PDA

View Full Version : raar geluid uit m'n Mesa nomad..



mrweird
7 september 2008, 17:50
Hi,

Ik heb afgelopen week alle buizen vervangen in m'n mesa, de voorversterker buizen waren al 8 jaar oud, en de eindversterker een jaartje of 4, en ik het kader van experimentjes en veranderende smaak heb ik er 2 maal EL34 ingestopt ipv 6L6. Allemaal mesa buizen dus er zou in principe niets hoeven te veranderd mbt bias, enkel ff schakelaartje omzetten voor de EL34's. Na het knutselen deed ie het prima!! Lekker scheur soundje en alle rare geluidsproblemen waren foetsie.

Alleen nu heb ik wel iets wat niet goed is.. Op kanaal 2 en 3 hoor ik een soort van helikopter sound (doekedoekedoekedoekedoeke..) en geen vermogen meer.. Kanaal 1 clean gaat nog goed. Is dit een voorversterker buizen probleem of de eindbuizen? Iemand?

mrweird
7 september 2008, 19:01
Ik heb nu net de 6L6's er weer ingestopt maar dat helpt niet echt.. Ik heb de sjiekere versie gekocht van voorversterker buizen, de SPAX7A.

Kan het kwaad deze 1 voor 1 te verwisselen met de oude buizen van het type 12AX7?

Dude
7 september 2008, 19:52
hele domme opmerking hier misschien... maar dat geluid heb ik ook als ik ergens sta waar de aarding niet je van het is en de lampjes van mn boss TU-2 tuner flikkeren door het stemmen heen en weer.
Zelfde geld voor tremelo pedaal, wil ook nog wel eens een helicopter achtige sound maken ook al staat die uit.

maar je zal hiermee wel niet geholpen zijn neem ik aan ?

caliban
7 september 2008, 19:55
Ik heb nu net de 6L6's er weer ingestopt maar dat helpt niet echt.. Ik heb de sjiekere versie gekocht van voorversterker buizen, de SPAX7A.

Kan het kwaad deze 1 voor 1 te verwisselen met de oude buizen van het type 12AX7?
Voorversterkerlampen kan je normaal weinig kwaad mee doen, maar dat doekedoekedoeke ding is wel iets raar, geen idee wat dat zou zijn.

mrweird
7 september 2008, 22:35
Voorversterkerlampen kan je normaal weinig kwaad mee doen, maar dat doekedoekedoeke ding is wel iets raar, geen idee wat dat zou zijn.

Bedankt, ik wou 't ff zeker weten. Ik heb ze 1 voor 1 omgewisseld en de dader is 1 van de nieuwe voorversterker lampen.. Er zitten nu 4 nieuwe in en 1 oude en geen doekedoekedoeke meer.. Nu nog uitvissen hoe ik een dead on arrival cq retour onder garantie of zo naar mein gutte freunden in ibbenburen moet doen..