PDA

View Full Version : Waarde gitaar



Henri K
6 september 2008, 19:12
Goeindag

Ik ben binnenkort van plan om een gitaar van mij te verkopen. ( met pijn in het hart )
Hij moet plaats maken voor een andere, waarschijnlijk een Gibson Les Paul.
Maar nu weet ik niet wat ik voor deze gitaar ongeveer moet vragen, in euro’s ( Zie foto voor de Gitaar )
http://img369.imageshack.us/img369/4900/stratklaar1jk9.jpg
Het is een zelfbouw gitaar, Ik heb als donor gitaar een Squier Stratocaster gebruikt uit de standaard series.
Alleen de body en de neck zijn ervan overgebleven. Van de body heb ik het tremelo hok dicht gemaakt met hout, strak geplamuurd, en hij is door de auto spuiter overgespoten,
De Hardware heb ik allemaal vernieuwt, er is nu een Schaller Top Mount brug op gekomen, de turners zijn ook van Schaller, Ik heb er ander Humbuckers ingezet, in de brug een Duesenberg Crunchbucker en in de neck een Duesenberg GRAND VINTAGE, verder zijn de potmeters en schakelaars ook allemaal vernieuwt, er is nergens op bezuinigt.

Nu weet ik niet zo goed wat ik ervoor moet vragen, Ik wil niemand oplichten / Maar ik wil mijzelf ook niet tekort doen.
Nu is mijn vraag aan jullie… wat is volgens jou de waarde van deze gitaar.
Ikzelf had een beetje gedacht aan rond de 350 euro. ? wat vinden jullie daarvan.
Ik hoor het graag van jullie, en alvast bedankt.

Henri K

barno
6 september 2008, 19:20
mooie gitaar hoor. prijs: geen idee, zelfbouw ligt niet goed in de markt maar iemand die de looks op prijs stelt, who knows ...

Hendriks
6 september 2008, 19:21
Apart , helemaal niet lelijk . Waarde ,tja moeilijk ik zou zeggen :wat de gek ervoor geeft en dat bedoel ik niet verkeerd

Jim Haagmans
6 september 2008, 19:25
Ik zou hem gewoon op marktplaats zetten met bij prijsinstelling "bieden". Dan met geduld afwachten, die 350 moet je er in ieder geval zeker voor vangen met de genoemde componenten, de afwerking ziet er voor zover te zeggen valt ook prima uit.

bagheera
6 september 2008, 19:37
ik vind hem wel sexy, mooi werk die 350 heb je vast wel

blimb
6 september 2008, 19:42
zeg ik iets heel stoms .. als ik zeg dat je hem niet moet verkopen, als je het doet met pijn in het hart.. Ik bedoel . als je de 350 euro nodig hebt voor je les paul .. spaar dan gewoon ff door .. Of ga een weekendje extra ergens werken . of weet ik veel wat .. zoveel geld is het nu ook weer niet .. helemaal gelet op de totaalprijs van een beetje LP..

Rutger
6 september 2008, 19:43
Dat lijkt me een prima prijsje hoor, wellicht kun je proberen er nog iets meer voor te vragen.

Het blijft met dit soort gitaren een beetje 'wat iemand ervoor over heeft'.
t Is gewoon wachten op iemand die hem helemaal geweldig vindt en bereid is ervoor te betalen.

Bram+
6 september 2008, 19:45
Het probleem met zulke dingen is dat een zelfbouw/zelf-mod-gitaar vaak zelfs minder waard is dan de som der delen. Bij wijze van spreken: Een gitaar van 200 Euro met onderdelen t.w.v. 200 Euro gespoten voor 100 Euro levert nooit 500 Euro op.

Deze gitaar zal desalniettemin bij elkaar veel meer gekost hebben dan 350 Euro. Op zich lijkt het me een redelijke prijs, maar op Marktplaats weet je het nooit. Hopen dat je een mooi bod krijgt.

zeiler
6 september 2008, 19:46
zeg ik iets heel stoms .. als ik zeg dat je hem niet moet verkopen, als je het doet met pijn in het hart.. Ik bedoel . als je de 350 euro nodig hebt voor je les paul .. spaar dan gewoon ff door .. Of ga een weekendje extra ergens werken . of weet ik veel wat .. zoveel geld is het nu ook weer niet .. helemaal gelet op de totaalprijs van een beetje LP..

+1

ben ik het helemaal mee eens :)....

350 euro? 2 maanden nog niet eens, en ik verdien maar 3.87 :( !

Henri K
6 september 2008, 19:58
Nouja geld is het probeem niet, het is niet dat ik die 350 euro nodig ben.
Het is alleen dat ik nu al 3 gitaren heb, en dat ik bijna geen plek meer heb voor een 4de,
en ik ben bang dat ik een les paul erbij krijg, dat ik deze dan niet meer pak,
het is nu al de gitaar die ik het minste pak, het is eerder mijn SG of Tele.
Waarom weet ik eigelijk niet, want dit is een goed spelend gitaartje.

barno
6 september 2008, 20:04
Nouja geld is het probeem niet, het is niet dat ik die 350 euro nodig ben.
Het is alleen dat ik nu al 3 gitaren heb, en dat ik bijna geen plek meer heb voor een 4de,
en ik ben bang dat ik een les paul erbij krijg, dat ik deze dan niet meer pak,
het is nu al de gitaar die ik het minste pak, het is eerder mijn SG of Tele.
Waarom weet ik eigelijk niet, want dit is een goed spelend gitaartje.

geen plaats meer voor gitaren? da's alleen een argument voor de +40 exemplaren kerels. Je woont toch niet in een wc? Hang wat haken op, laat dat stratje wat chambreren, er komt wel een tijd dat je hem weer zal gebruiken (tenminste als ie goed is).

Bovendien is het wetenschappelijk bewezen dat je spijt krijgt als je met enige twijfel een gitaar wegdoet. :)

jerome
6 september 2008, 20:13
Apart gitaartje
Kan je nog wel eens spijt van krijgen als je verkoopt!
Er zit toch een stukje van je zelf in, en je zegt al dat je het geld niet nodig hebt, dus ik zou zeggen, niet doen!
Als je het toch doet zou ik idd "bieden" erbij zetten.
En eventueel met de tekst erbij, "geen onzinbiedingen a.u.b."
Als de body van hout is en (niet van multiplex) en hij speelt lekker en hij is technisch in orde, en de verbouwing en het spuitwerk is netjes gedaan, dan zal een liefhebber er misschien wel iets meer dan 350 euro voor over hebben, juist omdat het zo'n aparte gitaar is...

Saf
7 september 2008, 13:10
geen plaats voor 4 gitaren? Mijn computerkamer is iets va n3 x 3 meter en daar hangen al 15 gitaren aan de muur, en staan er twee op de vensterbank. verder heb ik er nog zo'n rek waar er eigenlijk vij in kunnen staan en daar heb ik met wat anders inrichten 8 gitaren in staan en dan twee normale standaards.

Dan staan er nog drie lage kasten in en een half stack plus combo en dus de computer tafel.

Plaats is er altijd te maken.

Merijnvdb
7 september 2008, 13:27
Niet verkope joh :D
hardstikke mooi en nog zelfbouw ook :cooler: