PDA

View Full Version : Mesa Boogie MarkIII is dat wat voor mij..



Echoes
2 maart 2003, 14:53
Iemand heeft een Mesa Boogie Mark III buizenversterker te koop staan. Ik heb deze al een keertje geleend, maar vond het een onding eigenlijk. Hij kon alleen hard of heeel erg hard.Ik werd gewoon bang van dat ding als ik hem aanzette. En dat was gewoon clean.
Nu had ik mijn Boss GT-6 er niet op aangesloten (dom achteraf), maar daar zit natuurlijk een mooi volume knopje op de achterkant. Met GT-6 kun je beter je volume regelen denk ik.

Nu wil ik graag een nieuwe versterker al een tijdje, heb nu zon klein beginners ding. Maar is deze gitaarversterker wat? Hij is 2e hands en alleen de buizen moeten vervangen worden. Weet iemand hoeveel dat ongeveer kost?
Hij moet geloof ik iets van 700/800 euro kosten.

wat vinden jullie ervan? Op zich heeft het wel wat natuurlijk zo'n ding..Ik speel zelf allerlei soorten muziek. Hier wat pics:

http://home.quicknet.nl/mw/prive/geensen/oud/mesaboogie-mark3_01.jpg

http://home.quicknet.nl/mw/prive/geensen/oud/mesaboogie-mark3_02.jpg

http://home.quicknet.nl/mw/prive/geensen/oud/mesaboogie-mark3_03.jpg

EdJ
2 maart 2003, 18:42
Ik heb er ook een tijdje een gehad met 15 inch speaker.Vond het een onding.Het gaat wat beter met de rug,langzamerhand,dank je:)

P
2 maart 2003, 20:33
Mijn gitaarleraar heeft er ook een. Die ka netjes op zacht volume ook mooi klinken.... lijkt me stug dat die dat dan niet kan. Ik vind et trouwens echt een van de lekkerst klinkende versterkers die er zijn.

maar daz mijn mening

Rectifier
2 maart 2003, 20:51
T'is dus een all options Mark 3 (echter zonder ElectroVoice speaker en wees daar blij om....voor je rug).
EQ., Reverb, Hardwood en Simul Class, dat is wel een van de duurste versies die er is.

Deze gaat wel lomphard en dan klinkt ie ook't mooist. Maar je kan hem ook op Class A zetten dan heb je minder vermogen.

Je gaat met zo'n amp toch niet een GT6 gebruiken, hoogstens voor wat FX maar niet voor distortion??

Sj03rd
2 maart 2003, 22:46
Wel leuk een squire strat met een Mark-III. :razz:

Echoes
3 maart 2003, 12:40
Op 2003-03-02 18:42, schreef EdJ:
Ik heb er ook een tijdje een gehad met 15 inch speaker.Vond het een onding.Het gaat wat beter met de rug,langzamerhand,dank je:)


onding omdat ie (inderdaad) zo zwaar is? of omdat hij niet lekker klinkt etc?

Echoes
3 maart 2003, 12:41
die foto is al oud, ik heb inmiddels ook nog een mooie IbanezRG570 custom :smile:
Maar waarom zou ik er geen GT-6 op aansluiten?! Heb ik voor jan lul zo'n ding gekocht voor 1200 piek?!

Weet iemand wat nieuwe buizen kosten voor zo'n ding?

Rectifier
3 maart 2003, 12:47
Je moet het ook zelf weten. Maar als je'n Mark 3 koopt neem ik aan dat je't voor de bekende Boogie distortion koopt. Als je'm alleen voor't clean koopt en de rest met je GT6 doet kan je net zo goed een Fendertje of wat anders kopen voor minder geld.

Een paar eindbuizen afh. van het merk zit tussen de 20-50 eur. Reken maar uit.

Echoes
3 maart 2003, 13:22
jah, ik moet hem nog maar een keertje lenen om eens goed met alle sounds te kloten.
Er zitten geloof ik 4 grote buizen in en nog eens 6 kleine buizen. Is dat voor en eindversterker ofzo? In totaal ben ik dus nog wel 200 euro kwijt voor buizen..

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Echoes op 2003-03-03 13:23 ]</font>

Rectifier
3 maart 2003, 14:09
Ik heb jaren een Mark 3 gehad en t'is een hele goede combo. Maar je moet wel van't geluid houden. Ik had een gewone 60 watt versie en die ging al loeihard. (wat ik een nadeel vond want zo klonk ie wel't mooist maar was echt veel te hard).
De 6 kleine buisjes zijn voor de pre-amp (5 en 1 voor de galm waarschijnlijk).
En de 4 grote buizen zijn poweramp buizen.

Mooiste is als je er originele Boogie buizen in doet. Die zijn niet gemaakt door Boogie maar wel geselecteerd op hun eigenschappen door Boogie, waardoor je je combo niet hoeft te biassen.

Echoes
3 maart 2003, 14:20
ik wil al een tijdje een goede versterker, heb nu dat kleine marshall dingetje op de foto. Leuk om te beginnen maar wil toch iets meer nu. En ik denk dat deze Mesa Boogie wel een koopje is. Je hoort altijd zoveel goede berichten over de mesa boogies.

Waar kan ik buizen kopen? Gewoon in een gitaarwinkel?

EdJ
3 maart 2003, 16:51
Inderdaad,omdat ìe zo zwaar was en veel te hard.

