PDA

View Full Version : Zo afentoe heb je eens mazzel.



Wouter J
5 september 2008, 16:30
Ik was vandaag aan het boodschappen doen toen ik besloot een kringloop winkel binnen te gaan en terwijl daar trof ik DIT aan.

http://i36.photobucket.com/albums/e22/guitarman91/100_0777.jpg
http://i36.photobucket.com/albums/e22/guitarman91/100_0779.jpg

Dit is een 1986 in Japan gemaakte Squier Bullet die met tas en 15 watt versterker kwam.

Hoeveel denken jullie dat dit me gekost heeft?



















60 euro.

Nou is dat een wereld koopje of niet?

jimihattricks
5 september 2008, 16:34
volgens mij ben je afgezet





:)

leuk gitaartje.. leuke vlam ook in t hout, heeftie dat op de achterkant van de hals ook?

Hendriks
5 september 2008, 16:35
Gatverdamme , ik ga ook direct naar de kringloop winkel.

wietse
5 september 2008, 16:37
mooie deal, en dat in een kringloopzaak daar is zulk spul altijd in notime weg, als het al in de winkel komt.

bagheera
5 september 2008, 16:42
doeme ik ga zo vaak de kringloop winkel binnen om per ongeluk op een verloren
beauty te vallen nog geen geluk gehad maar proficiat hoor

almarvk
5 september 2008, 16:50
Zeer nette deal. Alleen een afzichtelijk lelijke body incl slagplaat. Maar goed; dat pas jij toch meestal wel aan :)

BamBuFan1
5 september 2008, 16:54
Dit is een 1986 in Japan gemaakte Squier Bullet die met tas en 15 watt versterker kwam.
Hoeveel denken jullie dat dit me gekost heeft?
60 euro.
Nou is dat een wereld koopje of niet?

Dit is bijna Wietseriaans!!

marter544
5 september 2008, 16:57
Cool, een strat met een dikke reet!

macwilliams
5 september 2008, 17:02
mazzelpik.

Badman
5 september 2008, 17:53
Verdikke, je doet me zelf ideetjes krijgen. :)

Leuke gitaar btw!... ;)

pueblo
5 september 2008, 18:03
prachtig, dat je dat tegenkomt bij jou in de kringloopwinkel :satisfie:

budje
5 september 2008, 18:49
dat wil ik ook! ik bied 61 eu ;-)

Noid
5 september 2008, 19:09
Hee Wouter: jij hebt echt wel mazzel gehad: gefeliciteerd!! Is dat nou een 2 punt tremolo, of lijkt dat zo op de foto? En ja, hoe zit het met de flam in die hals? En dan nog: hoe is het geluid (waarschijnlijk nog stock elementen, toch?)?

Wouter J
5 september 2008, 19:17
Die hals is helemaal zo gevlamd en ja dat is een two point trem maar die laat ik mooi plat of de body liggen, alleen al kijken naar die tremolo arm maakt de gitaar vals.

Ik heb de output moeten vervangen maar nadat ik dat had gedaan werd ik beloond met een zeer mooie strat-achtige klank. Niet volledig als een strat omdat de Bullet een korte mensuur heeft met als gevolg dat hij ietwat vetter klinkt. Andere modificaties die ik deed was het vervangen van alle schroefjes in de slagplaat die flink verroest waren. Toen ik de slagplaat eraf haalde bleek de body van massief elzen te zijn in plaats van het verwachtte Multiplex, niet dat je me daarover hoort klagen.

Dit is een leuk gitaartje.

BamBuFan1
5 september 2008, 23:12
Andere modificaties die ik deed was het vervangen van alle schroefjes in de slagplaat die flink verroest waren.

Neeeee! Dan raakt de gitaar z'n vintage mojo kwijt!! http://web.inter.nl.net/users/watermarck/Smileys/nono.gif

kalmah
5 september 2008, 23:23
Haha, dacht ik ook al aan. Vind dat soort dingen wel wat hebben. M'n lp heeft ook verroeste schroefjes. Vind het wel wat hebben.

grayfink
5 september 2008, 23:26
Voor 60€ had ik hem ook meegenomen, maar waarschijnlijk wel om door te verkopen :) Niettemin gefeliciteerd.

Mitch
6 september 2008, 15:05
Ik heb de output moeten vervangen maar nadat ik dat had gedaan werd ik beloond met een zeer mooie strat-achtige klank. Niet volledig als een strat omdat de Bullet een korte mensuur heeft met als gevolg dat hij ietwat vetter klinkt.
Dat soort stellingen zijn net zo makkelijk te maken over het hals- of body hout. Je weet dat de specs afwijken van 'de normaal' en dan ben je als gitarist al gauw geneigd om afwijkingen in sound daar op te gooien. Ik wil je aankoop topic niet kapen, maar discussies over klankeigenschappen vind ik altijd heel aardig.
Gefeliciteerd met je absolute bargain trouwens!