PDA

View Full Version : Import versterker



TdW
5 september 2008, 13:39
Ik zag onlangs hier een topic over het importeren van versterkers. Nou ben ik benieuwd of het voordelig is om een versterker uit Amerika te importeren. Ik ben eigenlijk opzoek naar een peavey classic 30 (eventueel 50). Doe ik mij daar goed aan om die te importeren of komen daar teveel kosten bij?
Ik weet dat er 19% btw 3% invoerrechten bovenop komen. Verder begreep ik dat je een ´transfo´ moet kopen aangezien ze daar andere volt input oid hebben.
Naast verzendkosten, btw en invoerrechten kan ik nog redelijk goedkoop een peavey classic via ebay hier krijgen, maar weet iemand concreet hoeveel kosten erbij komen om die versterker gewoon normaal in nederland in de stopcontact te kunnen doen? Zijn dit een paar tientjes of kost dit al gauw over de 100 euro?
Alvast bedankt

almarvk
5 september 2008, 13:46
Waarom zou je zoveel moeite doen voor een versterker die prima te krijgen is in NL?

Realeigo
5 september 2008, 14:17
Alleen bij duurdere versterkers levert het enigzins wat op om het uit het buitenland te halen.
Want bij de goedkopere is het verschil al neit zo groot en dan komt er ook nog bij dat je verzend en import kosten moet betalen.

iWishmaster
5 september 2008, 14:32
Die trafo zal niet zo duur zijn denk ik, misschien 30-50 euro (gokje, pin me er niet op vast). Moet je wel altijd dat apart ding meeslepen (is te groot om even in te bouwen, tenzij je een nieuwe power trafo koopt, maar dat is een stuk duurder).

Verzendkosten zijn toch ook gauw tegen de 100 euro (zo'n amp is zwaar en duur om evt. te verzekeren tijdens transport).

Heb geen idee wat het prijsverschil is, maar ga er maar vanuit dat je tussen de 100 en 200 euro kwijt bent om het ding hier te krijgen en gewoon in te kunnen pluggen. Dan inderdaad 19% BTW en 3% invoerrechten ... Do the math zou ik zeggen!

kirk19
5 september 2008, 15:17
Ik heb redelijk wat ervaring met import. Import is niet de moeite voor een versterker van minder dan 1500 dollar in de states. Bij de goedkope versterkers ga je je winst die je doet met in de states te kopen in rook zien opgaan aan transport en BTW/importkosten. En vervoer van een amp is duuuuuur vanuit de states, reken maar snel +-200 à 250 dollar als je zeker wil zijn dat hij niet toekomt als bouwpakket. Een degelijke stepdown transfo kost overigens ook tussen de 100-250 euro afhankelijk van merk en vereisten. Alles wat goedkoper is, is redelijke crap waarmee je de amp riskeert op te blazen. Mijn advies voor een peavey classic 30 of 50 te importeren: zeker niet doen!!!

TdW
6 september 2008, 17:40
Bedankt voor jullie antwoord. De verzend kosten zijn idd vrij hoog. Ik zou een peavey classic 30 kunnen krijgen voor 300 dollar plus 120 dollar verzendkosten. Dat is 300 euro. Plus btw en invoerrecht zou ik hem voor ongeveer 350 euro hier hebben kunnen staan. Daarom leek het me nog niet zo´n slecht idee. Ik had alleen geen rekening gehouden dat het met de stroom anders werkt.
Ik zal maar in NL wat beter opzoek moeten gaan naar een peavey classic!Iedereen iig bedankt!