Rectifier
3 maart 2003, 16:59
T'is wel een goede investering want deze houdt z'n waarde wel.
Maar ik zou zeggen bezint eer ge begint en probeer dat ding eerst eens een paar dagen uit. De toonregeling is ook erg actief, en "alle" knoppen zijn uittrekbaar en daar word je weleens gek van.
Als je de Equalizer op de beroemde V-curve zet krijg je een hele vette distortion.

Buizen kun je overal kopen.
http://www.haarguitars.nl

Ibanez RuleZ
3 maart 2003, 16:59
dat noem ik ook een koopje, man, dat zijn echt waanzinnig mooie bakken. Als je er 700 euro voor moet lappen, en hij doet het, gewoon doen!

Je leert er vanzelf wel mee werken. Je kan Die GT-6 er nog wel voor effectjes bij gebruiken, als je maar niet het hart hebt om m voor distoriongeluiden te gebruiken :grin:. Gewoon kopen dat ding!

Buizen zijn voor MESA trouwens wel relatief duur, er zitten denk ik 4 6L6 buizen in (100 watter toch?) en 5 preampbuizen (of zoiets), dus dat is wel ff pijnlijk om die dingen eens te vervangen (ik heb 8 voorversterkerbuizen, dus kan je nagaan wat dat gaat kosten :razz:). Maar je bent altijd wel duur uit met nieuwe buizen voor een versterker, dus die paar euro kunnen er volgens mij ook best nog wel bij.

Harrald

Echoes
4 maart 2003, 13:27
ik had even gevraagd, en hij moet 800 euro kosten. Als ik me buizen dan ook nog moet vervangen zit ik dik op de 1000 euro. Vind ik wel een beetje een boel geld.

Inderdaad die knoppen kun je uittrekken. Is dat dan voor 2 kanalen ofzo? ingedrukt kanaal 1 en uitgetrokken kanaal 2?

Hoeveel kost zo'n ding nieuw eigenlijk?

Rectifier
4 maart 2003, 18:26
Wat voor sound en mogelijkheden zoek je eigenlijk?

Weet je zeker dat dit is wat je zoekt?
Hij's in principe 3 kanaals, maar kanaal 2 noem ik geen kanaal want dat is een onbruikbaar geluid. Kan wel, maar moet je de toonregeling zo aanpassen maar dan klinkt kan.1 of 3 weer niet.
Het blijft een gedeelde toonregeling waar je mee moet leren werken.

c.hultermans
4 maart 2003, 19:15
en ik wil weten of iemand de kenmerken kent van een Mesa Formula??? Ik speel meerdere stijlen muziek. Van Metal tot Jazz.

Is dit de versterker voor mij???

Ik heb verder;

Musicman Petrucci
Ibanez Petrucci
Mesa 2:90
Tc electronics G-Major
Rectifier cabinet

Help me, hehehe

Echoes
4 maart 2003, 19:32
sound mogelijkheden...tja moeilijk aangezien ik nog veel leer en dus eigenlijk van alles speel van lekkere status quo rock tot Pink Floyd maar ook veel blues..

Ik weet niet of het precies is wat ik wil, maar er is zoveel keus ik zou het niet weten.
Voor ik hem ooit koop ga ik hem ook eerst proberen natuurlijk. Maar ik vind 800 euro zonder buizen beetje duur..

Ibanez RuleZ
4 maart 2003, 21:04
als jij hem ergens goedkoper kan krijgen, vind ik je een knappe jongen! ik vind het nl helemaal niet duur!

Harrald

Echoes
4 maart 2003, 21:06
wat kosten ze nieuw dan ongeveer?

Rectifier
4 maart 2003, 23:13
Op 2003-03-04 19:15, schreef c.hultermans:
en ik wil weten of iemand de kenmerken kent van een Mesa Formula??? Ik speel meerdere stijlen muziek. Van Metal tot Jazz.

Is dit de versterker voor mij???

Ik heb verder;

Musicman Petrucci
Ibanez Petrucci
Mesa 2:90
Tc electronics G-Major
Rectifier cabinet

Help me, hehehe

Als je zo'n fan van Petrucci bent (ben ik ook wel een beetje) zou ik een TriAxis nemen versie 2.0 of 2.1.
Is toch wat anders dan een Formula. Formula is wel goed, clean en bluesy, maar hij doet geen vette high gain zoals Petrucci.
Nou heeft de TriAxis wel een Recto mode maar dat is ook niet helemaal echt Recto. Maar goed, de lekkere MK2C+ lead geluid van Petrucci zit wel in de Triaxis. En die hoort ook bij de Mesa 2:90.

Rectifier
4 maart 2003, 23:15
Op 2003-03-04 21:06, schreef Echoes:
wat kosten ze nieuw dan ongeveer?


De MK4. hardwood combo zit nu rond de 4000 Eur. Maar dat is nu ten tijde van de EUR.
Mijn Mark 3 (zonder hardwood en simul-class) koste destijds fl.3295,-
Dus die wat jij wilt zal wel rond de 4000 piek hebben gekost.

Echoes
5 maart 2003, 10:58
wow da's best veel geld voor zo'n kleine versterker. Zijn het dan gewoon zulke goede versterkers dat ze zo duur zijn?

Rectifier
5 maart 2003, 11:28
Ja het zijn zeer goede versterkers, alleen wel een specifiek geluid waar je van moet houden. (de distortion is erg midderig maar wel vloeiend met veel sustain)
Als je meer op zoek bent naar een modern geluid (met name heavy distortion) kun je beter verder kijken. Een koch of engl combo.
De nieuwe Mesa F-combo's schijnen ook goed te klinken.

