PDA

View Full Version : artec pedalen



reneding
6 september 2008, 19:28
heeft iemand ervaring met artec pedalen zag ze bij thomann staan en ze zijn erg aan trekkelijk geprijsd. mijn oog viel op de analog delay voor maar 48 euro, iemand ervaring?

http://www.thomann.de/gr/artec_analog_delay_seadl.htm

Nielsje
6 september 2008, 19:32
Joepie! Weer eentje die de zoekfunctie niet kent! Woei!

klik hier maar eens (http://www.gitaarnet.nl/forum/search.php?searchid=2293364)

Als je dan nog een specifieke vraag hebt, dan horen we het wel..

Einzeln
6 september 2008, 19:36
Zijn specifieke vraag was of er iemand zijn ervaringen met de delay met hem wilde delen.

reneding
6 september 2008, 19:38
Joepie! Weer eentje die de zoekfunctie niet kent! Woei!

klik hier maar eens (http://www.gitaarnet.nl/forum/search.php?searchid=2293364)

Als je dan nog een specifieke vraag hebt, dan horen we het wel..

zie jij iets nuttigs wat uit de zoek functie komt, nee dus reageer eens een beetje normaal het is gewoon een vraag.. zoek functie had ik allang gebruikt maar werd ik niet echt veel wijzer van

Nielsje
6 september 2008, 19:51
Euh blieb? Hij vraagt naar ervaring met Artec pedalen, en die wordt wel beschreven in de topics die naar voren komen met de zoekfunctie.

Overigens vind ik dat ik heel normaal reageer, en als jij dat niet vindt, dan vindt ik dat heel erg spijtig voor je.

Einzeln
6 september 2008, 19:53
Je kunt inderdaad heel verschillend kijken naar normaal. Ook ik vind mijn reactie normaal. Ik vond jouw reactie meer cynisch. Ook je 2e reactie trouwens.

reneding
6 september 2008, 19:55
Euh blieb? Hij vraagt naar ervaring met Artec pedalen, en die wordt wel beschreven in de topics die naar voren komen met de zoekfunctie.

Overigens vind ik dat ik heel normaal reageer, en als jij dat niet vindt, dan vindt ik dat heel erg spijtig voor je.

in een(!) topic staat een(!) reactie op de analog delay dat vind ik persoonlijk nogal summier dus daarom vraag ik gewoon of er iemand op dit forum er me meer over kan vertellen meer niet

nevyn292
6 september 2008, 19:59
nee sorry, ik kan je er niet meer over vertellen, zoekfuntie wel misschien?

Dirk_Hendrik
6 september 2008, 20:01
zie jij iets nuttigs wat uit de zoek functie komt, nee dus reageer eens een beetje normaal het is gewoon een vraag.. zoek functie had ik allang gebruikt maar werd ik niet echt veel wijzer van


Klopt. De zoekfunktie vertelt je in dit geval dat er wel mensen zijn met wat ervaring maar blijkbaar niet de lust hebben gehad die ervaring te delen. Dat zou opzich al een indicatie van mening over die dingen kunnen zijn.

Op het moment dat je even had gemeld dat de zoekfunktie je niet wijzer had gemaakt had je je verhaal daarmee een stuk sterker gemaakt. Daarmee is Nielsje's suggestie misschien wat populair gebracht maar zeker niet verkeerd. Niels kennende reageert hij ook nog eens vrij normaal.

Koop zo'n ding. En maak ons wijzer...ofzo.

Een pas je toon aan. Voor de 2e keer vandaag jeukt m'n vinger boven de "topic sluiten" optie.

Nielsje
6 september 2008, 20:01
in een(!) topic staat een(!) reactie op de analog delay dat vind ik persoonlijk nogal summier dus daarom vraag ik gewoon of er iemand op dit forum er me meer over kan vertellen meer niet

Ja, dat is wel duidelijk hoor :)
Rustig maar, ik bijt niet!

Er zijn nog niet zoveel pedalen van Artec in omloop als van boss pedalen, dus moet je het gewoon een beetje doen met de (summiere) ervaring die anderen hebben. De constructie is prima, gewoon een Hammond achtige behuizing en een (in principe) stevige switch.

Vaak is het natuurlijk wel zo dat alle waar naar z'n geld is. Als je het pedaal wil proberen, moet je het zeker doen. De vraag is natuurlijk: is het een analoge delay, of een analoog gevoicde delay? Als je gewoon een goedkope delay wil, moet je het zeker doen. Als je een memoryman achtige delay wil, dan ben ik bang dat je dat niet gaat vinden voor dit geld.

Andere goede, en goedkope delays zijn: Ibanez DE7 (tonelock), de BYOC delay (geen ervaring mee) en persoonlijk vind ik de Akai Headrush wel aardig. 2 redelijk bruikbare delays en een looper voor 109 euro als je goed zoekt ;)

reneding
6 september 2008, 20:04
Ja, dat is wel duidelijk hoor :)
Rustig maar, ik bijt niet!

Er zijn nog niet zoveel pedalen van Artec in omloop als van boss pedalen, dus moet je het gewoon een beetje doen met de (summiere) ervaring die anderen hebben. De constructie is prima, gewoon een Hammond achtige behuizing en een (in principe) stevige switch.

