PDA

View Full Version : Vraagje over Updates op een Ibanez EDR



Yvoshkiro
6 september 2008, 23:53
Hey,
Ik heb 2 vraagjes;

1-Op mijn Ibanez EDR 470 staan standaard EMG's ("designed by EMG" staat erop ,wss cheap model) , zoals in sommige reviews ook te lezen valt zijn deze waardeloos, en worden best vervangen door andere exemplaren,
nu zoek ik de gepaste pick ups (vnl voor metal te spelen).
alleen mag het niet al te veel kosten ,
welke exemplaren zouden hier dienst kunnen doen?


2-ik heb er een zwevende brug opstaan, deze heb ik geblokkeerd met een stukje hout, om gemakkelijker van tuning te veranderen.
Nu lijkt het mij nogal moeillijk om mijn snaren te vervangen, is er een manier om die brug te blokkeren zonder het stukje hout?

http://i37.tinypic.com/2nlzqx4.jpg

http://i36.tinypic.com/111qb94.jpg

http://i35.tinypic.com/105pizt.jpg

tnxz ;)

Yvoshkiro
7 september 2008, 17:47
ik zou volgende setjes kunnen kopen;
setje EMG 81/85 actief voor 100 EURO occassie

setje EMG ZAKK WYLDE actief voor 140 EURO

welke zou ik het beste nemen?
zijn Die Zakk wylde de 40 euro meer waard??

mvg

Davy
7 september 2008, 18:11
Dit haal ik van de EMG website :

EMG-ZW Set
With scorching riffs and remarkable stage presence, Zakk Wylde has earned his reputation as heavy metal's premier lead guitarist. From Ozzy Osbourne, Pride and Glory, and now Black Label Society, Zakk has always used EMG Active Pickups. The Zakk Wylde model features the EMG-85 and EMG-81, as used on his signature bullseye Les Paul.


Ik zou dus zeggen, 't is die 40 euro extra niet waard ;)

Yvoshkiro
7 september 2008, 20:01
vreemd
waarom zijn er dan gitaristen die hun EMG's van hun LTD VIPER 400 vervangen door een "Zakk wylde" model , indien deze identiek zijn? :s

macwilliams
7 september 2008, 20:42
vreemd
waarom zijn er dan gitaristen die hun EMG's van hun LTD VIPER 400 vervangen door een "Zakk wylde" model , indien deze identiek zijn? :s

Zijn die ltd's ook standaard met aktieve elementen uitgevoerd dan?
Het verschil tussen de twee sets is toch enkel het pre-ampje? Of was die alleen voor de kerry king setje van amg? Er zal toch iets anders moeten zijn?

Arvoitus
7 september 2008, 21:30
De ZW versie heeft 2 volume pots en 2 tone pots erbij zitten. Dat is voornamelijk voor in een les paul.

De KK versie heeft ook de EMG PA-2 erbij.

Manuvdv
7 september 2008, 23:46
De ZW versie heeft 2 volume pots en 2 tone pots erbij zitten. Dat is voornamelijk voor in een les paul.

De KK versie heeft ook de EMG PA-2 erbij.
Dus als men 2dehands een EMG 81 + 85 verkoopt en men noemt dit een ZW-setje (wat vaak gebeurt) is dit onterecht? Of mis ik iets.

casper innosence
7 september 2008, 23:58
vreemd
waarom zijn er dan gitaristen die hun EMG's van hun LTD VIPER 400 vervangen door een "Zakk wylde" model , indien deze identiek zijn? :s

de LTD's viper 301 hebben nog een EMG HZ set erin. De eerste Viper 400's hadden 2x EMG 81 (zowel brug als hals dus) erin zitten. Sommige gitaristen willen een 85 op de neck danwel op de brug hebben. Sommige LTD's komen met een EMG 60 op de neck en n 81 op de brug.

De LTD's vanaf de 400 series komen met echte EMG's (of seymour duncans op sommige modellen).

Het verschil tussen een 81 en een 85 is de magneet dacht ik? Ben niet echt n kenner, kep ze heeeeeeel snel uit mn Viper gehaald. En vervangen voor Duncans, 10x vetter :) (naar mijn bescheiden mening ;))

Yvoshkiro
8 september 2008, 09:20
de LTD's viper 301 hebben nog een EMG HZ set erin. De eerste Viper 400's hadden 2x EMG 81 (zowel brug als hals dus) erin zitten. Sommige gitaristen willen een 85 op de neck danwel op de brug hebben. Sommige LTD's komen met een EMG 60 op de neck en n 81 op de brug.