Ibanez RuleZ
5 maart 2003, 11:56
wat is modern? ik vind kanaal 2 van mijn quad (die vergelijkbaar is met het leadkanaal van de mark III) modern zat. ontzettend veel gain, inderdaad veel mid en heel vloeiend. Als je met modern recifier, peavey XXX of een Engl powerball bedoelt, dan heb je misschien wel gelijk, maar in vind er zat gain op zitten om een stevig potje metal te spelen (doe ik ook)

Harrald

Rectifier
5 maart 2003, 12:50
Ik bedoel met modern idd. Recto, Powerball etc. Maar daar was ie niet naar op zoek volgens mij.
De Mark 3 kan idd. wel metal als je de EQ. instelt op een V-curve.

Echoes
5 maart 2003, 16:02
dat kan ik desnoods nog instellen met m'n GT-6 natuurlijk :smile:
Voor blues en jazz is hij dus ook wel goed geschikt? Vooral met wat meer sustain zou ik wel blij zijn.

Maar ik blijf het behoorlijk veel geld vinden...Zijn ze kwa prijs-kwaliteit verhouding niet erg duur vergeleken met andere versterkers?!

Rectifier
5 maart 2003, 18:15
800 Eur is 1763 Guldens en ik denk dat dat een redelijk nette prijs is.
Ik heb 1600 gulden voor die van mij gehad maar die was niet hardwood, 100 watt, simul class en had ook geen footswitch.

Echoes
5 maart 2003, 19:14
maar probleem is dat ik ook de buizen nog moet vervangen. Zit je toch ook wel op de 400/500 gulden nog extra..

Rectifier
5 maart 2003, 23:45
Ligt ook wel aan welke kwaliteit buizen je neemt. Std. Mesa 6L6 buizen per paar kost zo'n 59 Eur maar Mesa 6L6 van Svetlana kost ongeveer 125 Eur per paar.
Pre-amp buisjes kosten zo'n 20 Eur per stuk.

Echoes
6 maart 2003, 10:36
wat is het verschil tussen de buizen? Hoe weet ik wat goede zijn?! Heb van buizen namelijk helemaaal geen verstand aangezien ik geen buizenversterker heb :smile:

ch@rlie
6 maart 2003, 11:34
verschil is duidelijk te horen. op zo'n goeie versterker als een mesa mark III zou je dat zeker uit moeten proberen. zoek gewoon een goede buizenexpert die het je demonstreert.

Echoes
6 maart 2003, 12:18
O, kan dat zomaar?! Buizen er even in en uit halen? Even proberen welke het beste klinken? Ik heb geen idee hoe dat precies werkt? Kun je de buizen erin klikken ofzo?

Rectifier
6 maart 2003, 12:59
Ja je kan ze er zo uithalen. Maar wees er wel voorzichtig mee en zorg dat je amp altijd uit is als je ermee gaat knooien.
Laat het liever over aan een expert voor de 1e keer en kijk dan mee. Weet je meteen hoe't moet.

Je kan't verschil horen tussen buizen maar dat kost je ook meteen geld.

Echoes
6 maart 2003, 13:12
hoezo kost dat dan gelijk geld als je verschillende buizen probeerd?

Dat een amp uit moet op zo'n moment begrijp ik, heb die Mesa een keer verplaatst dat ie nog aanstond, bij het neerzetten leek het wel of de 3e wereld oorlog was uitgebroken haha..nooit meer doen dus :smile:

Ibanez RuleZ
6 maart 2003, 14:39
dat zal wel de reverbtank geweest zijn, die werkt met veren (en bij een trilling maakt
dat een teringherrie!)

Maar nog ff over die buizen: Desnoods speel je nog ff met wat minder goede buizen. over een poosje heb je vast wel een keer geld om die dingen te wisselen.

Harrald

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ibanez RuleZ op 2003-03-06 14:51 ]</font>

Echoes
6 maart 2003, 14:53
Inderdaad, ik moet hem maar eens een keertje lenen weer.
Er zit inderdaad onderin zo'n veer in. Is dat beter dan een gewone reverb in bijv. een transistor versterker?
Onder die buizen zit zelfs nog een koeler trouwens :smile:

Echoes
6 maart 2003, 14:55
btw, het geld heb ik wel..maar heb ik het er ook voorover...
Op zich heb je met deze bak wel top of the bill lijkt mij..

Rectifier
6 maart 2003, 14:59
Nee, ik bedoelde dat goede buizen gewoon duurder zijn dan minder goede.
Deze is't eigenlijk wel waard maar nogmaals als je't geld niet hebt of er voor over hebt dan bepaal jij wat voor kwaliteit buizen er in komen.
De ventilator is nodig om de buizen te koelen in Class A.
Zo gaan de buizen langer mee.

Nogmaals, het lijkt wel veel geld, maar deze blijft die 800 Eur ook waard als je'm wil verkopen over een paar jaar.
Een veren reverb die via een buis word aangestuurd klinkt harstikke goed.
Ik had destijds geen reverb en gebruikte een Rocktron intellifex.

Echoes
6 maart 2003, 15:01
wat is het verschil met een veren Reverb en een gewone? Hoe ziet een reverb er normaal uit? Of zijn het altijd veren?

Ik moet dat ding gewoon nog maar eens lenen en dan de beslissing maken..

