PDA

View Full Version : stiletto deuce2 ?



evand77
5 september 2008, 12:41
Ik sta op het punt om mijn engl blackmore te verkopen, en een mesa boogie stiletto deuce te kopen.
wat mij niet helemaal duidelijk is, is het volgende:
Wat is nu eigenlijk het verschil tussen een mesa boogie stiletto stage 1 en stage 2?
vanaf welk jaar is deze verandering doorgevoerd ?

happynjitram
5 september 2008, 13:18
Waarom doe je je blackmore weg?

caliban
5 september 2008, 16:17
Ik ben helemaal geen grote fan van die stiletto amps, maar als je voor het lompe van een rectifier bent met een brits kantje en wat minder gain, is het wel leuk denk ik.

evand77
5 september 2008, 16:24
ik heb de blackmore nu een jaar of 8, en ben er qua geluid wel op uitgekeken.
4 kanalen, contour en 2 mastervolumes is wel erg handig, maar uiteindelijk gebruik ik alleen clean, lead en master 1 en 2.
Voor mijn band moet ik gewoon een vette, strakke rock sound hebben, en de engl is me wat te "metal".
Ik heb veel gelezen over de stiletto en ik heb hem ook een keer geprobeerd, en wat ik hoorde beviel me wel !

Ik vind het grote prijsverschil voor een nieuwe stiletto erg groot. feedback 1799,- dijkman 1699,- en bijna alle andere winkels vragen 2400,- ?
zouden de goedkope dan de eerdere versies zijn? zo ja, waar kan ik dit aan zien dan ?


www.allstarmotherfuckers.nl

caliban
5 september 2008, 16:38
Ik wist niet eens dat er twee versies van waren. Ik kan me ook niet voorstellen dat de verschillen heel groot zijn. Voor een vette rocksound zullen het wel vette amps zijn. ENGL gaat inderdaad snel metal klinken. (Alhoewel de blackmore toch redelijk rock gericht zou moeten zijn).

kirk19
5 september 2008, 17:31
het verschil tussen stage I en II is hervoicing van 6 van de 8 modussen en iets meer gainrange. Komt neer op een complete revoicing dus. Het verschil is dus immens groot. Die goedkope stiletto's hier zijn wellicht oude stiletto's (stage I),men heeft die in de states voor spotprijzen verkocht wanneer de stage II op de markt kwam, vandaar de goedkope prijs in sommige winkels

caliban
5 september 2008, 17:34
het verschil tussen stage I en II is hervoicing van 6 van de 8 modussen en iets meer gainrange. Komt neer op een complete revoicing dus. Het verschil is dus immens groot
OK interessant. Meer gainrage, gaat hij richting rectifier gain hoeveelheid?

kirk19
5 september 2008, 17:37
die II zit met ietsje minder gain dan de recto maar de amp is ontworpen om el34 sound te geven dus als je recto thunder verwacht vergeet het dan maar. De amp heeft wat weg van serieus gehotrodde marshall met een mesa kantje aan qua klank en toon. Vroeger stond er een II boven de input van de stage II stiletto's. Die is echter verdwenen en het verschil is dus naar mijn weten niet te zien uitwendig. Je moet dus naar de etiketten die aan de amp hangen kijken ( inspection cards enzo... )

evand77
5 september 2008, 17:50
Als die dingen er in de winkel nog aanhangen tenminste......
Staat er geen bouwjaar op de versterker ? zo ja, vanaf welk jaar zijn het stage 2's geworden ?

kirk19
5 september 2008, 18:05
goh daar vraag je me wat, vraag eens aan AART. Hij gaat dat wel weten. Jaartal staat niet op de amp, wel op de check list die aan de amp hangt en in het chassis ( datum bedrading ). Serienummers zijn gewoon een opeenvolging van nummers dus stiletto nr heeft serienummer 00001 bv en zo gaat het verder.

Ik heb me trouwens vergist: de stiletto heeft maar 6 modussen waarvan er 5 gerevoiced zijn. Het is dus veilig om te zeggen dat de stage I een andere amp is dan de II

AART
9 september 2008, 01:25
Volgens mij staat het er op of het een stage I of stage II is, maar van stiletto's heb ik niet zoveel kaas gegeten helaas. Check anders forum.grailtone.com eens.

iWishmaster
9 september 2008, 09:42
die II zit met ietsje minder gain dan de recto maar de amp is ontworpen om el34 sound te geven dus als je recto thunder verwacht vergeet het dan maar. De amp heeft wat weg van serieus gehotrodde marshall met een mesa kantje aan qua klank en toon. Vroeger stond er een II boven de input van de stage II stiletto's. Die is echter verdwenen en het verschil is dus naar mijn weten niet te zien uitwendig. Je moet dus naar de etiketten die aan de amp hangen kijken ( inspection cards enzo... )
Ik weet niets van deze amp, alleen dat ik er pas twee bij Feedback Eindhoven zag staan. Ik had geen tijd meer om ze te testen, maar ze zagen er iig cool uit. Hotrodded marshall met mesa clean klinkt lang niet slecht, toch maar is terug denk ik ...