De LTD's vanaf de 400 series komen met echte EMG's (of seymour duncans op sommige modellen).

Het verschil tussen een 81 en een 85 is de magneet dacht ik? Ben niet echt n kenner, kep ze heeeeeeel snel uit mn Viper gehaald. En vervangen voor Duncans, 10x vetter :) (naar mijn bescheiden mening ;))

welke duncans heb je dan?

nu heb ik een kutgeluid,
met een nieuw setje pick ups verwacht ik geen wonder maar wel een verbetering, ik heb geen verstand van andere pick ups omdat ik altijd met deze gespeeld heb. weet iemand raad?

almarvk
8 september 2008, 09:24
Op wat voor versterker speel je?

M Kactus
8 september 2008, 09:26
welke duncans heb je dan?

nu heb ik een kutgeluid,
met een nieuw setje pick ups verwacht ik geen wonder maar wel een verbetering, ik heb geen verstand van andere pick ups omdat ik altijd met deze gespeeld heb. weet iemand raad?

De Duncans die hij bedoelt zijn waarschijnlijk de SD Blackouts, de actieve elementen van SD. Die zouden naar verluidt de voordelen van actieve elementen combineren met de dynamiek en het clean van passieve elementen. Ik heb ze nog niet gehoord, maar het lijkt me zeker een goede mogelijkheid.

Zijn de elementen in je gitaar nu trouwens actief of passief, en heb je een voorkeur voor één van beiden ?

Yvoshkiro
8 september 2008, 10:32
De Duncans die hij bedoelt zijn waarschijnlijk de SD Blackouts, de actieve elementen van SD. Die zouden naar verluidt de voordelen van actieve elementen combineren met de dynamiek en het clean van passieve elementen. Ik heb ze nog niet gehoord, maar het lijkt me zeker een goede mogelijkheid.

Zijn de elementen in je gitaar nu trouwens actief of passief, en heb je een voorkeur voor één van beiden ?

de elementen die ik nu heb zijn passief, standaard elementen van ibanez

ik vind de specificaties niet terug op het net, mischien omdat het model al 5 jaar niet meer gemaakt wordt.
er staat op ("designed by EMG" :dunno)

ik speel op -Line 6 HD150+Line6cab

ik ben van plan een gibson studio aan te schaffen (of prs model, ben er nog niet aan uit) voor bluesy rock te spelen.

dus deze gitaar (ibanez) zou enkel dienen voor metal dus liefst active
Grtz

M Kactus
8 september 2008, 10:47
de elementen die ik nu heb zijn passief, standaard elementen van ibanez

ik vind de specificaties niet terug op het net, mischien omdat het model al 5 jaar niet meer gemaakt wordt.
er staat op ("designed by EMG" :dunno)

ik speel op -Line 6 HD150+Line6cab

ik ben van plan een gibson studio aan te schaffen (of prs model, ben er nog niet aan uit) voor bluesy rock te spelen.

dus deze gitaar (ibanez) zou enkel dienen voor metal dus liefst active
Grtz

Bedenk wel dat je voor actieve elementen nog plek moet hebben in de control cavity voor een batterijtje. Normaal gezien lukt het wel, maar het zou sneu zijn als het te krap was en je moet gaan frezen. Al helemaal omdat het geen houten gitaar is, toch ?
Die Blackouts van SD lijken me dan een goede oplossing, afgaand op de verhalen hier.

Bram+
8 september 2008, 11:02
de elementen die ik nu heb zijn passief, standaard elementen van ibanez

ik vind de specificaties niet terug op het net, mischien omdat het model al 5 jaar niet meer gemaakt wordt.
er staat op ("designed by EMG" :dunno)

Als er EMG op de pickups staat en je hebt een zwevende trem, dan zal het waarschijnlijk een EDR470 zijn. Die pickups zijn zogenaamde 'IBZ by EMG'-pickups. Volgens mij een beetje vergelijkbaar met EMG's eigen HZ-pickups. Goed voer om up te daten dus eigenlijk.

Overigens vind ik ze best vet, die Ergodynes. Op zich wel weer een poging om met iets 'nieuws' te komen van Ibanez, maar het sloeg (helaas) niet aan. Ook jammer dat ze geen versies hebben uitgebracht met echt goede tremolo's (Een Edge of Edge Pro o.i.d.)

Yvoshkiro
8 september 2008, 22:38
Die Blackouts van SD lijken me dan een goede oplossing, afgaand op de verhalen hier.
Hoeveel kosten die?

almarvk
9 september 2008, 09:24
Gewoon ff zoeken op Google of navragen bij je lokale gitarenboer.