Wat is trouwens het verschil tussen versleten buizen en nieuwe? (geluidsverschil dus)

Ibanez RuleZ
6 maart 2003, 16:47
alle reverbs (tenzij digitaal) zijn met veren.

en het verschil oude en nieuwe buizen is inderdaad het geluid. Gewoon proberen, en zeker bij een mesa versterker je niet gelijk vast pinnen op een instelling, want die dingen reageren zo dynamisch op draaien aan knoppen. Mijn tip: ga eens wat instellingen van de boogie site downloaden en ga daar mee aan de slag. Zeker aangezien je een hoop push en pull knoppies hebt! (ik heb mijn mesa nu een jaar, en ben nog steeds bezig met het draaien aan die knoppen!).

Harrald

Ibanez RuleZ
6 maart 2003, 16:59
http://www.mesaboogie.com/manuals/Mark%20III.pdf

ga daar maar eens mee aan de slag. Ik zou overigens voor huiskamervolume de versterker klasse A schakelen.

Harrald

Echoes
6 maart 2003, 18:13
ok handig, dank je wel!
Misschien dat ik hem van de week ofzo even kan lenen

Echoes
20 maart 2003, 17:17
even gevraagd, en ik mocht hem nog wel een keertje lenen. Misschien van de week even kijken.
Maar moet iemand mij toch die kanalen en knopjes even uitleggen. Wat ik niet begrijp is waarom je die knopjes ook nog kan uittrekken.
Zijn dat 2 aparte kanalen (ingedrukt kanaal 1 en uitgetrokken kanaal 2).
Tegen de tijd dat ik'm heb post ik hier wel een zootje vragen want je kan zoveel instellen, ook aan de achterkant..

Ibanez RuleZ
20 maart 2003, 19:10
als je vragen heb, zet maar neer. Ik geloof dat ik de toonregeling van dat soort dingen redelijk door begin te krijgen, alhoewel blijven draaien wel het devies is met die flexibele toonregeling van de Mesa Mark series. Wat ik kan zeggen is dat die push pull dingen een extra dimensie er aan geven. Je hebt dan naast de standaard (bass, treble, mid en volume) ook nog extra functies aan die knoppen toegevoegd. Het zal voornamelijk proberen zijn. Maar laat ik een ding zeggen: die dingen zijn het waard. Het is overigens niet voor verschillende kanalen, ze hebben een EQ die ze delen! Het geluid kan nog nageregeld worden met de grafische (die met die schuifjes) EQ. Het staat allemaal in de manual. T kost ff tijd, maar het is de moeite waard om dat door te lezen.

Als je vragen hebt, zet maar neer!

Harrald

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ibanez RuleZ op 2003-03-20 19:14 ]</font>

Rectifier
20 maart 2003, 21:54
Je kan bij mesa een lijst opvragen (heb ik destijds gedaan) misschien zit ie ook wel in de handleiding op hun site.
Maar die staat vol met alle instellingen van de knoppen en wat voor sound je dan krijgt. Werk heel erg goed.

De toonregeling is wel heel actief, als je't ene veranderd, gaat het andere ook mee.

Maar stel je vragen maar. Ik heb 6 jaar mark 3 ervaring. :wink:

Echoes
21 maart 2003, 11:11
ok, nog meer tips? :smile:

Rectifier
21 maart 2003, 11:22
Hij klinkt het beste op volume.
Dus mastervolume boven de 2.... :wink:

Echoes
23 maart 2003, 13:05
helaas :sad: Gisten heeft hij die versterker gekocht via marktplaats voor 850 :sad:

de dream is gone...wellicht dat ik nu misschien ga voor een Vox Cambridge 30 ofzo. Die stond ook in feedback foldertje.
Alleen heb ik die nog noooit gehoord

*zucht*

Echoes
5 mei 2003, 12:55
ha, 'goed' nieuws. Hij heeft hem nog niet weten te verkopen. Iedereen vond die 800 euro te duur omdat die buizen gewoon helemaal af en versleten zijn.

Ik heb hem geemaild en moest hem maar even komen ophalen om hem een keertje te proberen :smile: Dus van de week ff kijke..

Waar kun je je buizen eigenlijk laten vervangen?

Ibanez RuleZ
5 mei 2003, 19:23
dan is ie nog niet te duur.... plain and simple.

harrald

Echoes
10 mei 2003, 16:00
ik had even gevraagd aan m'n lokale gitaarwinkel en die zei dat nieuwe buizen 75 euro per 2 zijn. En die 5 kleine 15 euro

4x75 + 5x15= 375 euro

beetje dure grap als die versterker ook nog eens 800 euro kost :sad:

Ibanez RuleZ
10 mei 2003, 18:51
buizen zijn prijzig, ik ben binnenkort nog meer kwijt (4x eind en 8 maal voor). Overigens, volgens mij ben je dan nog steeds goedkoper uit, dan veel anderen met die versterker. (1175 is niet extreem voor zo'n jongen)

Harrald

Echoes
11 mei 2003, 11:53
hmm, tjah ik vind het een hoop geld hoor
Maarja eerst nog maar eens lenen binnenkort :smile:

Echoes
20 mei 2003, 19:38
hebbe die kip! Vandaag opgehaald.
Maar voor ik hem aanzet wil ik nog even wat dingetjes weten:

1: Hij staat nu op 8 ohm, dat staat wel goed neem ik aan? (kan ook op 4 ohm)

2: Wat is presence knop achterop?

3: Wat is direct knop achterop?

4: Er zit een "ground" switch knopje op met:
&lt;- A off B-> , wat is dat?

