PDA

View Full Version : Mijn pedalboard in aanbouw



G.G.
7 september 2008, 18:38
Ook voor mij is het tijd voor een pedalboard. Ik ga niet lopen prutsen maar ga het gelijk goed aanpakken.

Ik heb een koffer gekocht die groot genoeg is om ff mee vooruit te kunnen.

http://i251.photobucket.com/albums/gg316/RottRelics/Pedalboard/P1010576.jpg

De onderste rij pedaaltjes staan op de bodem van de koffer. Achter deze pedaaltjes komt een verhoging voor de volgende rij pedaaltjes. Onder deze verhoging kan ik de kabels van de eerste rij wegwerken. Rechts vooraan blijft een lage plek die bestemd is voor een wahwah (die nog gebouwd moet worden)

Links boven wil ik een houten kastje maken met daarin een stekkerblok met 1 of 2 1spotadapters. Op dit kastje een inbouw aan/uitschakelaar met rooie lamp erin en aan de zijkant een ingang voor het 220V snoer.

Ik zit eraan te denken om de hele bodem van de flightcase te beplakken met klitteband en daar dan de verhogingen aan te bevestigen met klitteband en daar weer de pedaaltjes op te bevestigen. Dan ik ik in de toekomst, wanneer wensen veranderen andere verhogingen maken en deze uitwisselen.

cosmos
7 september 2008, 19:58
Is dit zo'n Showmaster 48 case?

Nielsje
7 september 2008, 20:25
Dit is volgens mij geen Showmaster case, maar wel eentje die er sterk op lijkt.

G.G. Als ik jou was, zou ik een 8 mm plank onderin de case bevestigen. Velen hebben dit gedaan bij de Showmaster cases, aangezien de delen van de case niet erg dik/stevig schijnen te zijn. Dit ter voorkoming van het het 'doortrappen' van je case.

G.G.
7 september 2008, 20:36
Dit is volgens mij geen Showmaster case, maar wel eentje die er sterk op lijkt.



KLopt. Hij werd mij volgens mij wel verkocht als een "showmaster 48" maar dat is ie dus niet. De deksle loopt niet schuin op en hij mist het klepje aan de achterkant. Verder is ie helemaal super, en voor het geld hoor je mij niet klagen.

Mitch
7 september 2008, 21:06
Volgens mij is -ie een eind minder diep of vergis ik me?

G.G.
8 september 2008, 05:45
Volgens mij is -ie een eind minder diep of vergis ik me?

Binnenmaten: 71,3 x 36,0 x 9.8

Luke-wannabe
8 september 2008, 08:55
Cool, G.G.! Wat is dat Digitech pedaal voor ding? Mijn eerste gedachte was een Whammy, maar ik denk niet dat dat het is..?

Lexvandoef
8 september 2008, 11:04
ik gok z'n wah pedaal in aanbouw.

Mitch
8 september 2008, 11:23
Binnenmaten: 71,3 x 36,0 x 9.8
Da's inderdaad minder diep. Ik hoop dat je een beetje gaat uitkomen met een verhoging, als je ook nog versteviging onderin wil aanbrengen.

G.G.
8 september 2008, 17:15
Cool, G.G.! Wat is dat Digitech pedaal voor ding? Mijn eerste gedachte was een Whammy, maar ik denk niet dat dat het is..?

Das het wahwahpedaal/expressiepedaal van een kapotte RP-6. Die heb ik gestript zodat ik het pedaal en het scharniermechanisme heb voor een latere wahwah-bouw. Ik weet nog niet wat het precies moet worden, maar heb het roze doosje eronder gezet om rekening te houden met de benodigde ruimte. In zo'n gelijke behuizing moet het zooitje ingebouwd gaan worden. Ik wil geen standaard wahwah maar een zelfbouw, vandaar dat ik zo de ruimte gereserveerd heb.


Da's inderdaad minder diep. Ik hoop dat je een beetje gaat uitkomen met een verhoging, als je ook nog versteviging onderin wil aanbrengen.

dat wordt inderdaad het meest kritieke. Ik zal het hoogte verschil minimaal moeten gaan houden (net genoeg om de snoeren van de eerste rij weg te werken en net voldoende om met mijn hak de pots niet te raken).

De grootste uitdaging wordt het wegwerken van de OneSpot aangezien die in een stekkerblok redelijk hoog uitkomt. Misschien maar wat losse contrastekkers onderin neerleggen?.