Vaak is het natuurlijk wel zo dat alle waar naar z'n geld is. Als je het pedaal wil proberen, moet je het zeker doen. De vraag is natuurlijk: is het een analoge delay, of een analoog gevoicde delay? Als je gewoon een goedkope delay wil, moet je het zeker doen. Als je een memoryman achtige delay wil, dan ben ik bang dat je dat niet gaat vinden voor dit geld.

Andere goede, en goedkope delays zijn: Ibanez DE7 (tonelock), de BYOC delay (geen ervaring mee) en persoonlijk vind ik de Akai Headrush wel aardig. 2 redelijk bruikbare delays en een looper voor 109 euro als je goed zoekt ;)

kijk dit is nou alvast handige informatie waar ik iets aan heb :)
bedoelde trouwens niks verkeerds met vorige posts, sorry als het zo overkwam

Einzeln
6 september 2008, 20:05
Hier wordt de verkeerde op de vingers getikt. En iedereen houdt weer van elkaar.

Nielsje
6 september 2008, 20:11
k vond jouw reactie meer cynisch. Ook je 2e reactie trouwens.

Nou ja, dat is volledig terecht, aangezien ze ook ietwat cynisch bedoelt zijn.
Waarom? Nou, omdat het maar al te vaak voor komt dat mensen niet zoeken, of geen leer kunnen trekken van het al dan niet geen informatie kunnen vinden.

Onlangs was iemand die zocht naar een treble booster, en in zijn openings post was totaal niet duidelijk welke kant de TS op wilde. Dat is gewoon belangrijk. Als je wil dat mensen je helpen, dan moet je duidelijk zijn in je formulering. Excuus hoor als ik al meer dan 5 jaar dezelfde slecht geformuleerde vragen tegenkom. Dat wil niet zeggen dat ik perfect ben, of dat ik niet wil helpen, maar ik word er af en toe wel wat 'scherper' van.

Welkom op gitaarnet, iedereen is hier zo af en toe. Dat wil niet zeggen dat iedereen een kloothommel is, iedereen probeert hier elkaar te helpen. Maar als je op een post een aantal 'cynische' reacties krijgt, dan moet je gewoon jezelf eens achter de oren krabben of je je probleem goed beschrijft.

Overigens heb ik de TS inmiddels al een ietwat meer bruikbare reactie gegeven.

:cheerup:

Mitch
6 september 2008, 20:20
Wie er nou het meest boos deed kun je over twisten maar dat doen we lekker niet, het is weekend ;)

Anyway, als het
a) goedkope meuk is van een Duitste grootgrutter en
b) een analoge delay claimt te zijn voor 40E

zou ik het niet vertrouwen. Ben ik misschien heel achterdochtig, maar ik haak bij voorbaat af. Niet dat een niet-analoge delay niet goed kan zijn, integendeel, ik gebruk twee digitale exemplaren met veel plezier, maar als je als merk een valse claim nodig hebt om je product aan de man te brengen: blčh. En al die goedkope massameuk tegenwoordig: niet bepaald een garantie voor kwaliteit. Maar omdat het 'goedkoop' is (40E is voor een goed pedaal niet veel maar voor een rommelpedaal duurbetaald) lijkt het zo antrekkelijk.

tidalwave_sideburns
6 september 2008, 21:04
Deze vond ik op mijn zoektocht naar een delay pedaal:

http://www.arkadiahangszer.hu/?term=gfx

Beschrijving etc allemaal in het Hongaars, maar die geluidsclipjes geven wel een goed beeld wat ze kunnen.

Fenndangoband
6 september 2008, 22:15
Artec valt best te pruimen. Twee jaar geleden, op de laatste dag en tijdens de laatste minuten van Frankfurt Music Messe heb ik aan de Artec stand hun tuner, classic fuzz en power brick gekocht voor €50 alles samen (blijven afbieden is de boodschap). Stond er echt zeer wantrouwig tegenover maar voor dit luttele bedrag kon ik het echt niet laten liggen (ik kon ze nl. niet meer testen, ze hadden alles al opgeruimd en ze wouden er waarschijnlijk zo weinig mogelijk terug mee naar huis nemen)... sindsdien staan de powerbrick (niet geďsoleerd denk ik... maar ook geen last van ruis) en de tuner op mijn pedalboard en worden intensief gebruikt. Tot nu toe heb ik er nog geen enkel probleem mee gehad. De fuzz gebruik ik niet meer omdat de sound van deze fuzz niet echt mijn ding is maar ik kan goed geloven dat anderen het wel kunnen smaken. Hun pedalen zijn zeer stevig gemaakt (je kan er gerust eens goed op stompen als je dat wil). Ik zou in ieder geval niet twijfelen als je geen groot budget wil spenderen aan een delay. Duurzaamheid verzekerd. Ik kan helaas geen antwoord geven of het de delay is met de sound die jij in je hoofd hebt zitten. Succes met de zoektocht naar jouw delay.