5: Fuse slo-blow (is dat ventilator?
Daaronder staat nog" 1.5a export en 3a 100 watt

6: hoe mijn GT-6 aan te sluiten? Gewoon gitaar -> (input) GT6 -> GT6 (output) in input van versterker?

7: die uittrek knopjes vat ik ook nog steeds niet.

Hoop dat jullie op ALLE vragen antwoord kunnen geven.

ps. heb hem ff gewogen, hij weegt bijna 30 kilo :smile:

Echoes
20 mei 2003, 19:43
http://home.quicknet.nl/mw/prive/geensen/oud/mesa-mark3-01.JPG

http://home.quicknet.nl/mw/prive/geensen/oud/mesa-mark3-02.JPG

hier nog even 2 grote foto's zodat je weet waar ik het over heb :smile:

FragDaddy
21 mei 2003, 10:42
LEES DE HANDLEIDING!

een paar dingen kan ik wel voor je verduidelijken..

als je speaker 8 ohm is, dan moet je versterker ook op 8 ohm staan.

presence is een boost voor de mid/hoge frequenties. probeer het maar eens

direct out is een line-level uitgang om het signaal direct naar een mengtafel te kunnen sturen op het juiste nivea. die knop kun je de sterkte (volume) van het signaal mee regelen. denk er wel om dat als je dit ooit gaat gebruiken je WEL je speaker AANGESLOTEN laat (anders blaas je je versterker op) directout (of lineout) wordt in de praktijk niet zoveel gebruikt, omdat de meeste muzikanten het mooier vinden om een microfoon voor hun speaker te hangen en die op het mengpaneel aan te sluiten (zo heb je ook het geluid van de speaker en de eindversterker erbij, met direct out alleen de voorversterker)

mag ik je daarna nog even feliciteren met je fantastische versterker? echt een goede aankoop!

die fuse is gewoon een zekering, die ervoor zorgt dat je hele versterker in de fik vliegt bij eventuele kortsluiting of een falende buis.


je kunt je GT-6 inderdaad voor je mesa aansluiten, maar ook in de effectlus (achterop. send-return), maar zelfs een combinatie is mogelijk. de "four wire" methode. zoek maar ff op internet of op gitaarforum, ik heb het al een keer eerder uitgelegd (en ik heb helemaal geen GT6)

die uittrekknopjes doen allemaal wat anders met het geluid, dus gewoon uittesten.

Echoes
21 mei 2003, 10:56
ok thnx, die send en return hoor ik wel vaak, maar zal even opzoeken hoe dat precies moet.

Ik heb de versterker overigens nog niet gekocht hoor. Ik ga hem eerst even proberen. Hij is me eigenlijk een beetje te duur, vooral omdat alle buizen vervangen moeten worden en dat kost nog eens 375 euro extra

FragDaddy
21 mei 2003, 12:37
tja, dat is een keuze die je zelf moet maken, maar ik had het geld er zelf wel voor over gehad. buizen moet je toch vaak vervangen met een 2ehands versterker en tja. het is niet veel geld voor zo'n luxe mesa..

maargoed. ik kan niet in jou geldbuidel kijken en ik weet ook niet of je dit geluid wel zoekt. je kunt hem altijd nog weer voor 1000+ euro verkopen. daar ben ik wel van overtuigd.

Ibanez RuleZ
21 mei 2003, 12:50
he echo's, als je het lef hebt om de distortions van die GT6 te gebruiken, kom ik je persoonlijk de oren wassen :wink:.

gefeliciteerd met dat ding, want he is echt dus wel een mooie bak!!!

harrald

Echoes
21 mei 2003, 14:43
haha, ik moet hem eerst nog proberen hoor voor ik hem uberhaupt koop. Maar heb nu een klein griepje met hoofdpijn enzo dus heb nu ff geen zin in herrie dus probeer hem later wel ff uit.

Ik zal alles even proberen, er zitten 2 voetschakelaars bij ook nog. Die heb ik vorige keer niet eens gebruikt.

Overigens raakte die gast die versterker niet kwijt (ook niet via marktplaats) omdat iedereen hem te duur vond omdat de buizen vervangen moesten worden..misschien kan ik hem wat goedkoper krijgen :smile:

Echoes
21 mei 2003, 17:30
ok eerste probleem...ik heb geen geluid/signaal.

Heb hem aangezet (geaard stopcontact), hij heeft ook spanning (blauwe lampje brand), buizen gloeien op etc. Maar geen geluid?
Alle knopjes geprobeerd, maar geen signaal. Gitaar snoer is goed (meerdere geprobeerd deden het in mijn andere versterker wel. Hij geeft ook geen 'pok' als ik hem uitzet zoals de meeste versterkers doen..
Ook als ik gitaar snoer uit me gitaarhaal geeftie geen brom/ruis/herrie wat ie normaal wel hoeft te doen.

wat zie ik over het hoofd?

Echoes
21 mei 2003, 21:04
misschien het probleem gevonden
helemaal achterin bij die preamp buisjes is er 1 die niet gaat gloeien. Tevens is de onderkant wit uitgeslagen. Geen idee wat dit is?!

