PDA

View Full Version : fender squire gesoldeerd



John whitefield
6 september 2008, 19:20
Ik had laatst een optreden en de middag voor we gingen spelen nog ff testen enzo en opbouwen. Maar wat bleek bij me gitaar zat de ingang weer eens los zoals zo vaak dus ik denk schroef hem vast. Nadat netjes gedaan te hebben en weer ff een nummer spelen deed me gitaar niks meer. Wat bleek snoertje binnen in de ingang was gebroken. Dus snel naar een vriend en hem vast gesoldeerd. Mijn vraag luidt!!! Is dit erg voor je gitaar. Na mijn optreden klinkt hij niet meer zoals hij moet klinken :nervous: weet iemand raad. :???:

John

Jellyfish00
6 september 2008, 20:51
Hoe klinkt ie dan nu anders? Dat zou helpen. Als het goed gesoldeerd is, zou het niet slecht voor je gitaar hoeven zijn...

Fuhgawz
6 september 2008, 20:52
Nou nee, het betreft hier één simpel draadje dat maar op één manier aangesloten kan worden om er geluid uit te krijgen door een normale snoer/versterker. Dat draadje loshalen en weer vast solderen zou geen verschil in geluid moeten geven. In welk opzicht verschilt je geluid met eerder?
EDIT: Zou er misschien nog iets anders los zijn gegaan samen met dat draadje of zou je vriend misschien iets hebben geraakt met de soldeerbout?

no 1 hops
7 september 2008, 13:53
misschien hot en ground verkeerd om, of zit er een stereo jack in en is de draad aan de verkeerde lug gesoldeert (wat mij eens is overkomen)
of gewoon geen goede verbinding gemaakt door slecht soldeerwerk