PDA

View Full Version : Schecter Hellraiser C1- FR!!!



Sinner1980
8 september 2008, 13:50
Hey allemaal,

Zo'n 3 maanden geleden kocht ik mijn Gibson les paul std. Ik dacht toen dat ik voorlopig geen gitaar meer zou kopen maar eergisteren liep ik in NYC (New York City) een Guitar center binnen...en daar ging het fout, soort van..

Vette winkel waar je echt een hoop keuze hebt en waar je gewoon lekker een willekeurige gitaar kan pakken en m in een willekeurige amp kan pluggen, erg cool.
In eerste instantie viel mn oog op een Jackson dinky (was aan het kijken naar scheurgitaren nl) en de prijs was ook erg ok. Ik druk spelen natuurlijk en toen ik bijna overtuigd was van mn aankoop stond daar ineens een verkoper met een Schecter in zn handen naast me met de boodschap: if you like that, you'll LOVE this! Just came in enz enz. Waarom niet dacht ik, zag er vet uit en is weer eens wat anders. Pakte hem aan en begon te spelen, dat duurde zo'n 5 minuten en vervolgens liep ik met een big smile de winkel uit met een Schecter onder mn arm en een weer lekker leeg getrokken creditcard in mn knip :satisfie:

Ik ga zo ff foto's maken en dan weer even (her)uitvinden hoe ik ze hierop krijg

Sinner1980
8 september 2008, 15:07
http://i294.photobucket.com/albums/mm95/mikezeeuw/SchecterC1-FR001.jpg http://i294.photobucket.com/albums/mm95/mikezeeuw/SchecterC1-FR002.jpg

Say hello to my little friend... :satisfie:

Sinner1980
8 september 2008, 15:09
http://i294.photobucket.com/albums/mm95/mikezeeuw/SchecterC1-FR005.jpg

joskedentweede
8 september 2008, 15:10
Mooi ding, in mijn ogen mooier dan een Jackson, maar dat is smaak.
Ik vind de binding vooral heel tof.
Congrats!

beruk
8 september 2008, 15:10
Hello!! Echt heel mooi, dat randje ook.. Weer eens wat anders, een witte ragbak!

Kellet
8 september 2008, 15:32
Gefeliciteerd man! Ik heb zelf twee Schecters. Ik vind het top gitaren. Je gaat er HEEL VEEL plezier van hebben.

richwoodplayer
8 september 2008, 15:36
vet ding man!
gefeliciteerd!

Riky
8 september 2008, 15:41
Deze vind ik erg stijl vol zeg!! Oogt ook helemaal niet meteen als dikke metal gitaar, maar daar is hij/zij natuurlijk wel uitermate geschikt voor:D

Congrats!

Manuvdv
8 september 2008, 15:42
Op de binding en inlays na (Abalone?) een prachtstuk 8-) proficiat!

Specs? Welke EMG's trouwens?

Kellet
8 september 2008, 15:45
Op de binding en inlays na (Abalone?) een prachtstuk 8-) proficiat!

Specs? Welke EMG's trouwens?

EMG81tw en een EMG89.

EMG81tw is een nieuwere versie van de 81. Deze kan je dus ook coil-tappen.

Sinner1980
8 september 2008, 15:48
Op de binding en inlays na (Abalone?) een prachtstuk 8-) proficiat!

Specs? Welke EMG's trouwens?

Actieve EMG's 81TW/89
Wel grappig, die binding en die inlays vind ik m juist net ff anders maken maar ja, meningen zijn net kontgaten, iedereen heeft er één...
Bedankt voor de complimenten trouwens iedereen, ben er ook wel errug blij mee.
Vooral het feitdat ie zo goed als niet ontstemt na een serietje divebombs, erg vet :cooler:

Sinner1980
8 september 2008, 15:49
EMG81tw en een EMG89.

EMG81tw is een nieuwere versie van de 81. Deze kan je dus ook coil-tappen.

Je was me net voor haha

Dark_Tranquillity
8 september 2008, 17:00
Gaaf! Niet echt te vergelijken met een dinky denk ik, dit is wel beter kwa looks en specs :D

pannekoek
8 september 2008, 17:04
wrede plank! gefeliciteerd hoor!

jimihattricks
8 september 2008, 17:04
ik heb er ook laatst een vast gehad, maar die was meer vintage white met gewone cream binding en een tombrug..

zag er erg cool uit, is alleen niet zo mijn ding qua sound met die EMGs

soup
8 september 2008, 17:35
Zeer knappe gitaar, heb je nog moeten bijbetalen bij de douane of ??

