PDA

View Full Version : 2de gitaar - metal



SloeGin
6 september 2008, 10:14
Aangezien ik zowel blues-rock en metal (ook in CGCFAD tuning) speel zoek ik nog een 2de 'metal' gitaar om men huidige gitaar niet steeds te hoeven herstemmen.

Momenteel speel ik op een Epiphone LP Custom met SD Hot Rodded pups erin.
Qua metal speel ik o.a. Megadeth/Metallica/BLS/Ozzy/Children Of Bodom.

Richtprijs is max. 500 euro. (liefst 2de hands dus)

Wat raden jullie mij zoal aan?

tnx

Roro92
6 september 2008, 10:17
Een mooie Ibanez RG?

Madcow
6 september 2008, 10:17
Nog een epiphone? als je hiermee tevreden bent, waarom niet

SloeGin
6 september 2008, 10:30
Nog een epiphone? als je hiermee tevreden bent, waarom niet
Ik overweeg het. Kben zot van het LP model, andere typische 'metal' gitaren zeggen me niet veel qua vorm/uitzicht.

Mss een EPI LP EX/GX overwegen?

Liquid_Metal
6 september 2008, 10:42
Ik overweeg het. Kben zot van het LP model, andere typische 'metal' gitaren zeggen me niet veel qua vorm/uitzicht.

Mss een EPI LP EX/GX overwegen?

LP is goed geschikt voor metal. Zelf geef ik de voorkeur aan 'echte' metalgitaren zoals die van Jackson, Ibanez en ESP

macwilliams
6 september 2008, 10:44
Nu gibson standaard eentje met fr gaat uitbrengen...
Misschien in de toekomst een epi met fr?

(blijft lelijk in mijn optiek)

toon-
6 september 2008, 11:01
Een Ltd Eclipse kun je misschien ook overwegen. Dat is toch een zeer goede gitaar voor metal én het is een LP vorm.

Gothra
6 september 2008, 11:04
Een Ltd Eclipse kun je misschien ook overwegen. Dat is toch een zeer goede gitaar voor metal én het is een LP vorm.

+1 maar dan wel 600 serie of hoger.

Ik heb mijn epi LP nu in drop C staan, en heb ook een jackson gewoon in E voor gitaarles. voor 150 euro meer heb je een gloednieuwe jackson dkmg dinky.

Mr.Fingers
6 september 2008, 11:27
Een epiphone Flying V? (toch ook al ontworpen in 1958 ). Het is eens wat anders hé (en daar kan je dan EMG's inpleuren)

SloeGin
6 september 2008, 11:29
Een epiphone Flying V? (toch ook al ontworpen in 1958 ). Het is eens wat anders hé (en daar kan je dan EMG's inpleuren)

Ik heb het niet zo voor Flying V's aangezien ik meestal zittend speel ;)

kalmah
6 september 2008, 11:31
Epi lp Zakk Wylde. Of hoe schrijf je dat precies :dontgeti:

Heb je je lp, en de elementen voor metal.

SloeGin
6 september 2008, 11:34
Epi lp Zakk Wylde. Of hoe schrijf je dat precies :dontgeti:

Heb je je lp, en de elementen voor metal.

Is te duur voor wat het is. En de neck is te dik voor mij :)

Mr.Fingers
6 september 2008, 11:36
Ik heb het niet zo voor Flying V's aangezien ik meestal zittend speel ;)

http://www.flying-v.ch/nickelback/ryan_lenny.jpg

Gaat perfect ;) (en is zo bedoeld!)

SloeGin
21 december 2008, 23:04
even een kleine bump in men topic :)

Een flying V zie ik eigelijk wel zitten nu, maar dan wel ZONDER vaste brug.

Een Esp of Jackson misschien. Maar welke dan ... ?

Rutger Molenberghs
21 december 2008, 23:24
Heb je al eens naar Schecter gekeken? Als je de gewone C-1 met trem neemt, dan zit je ongeveer binnen jouw budget (nieuw, afhankelijk waar je gaat shoppen). Die dingen hebben actieve pickups (geen EMG's, ze komen van Seymour Duncan), wat handig is als je de distortion opendraait. Het is niet de bedoeling om nu een discussie rond actieve/passieve pickups te voeren, ik doe alleen maar een suggestie.

Megadeth22
21 december 2008, 23:53
Heb je al eens naar Schecter gekeken? Als je de gewone C-1 met trem neemt, dan zit je ongeveer binnen jouw budget (nieuw, afhankelijk waar je gaat shoppen). Die dingen hebben actieve pickups (geen EMG's, ze komen van Seymour Duncan), wat handig is als je de distortion opendraait. Het is niet de bedoeling om nu een discussie rond actieve/passieve pickups te voeren, ik doe alleen maar een suggestie.
Sommige Schecters hebben ook EMG's.

