PDA

View Full Version : Boss SE-50



strate
5 september 2008, 17:01
Hoi allemaal,
ik heb een probleempje met een boss SE-50. Nadat ik de boss uitzet, onthoud hij niet meer mijn 'instellingen'. nou dacht ik dacht het lag aan de batterij van de harde schijf, dus wou ik die vervangen, maar ik kon hem niet vinden nadat ik hem had opengeschroefd. weten jullie waar die batterij zit, watvoor batterij het is (oliebatterijtje?), of dat het misschien aan iets anders ligt? alvast bedankt!

Dirk_Hendrik
5 september 2008, 18:15
knoopcel, platte zilveren schijf. Vrij eenvoudig zichtbaar.

In een SE50 zit geen harde schijf.

tubeonly
7 september 2008, 10:12
Bekend "probleem" bij de oudere se50's. Onderdeeltje van een euro (zoals D_H al zegt) en je hebt weer veel plezier.

Fijne bakkies, heel die serie.

MarkS
7 september 2008, 20:08
En CR2032 is het typenr van het batterijtje dat je moet hebben.

strate
10 september 2008, 11:25
bedankt voor de info! het vervangen van de batterij is gelukt en hij werkt weer:D

strate
15 september 2008, 19:50
Helaas, het probleem is weer terug. nadat de batterij was vervangen sloeg hij mijn instellingen op maar al na een paar dagen deed hij dat niet meer. dus nu moet ik telkens als ik hem weer aanzet mijn instellingen opnieuw programmeren. weet iemand wat het probleem is, hoe het kan, en hoe ik het kan oplossen? alvast bedankt!

MarkS
15 september 2008, 20:30
Da's mooi balen!
Wel vreemd dat het apparaat de eerste dagen na vervanging van de batterij wel goed functioneerde. Kan het zijn dat de batterij misschien niet helemaal goed is geplaatst? Misschien zit ie er nog nčt niet helemaal lekker in.

The_Darkness
17 oktober 2008, 19:11
Heeft er iemand een handleiding van de boss se-50 digitaal.
Ik heb het hele internet afgezocht maar ik kan alleen sites vinden waar je moet betalen voor de handleiding

Dastard
18 oktober 2008, 02:44
'tuurlijk niet, met dank aan RolandCE.com speciaal voor jou in het Nederlands.

http://manuals.roland.be/Nederlands/SE50_nl.pdf