt geld nodig hebt, want bijzonder veel zal ie niet opleveren...

basswasp
3 maart 2003, 22:17
...weer zo'n gitarist die voor 'zijn' bassist hier iets komt vragen...

riekie
4 maart 2003, 08:40
Das geen jazzbas element..

frenske
4 maart 2003, 09:59
Dat is wel een Jazz element!
Veel voorkomende combinatie van Precision en Jazz elementen!
Voor mensen die niet weten wat ze willen :wink:

iwan
4 maart 2003, 10:41
kijk even op het net.
Zoekwoorden: merknaam,typenummer,tweedehands

Meestal kom je op de helft van de nieuwwaarde uit, als 'ie in exelente staat is iets meer.

Of op harmony central of http://www.bgra.net (bij de reviews staan vaak aankoopsprijzen, al moet je er tov de amerikaanse prijzen wel een stukje opdoen.)

riekie
4 maart 2003, 11:36
Op 2003-03-04 09:59, schreef frenske:
Dat is wel een Jazz element!
Veel voorkomende combinatie van Precision en Jazz elementen!
Voor mensen die niet weten wat ze willen :wink:



Dusss...
Nog nooit van gehoord, maar goed bedankt voor de wijze les :smile:

sash
4 maart 2003, 17:06
Op 2003-03-03 22:17, schreef basswasp:
...weer zo'n gitarist die voor 'zijn' bassist hier iets komt vragen...


Even voor je informatie, m'n pa verkoopt die bassen zodat ik geld heb om een jazzbass te kopen voor mezelf. Wil zelf dus ook gaan bassen.

Edit: oh ja, dank jullie voor de reacties. Ik zal eens zoeken op HC.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: sash op 2003-03-04 17:07 ]</font>

bassopotmus
4 maart 2003, 19:08
woehope weer een fellow bassist!
Trouwens het is niet "heren" bassisten..volgens mij zijn er ook dames, las ik ergens...Meld je ff dames als je erbent anders kunnen we weer gewoon lekker macho meiden afzeiken :wink:

Owkee on-topic..is die bas shortscale, de neck lijkt zo kort..kan door de hoek van de pic komen. Ik schat een waarde van 400-500€, de staat lijkt wel owkee, als moet je bij een fretless extra opletten op het fret(loze)board.
Welke jazz ga je kopen voor jezelf Sash??

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: bassopotmus op 2003-03-04 19:11 ]</font>

basswasp
4 maart 2003, 21:47
Op 2003-03-04 17:06, schreef sash:


Op 2003-03-03 22:17, schreef basswasp:
...weer zo'n gitarist die voor 'zijn' bassist hier iets komt vragen...


Even voor je informatie, m'n pa verkoopt die bassen zodat ik geld heb om een jazzbass te kopen voor mezelf. Wil zelf dus ook gaan bassen.

Edit: oh ja, dank jullie voor de reacties. Ik zal eens zoeken op HC.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: sash op 2003-03-04 17:07 ]</font>


Da's mooi :smile:
Weer een bassist erbij :smile:

sash
4 maart 2003, 22:01
Op 2003-03-04 19:08, schreef bassopotmus:
woehope weer een fellow bassist!
Trouwens het is niet "heren" bassisten..volgens mij zijn er ook dames, las ik ergens...Meld je ff dames als je erbent anders kunnen we weer gewoon lekker macho meiden afzeiken :wink:

Owkee on-topic..is die bas shortscale, de neck lijkt zo kort..kan door de hoek van de pic komen. Ik schat een waarde van 400-500€, de staat lijkt wel owkee, als moet je bij een fretless extra opletten op het fret(loze)board.
Welke jazz ga je kopen voor jezelf Sash??

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: bassopotmus op 2003-03-04 19:11 ]</font>


Ik ga op zoek naar een 2e hands 60's RI mex of jap. Vind ze er te gek uitzien die dingen en ik vind ze erg lekkere halzen hebben. Mocht ik er niet in slagen om een 60's RI te vinden ga ik voor een standard mex in sunburst en voeg ik daar een aantal cosmetische 60's dingen aan toe :smile:

De Hohner is niet short scale, hij is gewoon 34". Zal wel komen door de foto's. Fretboard is in goede staat, zitten kleine groefjes in van de snaren, maar dat is begrijpelijk.

bassopotmus
5 maart 2003, 13:42
Hey cool ook al in de '60 RI, me2. Ik ga em waarschijnlijk kopen..zo rond zomervakantie, kijk ook eens naar de Geddy Lee bass, ook veel waar voor je geld, owkee looks mishcien net wat minder, dat zwarte

sash
6 maart 2003, 16:44
Ja die is idd ook cool, alleen dat zwart vind ik niet echt mooi. Sunburst blijft toch cooler :grin:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: sash op 2003-03-06 16:59 ]</font>

OJJVZ
16 juli 2007, 01:47
btje dood intussen, maar ik vroeg me af wat zo'n hohner nou nieuw waard was, of 2dehands, weet ik wat ik ongeveer moet bieden op marktplaats
(ook fretless)