PDA

View Full Version : Vox V-412BN in combinatie met koch multitone goede combo wat denken julie?



bagheera
6 september 2008, 20:41
dis is mijn amp http://i40.photobucket.com/albums/e232/bagheeraguitar/DSCF1664.jpg
zou die het goed doen in combinatie met dit
http://i40.photobucket.com/albums/e232/bagheeraguitar/thumbphp.jpg

ik ken vox niet zo goed en ik vind geen uitleg bij op de site het is van vriese music palace voor 540 euro ik kan hem in leuven ook kopen maar weten julie welke speakers dit ding heeft en of hij goed staat in combo met de multitone II 100 WATT

ik speel jazz, latin rock , funk dat soort dingen.
ik ga niet bestellen om te testen als ik langs alle kanten hoor dat het kut dingen zijn

greets he

Mitch
6 september 2008, 20:55
misschien is het verstandiger om iets meer naar klank te kijken dan alleen naar het prijskaartje? Je koppelt nu een goeie middenklasser top aan een cab met budget speakers. Er zitten dezelfde speakers in als in de CC lijn; misschien dat ze in een closed back iets beter klinken, maar ik zou eerder voor een goeie 2x12 kijken dan een cheap-ass 4x12.

Grooveyard21
6 september 2008, 22:09
aangezien je toch al n een koch versterker hebt, zou ik gaan voor een koch kast eronder.

staat wel zo mooi en 't oog wil ook wat ;)

Nielsje
6 september 2008, 22:34
Kijk even bij de Kool & Elfrink kasten, die kunnen voor een goed bedrag een kast bouwen die precies bij je Koch past, en ook nog verschillende speakers aanbieden.

bagheera
6 september 2008, 23:35
Kijk even bij de Kool & Elfrink kasten, die kunnen voor een goed bedrag een kast bouwen die precies bij je Koch past, en ook nog verschillende speakers aanbieden.
hoezo ik zeg gewoon hoe en wat of hoe gaat dat in zijn werk ??? ik zal ook even de site raadplegen.

dit is dus waarom gitaarnet zo goed is, iedereen heeft een aparte kijk op de zaken en iedereen weet wel iets anders zo leer je zelf super veel bij waarvoor dank

EDIT: ik ben net gaan kijken de prijzen zijn nog altijd hoog maar misschien het er toch maar op wagen alleen weet ik nu niet meer welke speakers ik wil alleen wat ik niet wil de v30's de blues en de golds en de G12K-100( metal ) iemand sugesties

Nielsje
7 september 2008, 00:50
hoezo ik zeg gewoon hoe en wat of hoe gaat dat in zijn werk ??? ik zal ook even de site raadplegen.

dit is dus waarom gitaarnet zo goed is, iedereen heeft een aparte kijk op de zaken en iedereen weet wel iets anders zo leer je zelf super veel bij waarvoor dank

EDIT: ik ben net gaan kijken de prijzen zijn nog altijd hoog maar misschien het er toch maar op wagen alleen weet ik nu niet meer welke speakers ik wil alleen wat ik niet wil de v30's de blues en de golds en de G12K-100( metal ) iemand sugesties

Nou, je speelt veel funk en jazz, dus je vindt een cleane sound denk ik wel belangrijk. Wellicht kijken naar naar een combi van een V30 en een Lead 80?
Je kan ze ook wel vrijblijvend mailen, en vragen wat zij je aanraden.

bagheera
7 september 2008, 00:53
Nou, je speelt veel funk en jazz, dus je vindt een cleane sound denk ik wel belangrijk. Wellicht kijken naar naar een combi van een V30 en een Lead 80?
Je kan ze ook wel vrijblijvend mailen, en vragen wat zij je aanraden.
een mailtje is misschien nog het beste idee, zijn ze daar ook Nederlandstalig anders moet ik weer engels schrijven. Straks raden ze me een 4x12 bleu alnico aan, zou jammer zijn dat kan ik niet betalen :sneaky:

Nielsje
7 september 2008, 01:26
ja hoor, ze spreken gewoon Nederlands in Egmond aan den Hoef :D

arjanb01
7 september 2008, 09:21
Ik zou die Kool en Elfrink kasten met Jensen VG-90 speakers bouwen, mits ze goedkoper zijn dan een 2x12 koch kastje. En ik betwijfel dat sterk.
Een koch 2x12 kastje is iets van 545 euro nieuw en zijn tweedehands ook goed te krijgen voor vrij weinig (250-300 euro).

O ja, nu we het toch over koch en in het bijzonder de multitone hebben.

Bij deze mn nieuwe aanwinst:

http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/09/07/1220770062-130.jpg (http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/918567.html)

Gisteren thuis flink zoet mee geweest. Het sterke van de Multitone 2 is dat ALLE kanalen te boosten zijn en de boost is ook nog eens af te stellen.
Kan er alle kanten mee op, superclean, rauwe blues, hardrock en metal, alles kan deze top ! En 100 keiharde watts dus ik kan ook in de Kuip of in de Arena staan als ik zou kunnen -:)
O ja, er zitten 6l6 buizen in de eindtrap dus geen standaard el34, dat komt het lekkere cleane en de rauwe korrelige scheur ook weer ten goede !

bagheera
7 september 2008, 09:58
Ik zou die Kool en Elfrink kasten met Jensen VG-90 speakers bouwen, mits ze goedkoper zijn dan een 2x12 koch kastje. En ik betwijfel dat sterk.
Een koch 2x12 kastje is iets van 545 euro nieuw en zijn tweedehands ook goed te krijgen voor vrij weinig (250-300 euro).