Tin
8 september 2008, 17:39
Vet ding hoor.

Maareh volgens mij is het een C1-FR en niet een C7-FR

Fender75
8 september 2008, 18:20
Hele mooie! En er nu nog heel mee thuis komen.. :)

Maarten66
8 september 2008, 18:25
Holy shit wat een vette bak, maar wat je zelf al zei, niet echt veelzijdig.

Sinner1980
8 september 2008, 19:02
Hele mooie! En er nu nog heel mee thuis komen.. :)

Je moet m ook niet op de bagageband gooien, dat zou een beetje simpel zijn al zeg ik het zelf.
Gewoon meenemen als carry on (handbagage), niks aan de hand :p :p :p

Sinner1980
8 september 2008, 19:07
Zeer knappe gitaar, heb je nog moeten bijbetalen bij de douane of ??

Nope, ik betaal al genoeg belasting man.
Truc van Luc: Je koopt er een goedkope koffer bij, plak er wat stickers op enz
Haal er vervolgens een schuurpapiertje langs zodat ie wat ouder oogt.
Ook handig om een eventuele nepbon mee te nemen als je al weet wat voor type gitaar je wilt/gaat kopen en mocht je aan gehouden worden, zeggen dat je m al een tijdje hebt: bonnetje laten zien, hoppa.
Laatste tip: haal je spullen op bij de bagagebanden, loop even een rondje en kijk welke bestemmingen er bij de andere banden staan...
Ging de reis heen meneer? Ik ben in Parijs geweest(of waar dan ook binnen de EU) en lekker doorlopen, de groeten :satisfie:

SGbanez
8 september 2008, 19:50
Hehe, genoeg truukjes :satisfie:
Ik ga ook naar de USA, met kerst, maar m'n pa werkt bij de belastingdienst, dus die laat me niet smokkelen. Best ruk.

Maar echt een geweldig mooi ding man! Heel chique maar toch ruig op een of andere manier.

lennaertn
8 september 2008, 19:52
Wat een verschrikkelijk mooi GAS ding :P

Sinner1980
8 september 2008, 19:54
Hehe, genoeg truukjes :satisfie:
Ik ga ook naar de USA, met kerst, maar m'n pa werkt bij de belastingdienst, dus die laat me niet smokkelen. Best ruk.

Maar echt een geweldig mooi ding man! Heel chique maar toch ruig op een of andere manier.

Bedankt man, gewoon stiekem joh, maakt jou het uit, leuk kerstcadeau toch, haha

Sinner1980
8 september 2008, 19:55
Wat een verschrikkelijk mooi GAS ding :P

Sorry hoor, maar was GAS? :???:

Steven Otto
8 september 2008, 19:57
Gear Acquisition Sydroom. Het steeds meer willen hebben gitaar spullen. Meestal gewoon voor de heb.

Riky
8 september 2008, 20:00
Sorry hoor, maar was GAS? :???:


Gear Acquisition Sydroom. Het steeds meer willen hebben gitaar spullen. Meestal gewoon voor de heb.

Welkom Sinner;)

Sinner1980
8 september 2008, 20:04
Welkom Sinner;)

Thanks, ik zal het mn vriendin vertellen want die denkt dat ik daaraan lijd.
Kon hem echt niet laten liggen voor dat bedrag...en ben blij toe, speelt als een droom al blijft mn les paul std toch wel mn 'main axe ' :satisfie:

GunMetalBlue
8 september 2008, 20:12
Ik heb hier weer tijden niet gepost, maar deze plank vraagt voor verandering.

GEFELICITEERD man! WAT een plank :nervous:



Geeft mij echt zin om ook weer de winkels in te duiken :p Heb een wel heel mooi salaris bij elkaar gescharreld deze zomer, en dat ligt daar maar te liggen...

Sinner1980
8 september 2008, 20:46
Zozo, echt veel positieve reacties. Erg gaaf allemaal, kreeg ik met mn les paul std niet, voor dat geld had ik 3 van deze kunnen kopen..
Maar goed, erg vet, al die leuke reacties. Grappig dat niemand vraagt hoe die speelt enz. Niet dat dat moet hoor, absoluut niet

pueblo
8 september 2008, 21:26
prachtige gitaar :o leuke binding ook zo abalone.

