PDA

View Full Version : Slechte schakelaars van Ibanez 10-serie



rebulie
8 september 2008, 10:49
Hideeho neighbours,
Ik heb de afgelopen weken een paar pedaaltjes gekocht waar ik zeer content mee ben.
Ze zijn van Ibanez enwel de TS-,SC- en de CD-10. Resp. tubescreamer, stereo chorus en analoog delay.
Heeeeeeeeele fijne geluidjes, maar rampzalig slecht werkende schakelaars bij 2 van de 3.:(
Ik heb al geprobeerd om het probleem te verhelpen met contactspray, maar daar wordt het niet veel beter van.
Wie weet of de schakelaars nog te redden, of wellicht ergens te koop zijn?
grtz Roel

caliban
8 september 2008, 12:24
Wat voor schakelaars zijn het juist? Zit er een echte footswitch-schakelaar onder, of is het binnenin een knopje (ala boss).

BamBuFan1
8 september 2008, 14:23
Je zou ze door deze (http://www.banzaieffects.de/SPST-MO-10-Switch-pr-16241.html) kunnen vervangen.

Dirk_Hendrik
9 september 2008, 09:03
Da's een mooie claim van Banzai.... Ik heb die krengen hier liggen en ze passen echt voor geen meter, laat staan dat ze betrouwbaar werken.

BamBuFan1
9 september 2008, 15:24
Da's een mooie claim van Banzai.... Ik heb die krengen hier liggen en ze passen echt voor geen meter, laat staan dat ze betrouwbaar werken.

Bedankt voor de waarschuwing!

Dirk_Hendrik
9 september 2008, 15:53
Graag gedaan. Ik zat wel te denken dat ik de topictitel eigenlijk niet helemaal terecht vind. Die pedalen zijn allemaal ook alweer richting de 20 jaar oud. Samen met de post zijn de schakelaars dan toch de onderdelen die het het zwaarst te verduren hebben. Slecht niet dus. Versleten, dat wel.

rebulie
10 september 2008, 19:49
Graag gedaan. Ik zat wel te denken dat ik de topictitel eigenlijk niet helemaal terecht vind. Die pedalen zijn allemaal ook alweer richting de 20 jaar oud. Samen met de post zijn de schakelaars dan toch de onderdelen die het het zwaarst te verduren hebben. Slecht niet dus. Versleten, dat wel.

Je hebt helemaal gelijk. Ik ben gek op deze pedaaltjes, maar ze weigeren soms en dan kan het natuurlijk gebeuren dat je dit soort titels aan je topic geeft.
Maarrrrrrrrrr leek er dan even een oplossing te zijn bij meneer banzai; nu weet ik het dus nog niet.
Wat zou Dirk_Hendrik in zo'n geval doen?

interessander
10 september 2008, 19:53
Ik kwam laatst ergens op een site een duitse prijslijst van lang geleden tegen met de nieuwprijzen van de 10-serie, die lagen toen rond de 200-300 Dmark voor een pedaaltje, terwijl ik altijd dacht dat ze destijds onder de vergelijkbare boss pedalen waen geprijsd...

Dat van de schakelaars is inderdaad jammer, ik heb het zelf ook bij een stuk of 4 pedalen meegemaakt.

WillemdaGuide
10 september 2008, 20:24
ik heb zelf de PH en de GE uit de tien serie, en gelukkig nog geen gebreken aan de switch. Je zou ook kunnen overwegen om de pedalen in een loopertje te zetten.

rebulie
10 september 2008, 22:59
Wat voor schakelaars zijn het juist? Zit er een echte footswitch-schakelaar onder, of is het binnenin een knopje (ala boss).

Ze zijn al even aangewezen bij banzai,
http://www.banzaieffects.de/SPST-MO-10-Switch-pr-16241.html
zo zien ze er uit...

Dirk_Hendrik
11 september 2008, 18:05
Wat zou Dirk_Hendrik in zo'n geval doen?

Schakelaar openmaken en de contacten schoonmaken met wat isopropylalcohol. Daarna inspuiten met contactspray en het geheel weer in elkaar zetten.

rebulie
13 september 2008, 17:18
Bedankt voor de tip. Ik zal m'n best er eens op doen...
grtz Roel

rebulie
19 oktober 2008, 21:27
Ik heb inmiddels even zo'n switch open gepeuterd (geen klusje voor iemand met dikke worstvingers!) en de contactjes waren brandschoon. Ik heb de pootjes een heel klein beetje verbogen in de richting waar ze heen moeten en het spul weer in elkaar gezet. En....
Het werkt weer als een tierelier!!