O ja, nu we het toch over koch en in het bijzonder de multitone hebben.

Bij deze mn nieuwe aanwinst:

http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/09/07/1220770062-130.jpg (http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/918567.html)

Gisteren thuis flink zoet mee geweest. Het sterke van de Multitone 2 is dat ALLE kanalen te boosten zijn en de boost is ook nog eens af te stellen.
Kan er alle kanten mee op, superclean, rauwe blues, hardrock en metal, alles kan deze top ! En 100 keiharde watts dus ik kan ook in de Kuip of in de Arena staan als ik zou kunnen -:)
O ja, er zitten 6l6 buizen in de eindtrap dus geen standaard el34, dat komt het lekkere cleane en de rauwe korrelige scheur ook weer ten goede !

inderdaad 100 Watt kracht maar probeer hem eens op 50 watt uit ( met het schakelaartje vanachter ) dat geeft zo een beetje een vintage klank.
Ik heb verder nog niet veel op 100 gespeeld zo kan ik het een beetje huiskamer houden :)

maar super veel geluk gewenst met je nieuwste schat proficiat

bagheera
7 september 2008, 10:00
wat kosten v-90 jensen speakers
jensen is ook meer mijn ding denk ik celestion is zo right in to your face

arjanb01
7 september 2008, 10:05
Wat de speakers los kosten weet ik niet, zou je even een offerte moeten aanvragen bij Kool en Elfrink.
Maar in jouw geval zou ik gewoon proberen Marktplaats te checken en te zoeken naar een 2x12 koch kastje. Is goedkoper dan iets te laten bouwen denk ik.... En een topkast, degelijk, robuust berkenhout en klinkt super in combinatie met je top (die ik sinds gisteren dus ook heb -:)

arjanb01
7 september 2008, 10:07
Ik heb hem gewoon op 100 watt staan, en huiskamerlevel kan ik ook instellen. De potmeters gaan niet met 1 kleine draai gelijk knoepers hard maar lekker geleidelijk !

Thx ! Ik ga vandaag weer lekker doorpielen en ff mn tc electronic g-major eraan hangen !

bagheera
7 september 2008, 10:51
Ik heb hem gewoon op 100 watt staan, en huiskamerlevel kan ik ook instellen. De potmeters gaan niet met 1 kleine draai gelijk knoepers hard maar lekker geleidelijk !

Thx ! Ik ga vandaag weer lekker doorpielen en ff mn tc electronic g-major eraan hangen !
ja das waar, het is daarom dat ik voor koch gekozen heb idpv fender want die gingen mij iets te snel iets te hard.

Ik kan de VG-90 niet vinden op de site van jensen worden die nog wel gemaakt

arjanb01
7 september 2008, 10:57
Bel dolf koch eens, misschien dat hij je kan helpen. Het is wel zo dat die jensen speakers die ik bedoel speciaal door koch ontwikkeld worden. Even overleggen met of Dolf of Kool en Elfrink, ik weet niet precies wie daar de contactpersonen zijn.

johanb
7 september 2008, 11:05
Even off topic, maar Arjanb01 zie ik het goed op de foto steek jij de stekker van de buizentop zonder problemen in een niet geaard stopcontact

bagheera
7 september 2008, 11:06
Bel dolf koch eens, misschien dat hij je kan helpen. Het is wel zo dat die jensen speakers die ik bedoel speciaal door koch ontwikkeld worden. Even overleggen met of Dolf of Kool en Elfrink, ik weet niet precies wie daar de contactpersonen zijn.
Wat ben ik dom zeg, ik koop een amp van koch zonder cab, dan ga ik opzoek naar een geschikte cab en ik kijk naar alles behalve naar koch, in mijn onozeliteit een unieke combinatie te vinden.
De beschrijving van de koch klank is echter helemaal wat ik zoek, die met de VG-90 in ieder geval.

Dus we gaan voor een koch 4x12 of 2x12 met dat type speakers?
( niemand eentje op overschot ? :) )

Mitch
7 september 2008, 11:18
Die 2x12 met Jensens heb ik ook wel eens gehoord en die was erg goed, mooi evenwichtig qua klank.

bagheera
7 september 2008, 11:22
Die 2x12 met Jensens heb ik ook wel eens gehoord en die was erg goed, mooi evenwichtig qua klank.
ik heb er eentje gevonden op marktplaats alleen wordt die in combinatie met een powertone verkocht.
Heb die man net gevraagd of ik de cab alleen kan kopen en voor hoeveel.
Wat zou een goede prijs zijn ?

arjanb01
7 september 2008, 11:30
goeie prijs voor een 2x12: maximaal 325 euro (als er een hoes bijzit)

goeie prijs voor een 4x12: maximaal 425 euro (inclusief hoes).

Kwestie van onderhandelen en het ligt ook een de staat van de cab.

arjanb01
7 september 2008, 11:31
Even off topic, maar Arjanb01 zie ik het goed op de foto steek jij de stekker van de buizentop zonder problemen in een niet geaard stopcontact

Jep niet geaard inderdaad. Nooit problemen mee gehad hoor...

Gitaar4LifeDude
7 september 2008, 16:24
krijg je daar niet ongelooflijke brom van?
ik heb daar elke keer last van met een ongeaard stopcontact

arjanb01
7 september 2008, 16:41
nope.... maar speel ook niet zo hard dat ik de brom hoor ofzo