GeofJackon
8 september 2008, 21:47
Bloody hell. Dies mooi.

almarvk
9 september 2008, 09:25
Scheelt het een beetje qua prijs wat je hier in NL/DE moet betalen?

edit: onderwerp aangepast naar het correcte model.

marter544
9 september 2008, 11:01
Cool man! Schecters zijn fijne gitaren, heb zelf een Tempest Custom in exact dezelfde kleur..

jimihattricks
9 september 2008, 11:08
Thanks, ik zal het mn vriendin vertellen want die denkt dat ik daaraan lijd.

vertel haar maar dat het chronisch is, ze zal er mee moeten leren leven

AgileGhost
9 september 2008, 11:50
Schecter GAS!!!

minoin
9 september 2008, 14:33
Zozo, echt veel positieve reacties. Erg gaaf allemaal, kreeg ik met mn les paul std niet, voor dat geld had ik 3 van deze kunnen kopen..
Maar goed, erg vet, al die leuke reacties. Grappig dat niemand vraagt hoe die speelt enz. Niet dat dat moet hoor, absoluut niet

Hoeft niet, dat is vaak genoeg beschreven :) Ik heb zelf twee weken geleden een review geschreven waarin ik helemaal gecharmeerd was van precies de gitaar die jij nu in je collectie hebt.
Dus maar besloten een Schecter C-7 ATX aan te schaffen (ook wit :D), maar vanuit Amerika mag het effe duren, vooral nu de douane niet in alle trucjes trapt...

Kellet
9 september 2008, 14:38
Schecter GAS!!!

Schecter is een erg 'Lefty' friendly merk :cooler:!

Yanniick
9 september 2008, 15:00
Klopt! Erg vette gitaar trouwens !! Heb zelf ook een schecter ( Lefty ) Ben er nog steeds ontzettend blij mee, hij speelt ook als een droom!

Rexx
9 september 2008, 17:22
Best mooi ding, maar dat randje vind echt jammer.

Sinner1980
9 september 2008, 17:55
Scheelt het een beetje qua prijs wat je hier in NL/DE moet betalen?

edit: onderwerp aangepast naar het correcte model.

Ik heb er met een beetje afdingen omgerekend ca €530,- voor betaald dus ja , dat scheelt al gauw zo'n 300 a 400 euro, vandaar dat ik m ook niet kon laten liggen 8-)

Sinner1980
9 september 2008, 17:57
vertel haar maar dat het chronisch is, ze zal er mee moeten leren leven

Ga ik doen man maar ik verwacht niet veel begrip en eind van het jaar ga ik weer richting USA en als de dollar dan nog gunstig is...wordt het weer spannend, wil nog graag een US strat in mn inmiddels kleine collectie :strat:

Sinner1980
9 september 2008, 18:01
Hoeft niet, dat is vaak genoeg beschreven :) Ik heb zelf twee weken geleden een review geschreven waarin ik helemaal gecharmeerd was van precies de gitaar die jij nu in je collectie hebt.
Dus maar besloten een Schecter C-7 ATX aan te schaffen (ook wit :D), maar vanuit Amerika mag het effe duren, vooral nu de douane niet in alle trucjes trapt...

Ok cool, ff je review checken zo, als ik m kan vinden.
Spannend man, wacht je al lang? Overigens vind ik dat wel risky man, ivm beschadiging enz, zal wel verzekerd verstuurd worden maar toch...
Plus het feit dat je btw moet betalen is ff minder, had je m niet beter bij Thomann vandaan kunnen halen dan?

AgileGhost
9 september 2008, 19:20
Schecter is een erg 'Lefty' friendly merk :cooler:!

Ik heb ze op internet en bij southpaw (texas) wel veel gezien, maar in Nederland nog niet. Ach, dan maar gewoon op ebay gaan kijken...

Sinner1980
9 september 2008, 19:22
Ik heb ze op internet en bij southpaw (texas) wel veel gezien, maar in Nederland nog niet. Ach, dan maar gewoon op ebay gaan kijken...

Thomann heeft ze ook, daar kost ie rond de 850

Kellet
9 september 2008, 22:31
Ik heb ze op internet en bij southpaw (texas) wel veel gezien, maar in Nederland nog niet. Ach, dan maar gewoon op ebay gaan kijken...

Ik heb mijn Schecters van Drumcity Guitarland (DCGL) in Denver. Jason Kae, de eigenaar, is echt een goede man om mee zaken te doen.
Bovendien is DCGL Schecter's #1 dealer, wat inhoud dat zij allerlei speciale modellen en prototypes krijgen voor verkoop.

http://www.drumcityguitarland.com

Ze hebben een speciale pagina voor Lefty gitaren, en een speciale pagina voor Lefty Schecters.

http://www.drumcityguitarland.com/drumcitygl/stores/1/Left-Handed-Schecters-C422.aspx

Een van mijn gitaren heb ik besteld en hebben zij verstuurd naar mij hier in Nederland.