Hij moet alleen wel gemod worden zodat de FX loop schakelbaar is ... Dat knopje achterop hadden ze voor die prijs ookwel op de footswitch kunnen zetten ...

evand77
10 september 2008, 10:51
gisteren ff bij feedback in eindhoven geweest, en de stiletto getest.
Ze hadden geen idee of het een stage I of II was, maar ze gingen er van uit dat het een I was.
Versterker in een hokje geduwd, les paul uit het rek geplukt, en gas erop !

Wat een sound heeft die bak zeg !!!
Aangezien de stage I modellen nu voor zo'n 1800 euro de deur uit gaan, en de stage II modellen 2400 euro kosten, weet ik wel wat ik ga kopen !
Misschien klinkt de II beter, maar deze klonk al stukken beter als de blackmore waar ik al 8 jaar op speel !


www.allstarmotherfuckers.nl

kirk19
10 september 2008, 12:46
komaan zeg dat moeten ze toch weten in die winkel. Ik waarschuw u, test beiden want het verschil is toch groot en op het boogie forum vinden ze de II beter dan de I dus ik zou naar een II op zoek gaan... Ik heb al II's gezien voor 1900 euro dus de prijs zegt denk ik niet veel. Ik zou, voor ik zo een aankoop doe, alle modellen testen. De stiletto ace is dacht ik zowiezo een II want die bestond nog niet wanneer de I op de markt kwam. Eventueel kun je eens naar mesa mailen om te weten hoe je het verschil ziet of vragen wanneer de productie gestart is van de II zodat je de datum op de paieren kan checken in de winkel. Zeker doen zou ik zo zeggen

evand77
10 september 2008, 17:40
waar heb jij II's gezien voor 1900 euro dan ?!?

kirk19
10 september 2008, 17:43
ik heb ze eens zien staan in een franse shop op ebay, nieuw waren ze daar 1900.

evand77
11 september 2008, 19:17
vandaag even bij muzikaza in roermond geweest om te kijken of ze een stiletto hadden staan.

Nee dus.

Wel hadden ze een alternatief voor me, de bogner uberschall.....

nu weet ik het helemaal niet meer !!!
Wat een vette amp is dit zeg ! Hier kan naar mijn mening geen stiletto tegenop.

een nadeel: de prijs ! (rond de 2400 euro)

Wat ik vergeten ben om te vragen, is of er net als op de stiletto een solo/boost functie opzit. weet iemand dit ?

Solidkick
11 september 2008, 21:33
Mijn gevoel zegt me dat je eerst maar eens wat meer amps moet gaan proberen voor je je geld ergens in steekt.
En ja, de Stiletto is een rete goeie amp maar straft slordige spelers ongenadig af.
Daarom vinden de meeste erectofielen het ook geen goeie amp :D

kirk19
11 september 2008, 21:47
bogner uber vond ik niks speciaals toen ik hem getest heb. Denk niet dat daar een solo functie opzit. Als je een betere amp wil voor minder geld, british voicing zoals de stiletto maar gewoon beter imo: splawn quickrod kopen ( kost je 1800 met import erbij ). Wil je een beter alternatief voor de ubershall maar iets minder geschikt voor drop tunings: splawn nitro ( kost tegenwoordig met de stijgende dollar 1900 met vervoer en tax erbij gerekend ). Ik heb de nitro staan thuis en ik heb nog geen betere amp gehad dan deze en ik heb al een mesa mark IIC+, VHT deliverance gehad. Ik heb nu nog een engl powerball, mesa triple recto en de splawn natuurlijk. Splawn heeft wel een solo functie. Nadeel aan splawn: nergens te testen tenzij bij eigenaars ( en dat zijn er bitter weinig in europa ) en 16 weken wachttijd als je nu besteld, maar o zo de moeite. Strakheid en defenitie ten top bij die splawns en gain genoeg voor heavy stuff. Godsmack, killswitch engage en steve stevens hebben er ook al gekocht