PDA

View Full Version : Wie gebruikt oplaadbare batterijen (Ni-MH) i.c.m. Sennheiser EW172 G2?



dml
8 september 2008, 12:55
Wat zijn de ervaringen? Hoe lang doe ik met een opgeladen setje? Welk merk wordt als goed ervaren? Heb ik nog een speciale lader nodig?

Chiel
8 september 2008, 16:12
Ik heb zelf gewerkt met de Fischer Amps ALC 89 rackmodule en de bijhorende accu's. Als je geluk hebt gaan ze exact één gig mee, maar meestal is het tijdens de laatste set ineens bingo. De accu's lopen ook niet langzaamaan leeg ofzo. Zodra het lampje begint te knipperen is het binnen 10sec. gebeurd. Denk niet dat er een herlaadbaar systeem is dat wel goed werkt.
Speel zelf niet draadloos maar voor de inears kopen wij nu (i.p.v. de veel te dure Duracel Procells) van die elcheapo 9V blokjes bij de Lidl. We kopen eens in de zoveel tijd een aantal dozen (1euro p/batterij). Met één batterij doe ik tenminste één gig. Beter oplossing is er mijns inziens niet.

dml
8 september 2008, 16:27
Op dit moment ben ik ook diverse batterijen aan het proberen. Heb zowel m'n gitaarzender als m'n in-ears in G2-versie, dus beide draaien op penlights. De Varta Industrials welke standaard bij de sets werd geleverd, blijven tot dusver het langst op spanning, ik kon er drie optredens (per optreden totaal ongeveer 2,5 uur, tussen de sets door gaat alles uit) mee doen. Hema-batterijen lopen toch wat sneller leeg, ondanks de "goede" kritieken.

Oplaadbare batterijen krijgen steeds meer stroom, tegenwoorig gaan ze zelfs over de stroom van conventionele batterijen, dus ze zouden het ook steeds langer uit moeten houden. Ik zal van de Lidl ook eens een pakje aanschaffen.

Bouke
8 september 2008, 20:31
Duracel NimH's 2650 gaan bij mij lekker lang mee in de Senheisser EW gitaar set. Maar VARTA werkt ook prima.

dml
8 september 2008, 20:48
En wat is dan "lekker lang"?

Bouke
8 september 2008, 21:23
o ja, sorry, ehhh... stuk of drie/vier repetities van 3 uur. Laatst voor het eerst een batterijsetje helemaal tot 'lampje uit' gespeeld maar zelfs als 'ie aangeeft dat 'ie op is gaat 'ie nog wel een half uur door. Daarna wel echt uit :D

Maar ik heb een aantal sets die om en om rouleren in een dikke flitser, m'n Zoom H2 (uuuuuuren opname plezier op goede batterijen) en de sennheiser.

Wat me wel opvalt is dat Nimh's op een gegeven moment echt wel over het hoogtepunt heen zijn. Na een keer of 30 laden zijn ze niet meer zo sterk als na 5x laden.