Kwam in perfecte conditie aan, en LOEPzuiver gestemt :cooler:.

minoin
10 september 2008, 17:29
Ok cool, ff je review checken zo, als ik m kan vinden.
Spannend man, wacht je al lang? Overigens vind ik dat wel risky man, ivm beschadiging enz, zal wel verzekerd verstuurd worden maar toch...
Plus het feit dat je btw moet betalen is ff minder, had je m niet beter bij Thomann vandaan kunnen halen dan?

Ik wacht nu vanaf 27 augustus; was in drie dagen in Nederland bij de douane. Daar kwam hij dus niet doorheen :( Hij was opgestuurd als "gift" met een tweedehands waarde van 280 $. Nou, dat trucje trappen ze dus niet in. Gister een betalingsbewijs opgestuurd, dus toch maar 19 % btw betalen...
En toch is het nog goedkoper dan Thomann, want ik heb nou een Schecter-hardcase gratis :)

Sinner1980
10 september 2008, 18:05
Ik wacht nu vanaf 27 augustus; was in drie dagen in Nederland bij de douane. Daar kwam hij dus niet doorheen :( Hij was opgestuurd als "gift" met een tweedehands waarde van 280 $. Nou, dat trucje trappen ze dus niet in. Gister een betalingsbewijs opgestuurd, dus toch maar 19 % btw betalen...
En toch is het nog goedkoper dan Thomann, want ik heb nou een Schecter-hardcase gratis :)

Beter man, ik heb geen originele case...eigenlijk niet naar gevraagd.
Daar moet ik dus nog maar eens naar op zoek.
Jammer dat ze niet meer in dat trucje trappen maar als ie nalsnog goedkoper is heb je een knappe deal te pakken, doe je goed.
Ik zie de foto's wel als ie binnen komt, Schecter is te gek man, ben weg van die gitaar...echt top :satisfie:

Bobiceman
13 oktober 2008, 15:15
Zozo, echt veel positieve reacties. Erg gaaf allemaal, kreeg ik met mn les paul std niet, voor dat geld had ik 3 van deze kunnen kopen..
Maar goed, erg vet, al die leuke reacties. Grappig dat niemand vraagt hoe die speelt enz. Niet dat dat moet hoor, absoluut niet

OW jij bent echt heel gemeen:P ik wil deze gitaar al een tijdje:P ik heb alleen niet de luxe dat ik even naar NY kan:P Maar weet iemand hier toevallig ook of je deze gitaar in Nederland ook kan krijgen? en tegen wat voor prijs ongv?

Sinner1980
13 oktober 2008, 17:40
OW jij bent echt heel gemeen:P ik wil deze gitaar al een tijdje:P ik heb alleen niet de luxe dat ik even naar NY kan:P Maar weet iemand hier toevallig ook of je deze gitaar in Nederland ook kan krijgen? en tegen wat voor prijs ongv?

Heel gemeen...ok :sneaky:
Ik ga volgende maand weer een rondje doen daar, eerst Dallas dan Chicago en vervolgens New York: das pas gemeen.
Ik weet niet of je Schecter kan kopen in NL maarzoals ik al gezegd had, check even de site van Thomann, daar staan ze voor leuke prijzen te koop,succes 8-)

hesse
13 oktober 2008, 21:48
Schoontjes!!!
Pas ook nog zitten kwijlen naar die dingen. Jammer genoeg voor hen was de wand ernaast volledig vol met PRS'n. Nu: die dingen zijn idd enorm betaalbaar!!! Ik zou mensen die het willen ook aanraden gewoon bij iemand gaan die in Schechters dealt als een van de vaste merken van de winkel, dan kan je idd altijd een serieus stuk van de prijs aflaten. Voor de USA-prijs moet je niet direct gaan, maar hier (Engeland) kan je ze ook krijgen voor rond de 500 pond, omgerekend en korting inclusief zou je wel eens op minder dan 650 euro kunnen uitkomen. (Ik hoop natuurlijk dat er mensen afkomen dat ik eindelijk nog eens Nederlands kan praten tegen mensen :) )
Maareuhm, mooi idd, bij Schechter apprecieer ik deze kleuren, meestal niet.

Sami
13 oktober 2008, 21:51
vette gitaar!!!!!!!!!!!! gefeliciteerd!!!