FragDaddy
22 mei 2003, 07:53
gewoon even buisje vervangen. klinkt als een dood buisje. maargoed, meestal heb je op andere kanalen nog wel geluid dan. of je moet de pech hebben dat dat juist het buisje is van de reverb of de fase-draaier.. als die eruit ligt hoor je inderdaad nogal weinig :smile:

dus. gewoon buisje vervangen en GAAAAN

Echoes
22 mei 2003, 10:46
gewoon ff buissie vervangen gaat voor mij niet op :smile: Ten eerste is er geen gitaarwinkel in de buurt. Ten 2e is die versterker niet van mij en heb ik hem geleend.

iam
22 mei 2003, 11:00
zo'n preamp buisje is 15€ daar kan je toch niets verkeerd mee doen?
rij gewoon naar de dichtsbijzijnde winkel en koop er eentje...
en zeg dit dan wel eerst tegen de gast van wie je de amp geleend heb

Echoes
22 mei 2003, 12:05
hmmja..alleen heb ik dus een griepje dus ik ga niet naar buiten. En ik weet niet zeker of het wel een pre-amp buisje is. En om die amp nou mee te slepen naar gitaarwinkel is ook beetje veel gedoe. Kan de auto daar nergens in de buurt parkeren namelijk.

Kan iemand het bevestigen dat het buisje stuk is? Althans, is het zo dat als er eentje stuk is dat hij gewoon helemaal geen geluid meer geeft? En dat hij wit is aan de onderkant..wat is dat?!

iam
22 mei 2003, 12:56
was ook niet echt snugger om de amp niet eerst te testen vooraleer hem mee te nemen...
de persoon vanwie je hem geleend hebt kan alles schuld nu op jou steken :sad:

Echoes
22 mei 2003, 15:07
ach tis een heeele bekende van me hoor dus geen problemen. En hij was er niet dat ik hem mee nam. hij had me sleutel gegeven van schuurtje waar ie in stond.

maar ik wil nog steeds weten hoe het nou zit met die ene buis met dat witte erin

Echoes
22 mei 2003, 21:58
heb even met die gast gemaild van wie die amp is, en daaruit kan ik volgens mij de conclusie trekken dat hij hem al tijden (weken of maanden) niet meer geprobeerd heeft.

dus kom maar op experts :smile: wat zou er mis kunnen zijn?!

Echoes
23 mei 2003, 16:35
niemand die me kan helpen :sad:

Echoes
24 mei 2003, 12:01
?

stomas
24 mei 2003, 15:38
als je geen plok hoort, lijkt het alsof er geen hoogspanning op je buizen komt. Dat kan dan van alles zijn, maar misschien een interne zekering. Verder zag ik dat er een vrij nieuwe celestion speaker in die versterker zit en dat is volgens mij dus niet de originele speaker! Volgens hoort er een elektrovoice of zoiets in te zitten. Die versterker is toch 100 watt? Want dan is die speaker te weinig voor je versterker. O is die versterker klasse A?

Echoes
24 mei 2003, 16:34
inderdaad geen plok of andere bijgeluiden bij aan of uitzetten.

Geen idee of er een nieuwe speaker in zit, zal even vragen. Maar best kans van. Dit ding is oud en heeft denk ik veel op het podium gestaan. (de band waain hij zit speeld dik 100 keer per jaar)

Deze versterker kun je op simulclass of A class zetten. En onder die fuse/zekering staan een aantal dingen doorgestreept behalve 3A 100 watt. Dus dan zal ie wel 100 watt zijn?!

vanavond treden ze weer op (ik ben hun roadie) zal dan ff vragen hoe of wat..

Ibanez RuleZ
24 mei 2003, 19:49
hoort een electrovoice in, dat weet ik zeker. volgens mij een black spider ofzo. ik vraag me trouwens af of die beter is dan een celestion, maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak!

Harrald

Echoes
25 mei 2003, 12:29
ik had gisteren even een nieuwe buis gekregen en dat ene pre-amp buisie bleek gewoon gebarsten te zijn! zat een heel gat in aan de achterkant. Afijn nieuwe buis erin maar doet nog steeds nix (buis gloeit wel op). Had ook nieuwe zekering mee, alhoewel die nog goed leek toch vervangen maar die blies ie meteen op. Dus die oude zekering er maar weer in. Maar dus nog steeds geen kick..

Echoes
25 mei 2003, 13:52
herstel! hij doet het al! Denk dat ik vergeten was net om 1 van die masters open te draaien ofzo..

Ik ken er nu lekker mee rommelen

Echoes
25 mei 2003, 16:41
even wat gepingeld afgelopen uren..en wat met de knoppen gespeeld. In combinatie met wat effectjes (reverb, chorusje etc) is ie echt onwijs lekker clean.
Alleen de distortion kan ik niet ontdekken op dat ding ?!
zal nog eens met die schema's van Mesa zelf kloten.

FragDaddy
25 mei 2003, 22:59
Alleen de distortion kan ik niet ontdekken op dat ding ?!

en die zit er toch echt wel in hoor! daar staat mesa om bekend.

succes!

BLOK182
26 mei 2003, 15:39
Volgens mij zitten er trekknoppen op.

Echoes
26 mei 2003, 18:50
inderdaad je kan ontzettend veel instellen, ook die equalizer vind ik super als je ff wat meer scherpte of juist niet wilt in je toon etc..

BLOK182
26 mei 2003, 19:32
Maarre, met die trekknoppen, krijg je er dan nog geen scheur uit?

Echoes
31 mei 2003, 14:34
Maarre, met die trekknoppen, krijg je er dan nog geen scheur uit?

Nou het kan aan mij liggen hoor, maar ik haal er geen scheur uit. Ik heb zo'n boekkie erbij met wat instellingen voor bepaalde sounds. en als ik die knoppen precies zo zet als in dat boekkie krijg ik er geen vette distorion uit.