PS en "off-the-record": Piens in B-Deinze verkoopt de power brick van Artec aan €120... als je wil geneukt worden weet je alvast waar je moet zijn :sneaky: .

Jimwoud
7 september 2008, 13:08
Deze vond ik op mijn zoektocht naar een delay pedaal:

http://www.arkadiahangszer.hu/?term=gfx

Beschrijving etc allemaal in het Hongaars, maar die geluidsclipjes geven wel een goed beeld wat ze kunnen.
Ik vind bijna al die clipjes wel lekker klinken eigenlijk.

almarvk
8 september 2008, 08:06
Ik geloof dat Realeigo de delay heeft. Ik heb zelf de powerbrick, en dat is een prima ding.

Mufftin
8 september 2008, 23:02
ik heb de eq ook een goed ding

Realeigo
9 september 2008, 08:01
Ik geloof dat Realeigo de delay heeft. Ik heb zelf de powerbrick, en dat is een prima ding.

Had (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=107874)........

Het was een no thrills delay die een delay gaf zonder bijgeluiden ofzo.
Als ik weer aan de pedalboard ga komt hij er zeker weer op.

almarvk
9 september 2008, 08:20
Owhjah; dat was ik even vergeten. Sorry :chicken:

Realeigo
9 september 2008, 15:32
Owhjah; dat was ik even vergeten. Sorry :chicken:

Geeft niet :hippie:

Little Jay
9 september 2008, 17:30
Check: http://www.artecsound.com/effect/se-adl.htm

Specs zien er goed uit: analoog en true-bypass.

Sinner
9 september 2008, 17:48
Check: http://www.artecsound.com/effect/se-adl.htm

Specs zien er goed uit: analoog en true-bypass.

Mmnnmjaaa ik weet het niet ...

"SE-ADL revives the feeling of ANALOG DELAY in the '80s.Contrary to normal DIGITAL DELAY, this effect makes warm and friendly sound from ANALOG CIRCUIT."

Dit is ook te interpreteren dat ze een analoge delay na-apen. Het is ambigu. Moeilijk te beoordelen of het expres vaag gehouden is of de schuld van de (goedkope) Hongaars- Engels vertaler :)

timkermans
10 september 2008, 16:07
Zowiezo geen echte analoge delay, maar desalnietteminderdanwaarschijnlijk een tof pedaal en een beter alternatief dan de Behringer delay

crapton
10 september 2008, 23:33
Kan je als mod dat wederzijds gezeur over gebruik zoekfunctie, cynisch zijn, elkaar weer lief vinden enz deleten of ergens achteraan parkeren? Zou mijn leesplezier op dit forum sterk verbeteren. Helaas komen dit soort zelfaangewezen forumpolitinionele acties erg vaak voor... laat aan de mod over aub. Dus gewoon op de vraag reageren, anders lekker doorklikken naar interessanter onderwerp... Om te zeiken is er nog een ander deel van het forum beschikbaar dacht ik.

On-topic: Ik heb drie Artec pedalen:
1. Analog delay: tja behuizing is prima, metaal, drie stevige knoppen, true-bypass, metalen schakelaar. Delay effect lijkt wel analog te zijn, ruist wel wat en hoeveelheid hoge frequenties is niet denderend, hetgeen het 'vintage' kan verklaren. Het effect is goed te regelen. Delay tijd knop lijkt andersom te werken, linksom is langer.
2. Chorus: zie boven, zelfde commentaren. Ik vind het effect eerder subtiel dan duidelijk. Dus het is niet zo sterk, zelfs op max standen.
3. Parametric EQ: behuizing zie boven, echter twee grote knoppen, en twee hele kleintjes. Ik gebruik heb als treble-boost tbv solo's, daarvoor werkt ie perfect. Wel tamelijk veel ruis. Als je maar 1 of 2 kanalen hebt kan je met dit pedaal heel goed een solo boost geluid instellen.
4. Snel retour gestuurd: de Wahwah. Wat een crap ding. Waardeloos, heel slecht bereik. Doorsparen. Dan is zelfs de Tehringer beter afgezien van de tonesuck.

Samengevat: Voor t geld redelijk, beter van constructie dan Tehringer, ziet er ook beter uit. Heb ook een Tehringer Chorus geprobeerd en qua effect was ie niet veel sterker dan de Artec. Wat wil je, voor 2x meer geld heb je ook wel betere spullen met name minder ruis breder frequentiebereik. Zou ik t nog eens kopen? Tja denk t wel voor in de bandmix is het prima bruikbaar, voor de studio minder.

hugo123
11 september 2008, 18:32
Ruisen ze erg, echt stoorlijk?

crapton
11 september 2008, 19:31
Ruisen ze erg, echt stoorlijk?

Ik weet niet wat jouw ruisgrens is. Voor thuis & band repetitie of gig gaat het prima. Voor studio niet, dat geldt mn voor de parametric eq. Hangt er ook vanaf hoe stil je amp (en omgeving) is.

NB: ik praat over ruis, dus niet over brom!! Er zijn maar zat mensen die brom ruis noemen of omgekeerd.

hugo123
13 september 2008, 09:45
nou, ik heb een best wel ruisende amp :mad: Ruisen alle pedalen?