PDA

View Full Version : singlecoil met dcresistance < 6k?



jimihattricks
8 september 2008, 15:25
Hey,

Ik ben bezig met mijn ultieme s-s-s pickupset samen te stellen.

In de nek-positie komt een Fender CS '69, en in de brug waarschijnlijk een DiMarzio area '61..

alleen in de middelpositie zou ik het liefst een pickup hebben met nog een lagere dcr dan de cs '69, zodattie wat meer twangy/glassy klinkt..

iemand ideeen hiervoor?

ik overweeg momenteel de dimarzio class of '55, die zit op 5,75k.. ik denk als je nog veel lager gaat dat het dan mss te trebly wordt? hoewel de middelste pickup meestal vanwege de plaatsing meestal wat zompig klinkt (is mijn ervaring)

als ik hem samen met een cs 69 in de neck installeer neem ik aan dat het tussenstandje niet hum-cancelling is..?

Antoon
8 september 2008, 16:30
Bij veel pickup bedrijfjes kun je ook laten wikkelen naar specificatie. Als je hem (met standaard AWG42 draad!) naar 5.5k of nog lager wilt laten wikkelen bij Fralin, bareknuckels lollar enz. dan kan dat gewoon. Anders gewoon een "underwound" strat element zoeken. Keus zat (ook reverse wound). Alles boven de 5k kan prima met die '69 qua treble

Chris Winsemius
8 september 2008, 16:41
Puur alleen die dc-waarde hoeft niet per se wat te zeggen omtrent de output van 'n element...

Kijk gewoon naar wat PUs die aan je sound-eisen voldoen en eventueel naar 'n < 6k dc waarde zoals Antoon al poste.

Succes!

jimihattricks
8 september 2008, 17:02
Puur alleen die dc-waarde hoeft niet per se wat te zeggen omtrent de output van 'n element...

Kijk gewoon naar wat PUs die aan je sound-eisen voldoen en eventueel naar 'n < 6k dc waarde zoals Antoon al poste.

Succes!

ja idd je hebt ook nog de henries toch..?

anyway, ik denk dat ik es de gok waag met die dimarzio's.. ze zijn betaalbaar en ik heb goede ervaringen met dat merk