Enige wat zou kunnen is dat je het volume dan heel hard moet zetten misschien? Maar je moet toch ook op zacht volume een lekkere distortion kunnen krijgen

en nog een vraag, waarom zit die presence knop aan de achterkant?

BLOK182
31 mei 2003, 14:48
Enne, als je nou bijv. die knop "lead drive" pak helemaal opendraait, eventueel er nog aan trekken en kanalen afgaan (ken het ding namelijk niet) dan zou je er toch wel scheur uit moeten krijgen? Ik bedoel, het KAN niet dat er geen scheur in zit, dattie alleen maar clean is.

Echoes
31 mei 2003, 23:29
't zal wel aan mij liggen, maar ik ken'm niet vinden :???:

Polytheme Pam
1 juni 2003, 00:05
kijk ff op de boogiesite afdeling handleidingen, daar staat in de Mark lll handleiding alles wat je moet weten:

http://www.mesaboogie.com/manuals/user_manuals.htm

Het is wel in PDF-formaat : Acrobat Reader,gratis te downloaden op:

http://www.adobe.com/products/acrobat/readermain.html

Echoes
1 juni 2003, 11:45
jah die had ik al, en die zit er zelfs in boekvorm (uitgeprint) bij..
maar zelfs bij die instellingen lukt het niet. Of het moet aan de volume liggen dat ik die helemaal open moet draaien. Maar dat lijkt me sterk dat je op zacht volume geen distortion kan krijgen..

BLOK182
1 juni 2003, 12:23
Er staat toch lead drive? Dan moet je die helemaal openflikkeren en de mastervolume terugdraaien ofzo.

Echoes
1 juni 2003, 12:54
jah maar dat helpt dus echt niet die lead drive :amp:

Echoes
4 juni 2003, 13:22
ik heb met die 2 footswithces gekloot die erbij zitten, en precies zo gedaan zoals in het boekkie staat. Maar nog steeds geen vette scheur..


nog een 2e vraagje, hoe sluit ik mijn Gt-6 aan in de effectenloop?
Er zit op mijn gt-6 een send & return en op de Mesa zit ook een send & return..

Polytheme Pam
4 juni 2003, 14:05
gitaar----->input amp----->amp send----->GT-6 input----> GT-6 output---->amp return

Echoes
4 juni 2003, 14:16
mijn dank is groot, ikz al het proberen :)

Echoes
1 juli 2003, 16:42
zow! Heb hem nu aantal weken in huis en hij bevalt me zeer goed. Hij gaat wel mokerhard. (ook 1 keer in oefenruimte gehad en op 3 of 4 stond ie hard zat).

Enige nadeel is dus dat ie loeizwaar is, maar dat moet maar.
Degene van wie ie is wil er 675 euro voor hebben.

Er moeten wel nieuwe buizen in, en de reverb is stuk

Ibanez RuleZ
1 juli 2003, 18:21
heb je ondertussen ook de overdrive al gevonden?

harrald

Echoes
1 juli 2003, 18:29
nee dat niet..uit m'n gt-6 haal ikd e overdrive en reverb (en de rest van de effecten)

Iceman
1 juli 2003, 22:10
Mijn god!! Een Mark 3 niet aan het scheuren gekregen en dan maar met een pedaal in de eindtrap.................... Twee maal heiligschennis, daar kan een hele Exorcist-reeks niet tegenop. :sneaky:

Ibanez RuleZ
1 juli 2003, 22:55
dan is die amp naar de kloten! een mark 3 hoort te scheuren als een idioot!

Harrald

Echoes
1 juli 2003, 22:57
hehe..jah als jij verteld hoe!
ik ken het niet vinden

Polytheme Pam
2 juli 2003, 01:33
Sjezzuuss man.....een Mesa Mark zonder scheur is als een Ferrari zonder benzine.... :???:

Polytheme Pam
2 juli 2003, 01:42
maar ja...daar ben je ook niet mee geholpen...het is dat je in Petten (waar?) woont en ik in Rotterdam, anders was ik hoogstpersoonlijk even bij je langs geweest..

btw,

ik heb niet de hele thread gelezen....heb je er een footswitch bij gehad??

Marc Oblivian
2 juli 2003, 08:01
maar ja...daar ben je ook niet mee geholpen...het is dat je in Petten (waar?) woont en ik in Rotterdam, anders was ik hoogstpersoonlijk even bij je langs geweest..

btw,

ik heb niet de hele thread gelezen....heb je er een footswitch bij gehad??

die is op de foto's in ieder geval niet te zien :o
Je kan ook effe aan de verkoper vragen of hij er wel een distortion uit kreeg en hoe dan wel....als de dist. stuk is, dan zal hij dat je ook wel vertellen....

Echoes
2 juli 2003, 10:51
ja goed, jullie kenne allemaal wel lekker mopperen, maar ik heb echt al van alles geprobeerd. Er zitten 2 footswichtes bij, ook geprobeerd. En dan krijg je 2 kanalen. (horen er 3 t zijn).
Heb het er ook over gehad met die gozer van wie die is, en die zei dat er wel een scheur in zit dat ik maar ff verder moest zoeken.

dus tja...wellicht zien ik iets over het hoofd..zal nog maar ff wat proberen dan

Echoes
2 juli 2003, 10:55
Petten ligt boven Alkmaar..aan de kust :)

Dat ding heeft maanden stil gestaan, dus van wie die is weet het ook allemaal niet zo. Er zit zelfs een boekkie bij met "metal" instellingen, maar als ik dat doe krijg ik nog nix.
Ik zal eens wat pics maken van de instellingen.