Rutger Molenberghs
22 december 2008, 00:05
Er zijn inderdaad Schecter met EMG's, maar dit model heeft ze niet.

iWishmaster
22 december 2008, 09:13
Wil je nu juist wel of geen actieve pickups? Als je alleen maar metal speelt zijn EMG's prima, voor veel andere stijlen vind ik ze toch minder (te kil).

Ik heb nog een ESP te koop staan: ESP KH-202

toon-
22 december 2008, 11:56
Jackson RR? En als de 'echte' V-vorm je meer aanspreekt, is er ook nog de King V bij Jackson.

Thundermane
22 december 2008, 11:57
Budget versies van ESP/LTD kan ik je niet echt aanraden, 1 naar wat ik heb gehoord van anderen is de afwerking niet zo goed. 2 Ik heb zelf een paar geprobeerd en idd... ik vind budget versies niet zo goed bij ESP/LTD.
Ik zou kijken bij Ibanez, ze klinken vaak nog niet extreem stevig, maar zijn wel degelijk, vaak nog met een mankement die wel te verhelpen is.
En daarnaast had ik ook nog een Jackson RR gezien van rond de 600 a 700 euro, moet je ff doorsparen, maar die had Seymour Duncan Designed pickups en die klinken lang niet verkeerd.
Voor mij was het probleem dan dat ik de bolt on neck niet zo lekkr vond en gezien ik toen al een betere gitaar had zou het onzin voor mij zijn om de gitaar te kopen.
Maarja Jackson maakt echt wel lekkere gitaren die heel goed klinken.
Dean is een merk waar ik het liefst zoveel mogelijk bij vandaan blijf, er zit goed spul bij, maar dat is bij de duurdere gitaren, en wanneer het geen custom Dean is, is het vaak niet z'n geld waard.

Om meer precies in te gaan op Deans, ik was laatst bij Feedback Rotterdam en heb daar ff alle metalgitaren geprobeerd en er stond een DEAN RAZORBACK V 255 TTSB of iets dergelijks (Ik weet niet cker meer, dus niet janken :P) en die kwam zowaar er uit als de lekkerst spelende gitaar. En dat had ik totaaal niet verwacht.

pupanus1
22 december 2008, 12:10
@iWishmaster je hebt geen ESP te koop staan maar een LTD, wel eerlijk zijn heh :dance:

Thundermane
22 december 2008, 12:16
@iWishmaster je hebt geen ESP te koop staan maar een LTD, wel eerlijk zijn heh :dance:

Dat is inderdaad nog wel eens een verschil :p
Budget LTD's kunnen nog wel eens poep zijn... maarja als je bvb een LTD Deluxe hebt, die hebben bijna de kwaliteit van ESP. Er zijn namelijk professionele bands die LTD net zo lief hebben als ESP.

iWishmaster
22 december 2008, 12:50
@iWishmaster je hebt geen ESP te koop staan maar een LTD, wel eerlijk zijn heh :dance:

Ja ok, dat was ook meer een typfoutje dan iets anders (in mijn sig staat het goed geschreven). Dan zal overigens mijn LTD een uitzondering zijn, want de afwerking en bespeelbaarheid is erg goed (doet weinig onder voor mn fender USA). De setup toen die uit de doos kwam was vrij slecht, maar na een goede afstelbeurt was dat meer dan verholpen.

Ik vind Ibanez daarentegen vrijwel allemaal rommel. Voelt aan als speelgoed en klinkt nogal karakterloos over het algemeen. Maar dat is een kwestie van smaak.

SloeGin
22 december 2008, 20:59
Aangezien ik (ook) grote fan ben van Alexi Laiho en Randy Rhoads misschien een (goede)Jackson RR of een ESP Alexi ltd? Iemand hier ervaring mee?

-laurens-
22 december 2008, 22:34
Zoals eerder gemeld, je zou kunnen kijken naar Dean. Wijlen Dime bag Darrel scheurde erop, en nu ook Dave Mustaine. BC Rich moet je ook eens proberen, daar kan qua prijs een redelijke tussen zitten. Er zit echter wel wat bagger tussen deze merken, dus try before you buy.

Ik vind de hogere versies van LTD super en die hebben dan ook mijn voorkeur. Voorheen heb ik een LTD JH 600 gehad en dat was een zeer goede gitaar. Je betaalt dan wel wat meer, waarschijnlijk zijn tweedehands prijzen hoog, maar de afwerking en dergelijke is wel heel goed.

Wat voor soort gitaar ben je naar op zoek? Er zijn zoveel gitaren die "metal" kunnen doen. Tussen al deze merken zit wel wat verschil mbt de nek en zo.

SloeGin
23 december 2008, 18:27
Wat voor soort gitaar ben je naar op zoek? Er zijn zoveel gitaren die "metal" kunnen doen. Tussen al deze merken zit wel wat verschil mbt de nek en zo.

Een Flying V, met een goede Floyd Rose (ik ken hier niets van :) ), en liefst met 2 humbuckers.