PDA

View Full Version : Hallo



Billekoek
6 september 2008, 21:08
hee,
ik speel nu 6 jaar gitaar, ik ben nu in de jazz aan het beginnen en heb daarom een Michael Kelly Velvet 2 aan geschaft waar ik erg tevreden over ben, daarvoor speelde ik op een squire strat die nu in een hoekje staat te verstoffen. Dat was het wel zo een beetje denk ik

bass blom
6 september 2008, 22:52
billekoek, is dat een soort pannekoek? :chicken:

Thanathar
6 september 2008, 23:21
Hallo en welkom :)

macwilliams
7 september 2008, 00:06
Welkom.

richwoodplayer
7 september 2008, 01:11
welkom!!!!

bagheera
7 september 2008, 01:18
zelf speel ik ook jazz, je zal merken : het daagt je uit ik raad aan al di meola te beluisten zoek hem maar op op you tube, john mclaughlin is ook belangrijk en als je echt van start wilt gaan chic corea er zijn er nog en die ontek je waarschijnlijk ook zelf als je dat nog niet gedaan hebt.

ps mike stern is ook goed voor een beejte een ander type jazz o ja en larry carlton , lee ritenour , larry corryell ( is fout geschreven denk ik ) ga toch maar weer stoppen want nu ben ik weer bezig maar bekijk ze toch maar eens kan nooit kwaad

grayfink
7 september 2008, 14:58
Wat een merkwaardige naam. Krijg je dan graag billenkoek of geef je graag billenkoek?
Anyhow: Welkom!

Billekoek
7 september 2008, 20:03
zelf speel ik ook jazz, je zal merken : het daagt je uit ik raad aan al di meola te beluisten zoek hem maar op op you tube, john mclaughlin is ook belangrijk en als je echt van start wilt gaan chic corea er zijn er nog en die ontek je waarschijnlijk ook zelf als je dat nog niet gedaan hebt.

ps mike stern is ook goed voor een beejte een ander type jazz o ja en larry carlton , lee ritenour , larry corryell ( is fout geschreven denk ik ) ga toch maar weer stoppen want nu ben ik weer bezig maar bekijk ze toch maar eens kan nooit kwaad

oke relax bedankt, ik ben best wel nieuw in de jazz dus ik kan al die namen wel gebruiken!

Henri H
8 september 2008, 09:30
Jazz is cool en lekker om te spelen.
Hardrock nog meer ;)
Voor Jazz is techniek en de juiste noten erg belangrijk.
Dus een paar maanden of jaartjes les is wel belangrijk denk ik.
Nog een belangrijke jazz-gitarist: Pat Metheny

Welkom!

Edit: Met een Strat kun je ook prima jazz spelen hoor.

beruk
8 september 2008, 10:19
Welkom! Als je dan klaar bent met de over het algemaan fusion gitaristen die net de revue gepasseerd zijn ga je natuurlijk luisteren naar oudjes: Charlie Christian, Johnny Smith, Tad Farlow, Barney Kessel, Jim Hall, Herb Ellis, Wes Montgomery en Grant Green! (Ik zal de lijst kort houden....)

Billekoek
8 september 2008, 14:08
weet iemand misschien meer jazz artiesten in deze stijl? http://www.youtube.com/watch?v=ca-93teDPC8
http://www.youtube.com/watch?v=eyGif0t-u1Q&feature=related
het is een braziliaans trio die goede muziek maakt (naar mijn mening) maar je kunt er nergens CD's van kopen.