Marc Oblivian
2 juli 2003, 11:32
Heb het er ook over gehad met die gozer van wie die is, en die zei dat er wel een scheur in zit dat ik maar ff verder moest zoeken.



Nah, dan kan je volgens mij lang zoeken....dat ding ziet er puntgaaf uit op de foto.

Iceman
3 juli 2003, 11:31
Kan zijn dat je footswitch verkeerd is aangesloten of stuk is. Maar je kunt het leadkanaal ook vinden zonder het voetpedaal. Zorg dat je de "lead drive"-knop ALLEEN hebt uitgetrokken en je alle footswitchen er UIT hebt gehaald. Zo schakel je met de hand op het scheurkanaal. ga nu maar eens klooien met de knoppen, zou moeten lukken.

Echoes
3 juli 2003, 12:43
Nou eh, weer van alles geprobeerd, maar ik krijg er echt GEEN scheur uit. Hooguit een kleine oversturing maar dat ligt eerder aan m'n Ibanez Humbuckers denk ik :)

Ik heb de 2 footswitches zo aangesloten zoals in het boekkie staat, maar dat wil niet echt dus. Beide footswitches doen het wel. (rode lampje brand als j'm indrukt) Maar ik krijg er geen 3 kanalen uit. Heb verschillende mogelijkheden geprobeerd met die footswitches. Knopjes uitgetrokken, opengedraaid. Ook geprobeerd om alle footswitches eruit te halen en knopjes ingedrukt en alleen de Lead Drive(uitgetrokken) op 10..maar dat hielp ook niets.

hier nog wat pics:
http://home.quicknet.nl/mw/prive/geensen/oud/mesa05.jpg
http://home.quicknet.nl/mw/prive/geensen/oud/mesa06.jpg
http://home.quicknet.nl/mw/prive/geensen/oud/mesa07.jpg

Polytheme Pam
3 juli 2003, 13:01
bel de lokale versterkerreparateur even voor een afspraak want volgens mij istie gewoon verrot!

Echoes
3 juli 2003, 20:00
nou verrot?! dat breng je leuk :-?

Ik heb het gevonden! Wat bleek, je moet de volume (meest linker) op 10 zetten, en dan met de volume van het lead kanaal kun je hem dus hard of zacht zetten.

tjah wist ik veel... :razz:

Ibanez RuleZ
3 juli 2003, 20:13
dat had je geweten als je de handleiding goed had gelezen. dat staat er absoluut in, want alle mark amps en de daarop gebaseerde preamps werken zo, die eerste volume is de gain die de amp in gaat en als je scheur wilt, dan moet die op stand 6 of 7 staan, dan heb je je clean kanaal nog "clean" en je leadkanaal (bij lead op standje 10) scheurt dan als een gek.

hoe klinkt dat btw? :-D:-D:-D:-D:-D

Harrald

BLOK182
3 juli 2003, 21:05
Ik wilde net gaan zeggen waar Echoes nu zelf achter is. Vandaag ook ff op een Mark III gespeeld, leuk dingetje.

Echoes
3 juli 2003, 21:07
owja? in de winkel ofzo?

BLOK182
3 juli 2003, 21:23
Ja wilde ff gitaren testen, toen ff over die boogie gespeeld, maar omdat ik um niet ff flink open kon gooien, maar ff verder gespeeld over een fender prosonic, damn, das ook een scheurbakkie.

Echoes
3 juli 2003, 21:32
och van mij hoeft ie toch ook niet zo hard hoor :) ik speel heel zachtjes. Ben nu veel bezig met jazz (Toots Thielemans). Beetje reverb en chorus klinkt clean echt..yummie!
Zal morgen die scheur ff wat meer testen want ik kan nu geen lawaai meer maken ivm overlast :D

Echoes
4 juli 2003, 19:02
nadeel is dat de reverb stuk is. ik heb geen snoeren genoeg om 2 footswitches aan te sluiten en ook nog eens mijn GT-6. Die moet dan in de Send/Return neem ik aan.

FragDaddy
6 juli 2003, 10:37
nadeel is dat de reverb stuk is. ik heb geen snoeren genoeg om 2 footswitches aan te sluiten en ook nog eens mijn GT-6. Die moet dan in de Send/Return neem ik aan.

Is de reverb(tank) echt stuk of weer een buisje die de reverb aanstuurt toevallig?

en die GT-6 kun je op een aantal manieren aansluiten. voor de mesa, in de effectlus als je tijdsgebaseerde effecten wilt gebruiken of via de 4-draads methode, waarbij je de voorversterker van de mesa/boogie opneemt als distortion effect in je GT-6 en waarbij je dus het meest flexibel bent! (dan kun je dus de effectvolgorde mooi regelen vanuit de GT-6, bijvoorbeeld eerst Wah, dan distortion patch (=mesa), en dan delay)

hoe je die 4-draads methode aansluit staat hier een aantal keer beschreven op het forum. gebruik de zoek functie.

oh. ik heb geen GT-6 (of GT-3 of GT-5).. en heb het ding nog maar 1x gebruikt. dus als ik het kan moet het bij jou ook lukken :)

Echoes
6 juli 2003, 13:29
ok dank je, zal van de week ff kijken. Heb alleen niet genoeg snoeren denk ik :)

Echoes
10 juli 2003, 14:13
woohoo! ik heb hem nu 'officieel' gekocht! Dus nu is ie echt van mij!

ben als een kind zo blij :razz:

Polytheme Pam
10 juli 2003, 14:38
gefeliciteerd joh...prima amp...