PDA

View Full Version : Guitar pro



Sander8
7 september 2008, 14:54
Hallo :)

Ik hoop dat ik hier goed zit voor deze vraag.
Ik heb guitar pro 5, maar als ik dan een liedje af wil spelen, dan hoor ik geen geluid. Weet iemand misschien hoe ik dit probleem kan verhelpen? Alvast bedankt!

Sander

lollol
7 september 2008, 15:03
of je geluid staat uit, of bij het instrument staat het geluid daarvan op 0 :satisfie:

Sander8
7 september 2008, 19:23
Als dat het geval was geweest was ik er niet voor naar een forum gegaan ;)
Het moet iets anders zijn, want ik heb daar nog een hele tijd aan geschoven, niks hielp.

stefke_m
7 september 2008, 19:33
geluidskaartinstellingen?

niah
7 september 2008, 19:38
indien het met windows xp is:
configuratiescherm->spraak, geluid en geluidsapparaten->systeemvolume aanpassen->audio->"volume"(bij afspelen van geluid)->kijken niets gemuted is

of korter :) : in GP zelf options->windows volume control (kom je bij hetzelfde scherm)

veel succes

Yvoshkiro
7 september 2008, 19:57
http://i36.tinypic.com/iqg5yg.jpg

hier zit het probleem , je moet de uitgang selcteren voor je midi geluiden,

en in de volume control van wndows moet de midi output open staan,

grtz

whammy67
7 september 2008, 21:17
Bij mij wil dit nog wel eens lukken:
Dubbel klik op speaker, je krijgt dan de mixer. Kijk of alles aan staat. Er wil er (bij mij) wel eens uit staan.

Ace 1.15.19
8 september 2008, 01:39
Ik wil dit topic niet stelen, maar is er ook een mogelijkheid dat je Guitar Pro bestandjes om kan zetten naar MP3, o.i.d.?

artnaz
8 september 2008, 01:50
Op volgorde van handig naar omslachtig: :satisfie:

1) Naar MIDI exporteren, en dan wordt dat op de één of andere manier door Quicktime afgespeeld...
2) Naar MIDI exporteren, en dan kun je dat weer importeren in Cubase/Logic/whatevâh en met EXS24 een sound toewijzen, waarna je van het zaakje vervolgens een mp3 kan maken
3) Een programma'tje vinden (WireTap?) dat je systeemgeluiden (in mp3) kan opnemen, vervolgens dat ding aanzetten en je GP-file afspelen.

Misschien zijn er nog meer (makkelijkere) mogelijkheden, maar dit is waar ik nu op kom.

HertogJanNL
9 september 2008, 10:02
Je kan een normaal geluidsbewerkingsprogramma zoals Goldwave of Adobe Audition downloaden (zijn demo versies van geloof ik) en dan bij je sound manager (icoontje naast de klok :)) naar eigenschappen -> opnemen selecteren. Dan moet je aanvinken 'what you hear' en dat selecteren voor de opnamebron. Als je dan een nieuwe opname start in het geluidsprogramma en je Guitar Pro lied aanzet, neemt hij het op en kan je het meestal wel opslaan als MP3.

@Topicstarter: waarschijnlijk heb je inderdaad OF geen MIDI apparaat geselecteerd in het configuratiescherm, OF staat je MIDI output in je sound mixer te laag of helemaal uit.

Dribbel_
11 september 2008, 02:00
Of he :')
Je klinkt gewoon op Exporteren=>audio
Ideetje maar he :cooler: :chicken:

Ace 1.15.19
1 oktober 2008, 02:14
Bedoel je hierzo? Staat er bij mij niet bij, ik heb GP 5.

http://img228.imageshack.us/img228/7227/gpexportap2.jpg (http://imageshack.us)

pol
1 oktober 2008, 08:30
ik zet het geluid in guitarpro altijd af en luister naar het originele nummer
je zou het nog fout aanleren anders omdat de timing in guitar pro toch zelden helemaal correct is, buiten dat het nog afschuwelijk klinkt ook.

om zelf tabs in te maken vond ik powertab een stuk gemakkelijker werken.

Liquid_Metal
1 oktober 2008, 12:06
als je midifiles afspeelt buiten gp, bijvoorbeeld in windows media player, zet de OS het midigeluid op 0 zodra je wmp uitzet. daar kan het dus aan liggen. in gp kun je naar audio gaan en daar midi weer aanzetten. mogelijk is dat het probleem.
anders zou je best wel eens de verkeerde instellingen kunnen hebben (asio etc)

Guitarik
1 oktober 2008, 16:30
Je kan een normaal geluidsbewerkingsprogramma zoals Goldwave of Adobe Audition downloaden (zijn demo versies van geloof ik) en dan bij je sound manager (icoontje naast de klok :)) naar eigenschappen -> opnemen selecteren. Dan moet je aanvinken 'what you hear' en dat selecteren voor de opnamebron. Als je dan een nieuwe opname start in het geluidsprogramma en je Guitar Pro lied aanzet, neemt hij het op en kan je het meestal wel opslaan als MP3.



Of je die optie hebt is afhankelijk van je geluidskaart en misschien ook nog wel van je Windows-versie (XP of Vista). Sinds ik ben overgegaan op Vista en een andere geluidskaart heb, heb ik die optie namelijk niet meer. Jammer, want het was wel handig.

HertogJanNL
5 oktober 2008, 13:20
Of je die optie hebt is afhankelijk van je geluidskaart en misschien ook nog wel van je Windows-versie (XP of Vista). Sinds ik ben overgegaan op Vista en een andere geluidskaart heb, heb ik die optie namelijk niet meer. Jammer, want het was wel handig.

Dat kan bij elke geluidskaart hoor, ook de standaard on-board. Wel even aanvinken bij opnameopties ('de volgende volumeregelingen weergeven') dan natuurlijk, maar ik ben nog nooit tegengekomen dat het er NIET bij zat...

Guitarik
8 oktober 2008, 16:45
Nou ik dus wel.